"Znali smo kako da se klonimo srpskih raketa zemlja-vazduh na severu i istoku. Te rakete su definitivno bile pretnja za F-16, čak i sa našim naprednim sistemima odbrane", rekao je Ogrejdi za časopis Nešenel interest, a prenosi Sputnjik.
Prema njegovim rečima, tog dana u šumi ih je čekala skrivena pokretna raketna jedinica srpske vojske koju napredni sistem NATO-a za rano upozoravanje pilota "Medžik" nije uočio.
Ogrejdi je zajedno sa Bobom Rajtom krenuo u napad na Srbe iz baze u Avijanu u Italiji, ali nisu očekivali tako žestok otpor kakav ih je sačekao iznad bosanskih brda.
Oni su znali položaje protivvazdušne odbrane Vojske Republike Srpske, ali su tokom leta ipak upali u žestoku vatru kojom su ih Srbi zasuli, navodi u tekstu Ogrejdija.
"Tačno u 15:03 moj sistem za upozoravanje je pokazao crvenu tačkicu. Gledao sam u svoju konzolu u neverici. Istovremeno, oglasio se i alarm u mojoj kacigi. Uhvatio me je neprijateljski radar!Zaboravi na pretnju sa severa. Ovo je dolazilo s istoka. Stomak mi se okrenuo. Sada je bio moj red da postanem plen. Znao sam da moram da se pripremim za najgore", priseća se Ogrejdi.
Ogrejdi objašnjava da nije odmah video beli dim koji ispaljena raketa ostavlja za sobom.
"Pošto nisam video ništa na nebu, pogledao sam opet na displej. Crvena tačkica nije nestala, što je značilo da sam i dalje naciljan. Trenutak kasnije, u kacigi mi se oglasio i drugi alarm. Pogled mi se vratio na ekran. Tamo je bilo novo upozorenje, jače od prethodnog", opisuje američki pilot.
Ogrejdi ističe da se to sve dešavalo u nekoliko sekundi, ali dovoljno da shvati da ga je uhvatio radar.
"To još nisam znao, ali 'Medžik' je dobio informaciju sa špijunskog satelita da se tačno ispod mene nalaze rakete, ali zbog ometane radio-veze mi nikad nismo dobili tu poruku", priča Ogrejdi.
Pilot F-16 navodi da je bio ljut zbog "neprijateljskog nadmudrivanja", ali je naveo da je ostao pribran.
"Znao sam da te rakete lete u parovima. Bila je velika šansa da je još jedna raketa već u vazduhu i da leti pravo na mene", dodaje američki pilot.
On je zatim razmišljao da li da izbacuje "mamce" ili da manevrima pokuša da izbegne udar rakete, jer nije imao vremena ni za jedno, ni za drugo.
"Od mog aviona je ostala slamčica u vetru, bio je potpuno van kontrole. Uprkos svemirskoj elektronici, supersoničnoj brzini i borbenoj moći, F-16 nije bio savršen. Dok trepneš, on može da se pretvori iz nebeskog princa u plamteću hrpu žica i iskrivljenog metala", kazao je Ogrejdi.
Tek tada je shvatio da su se nos i kokpit aviona fizički razdvojili. Avion je bio prepolovljen.Pilot je pomislio:"Gospode, ne daj da umrem sada, ne daj da umrem od ovoga".
Kroz vatru i dim ugledao je ručku za katapultiranje i u poslednjem trenutku je uspeo da je povuče.
Padobranom se spustio na srpsku teritoriju, a onda je počela grozničava potraga za njim. U jednom trenutku, srpski helikopter koji ga je lovio bio je tako blizu da je mogao da vidi lica vojnika u njemu.
Na kraju je ipak uspeo da pošalje signal sa svojom lokacijom, pa su uskoro po njega poslata četiri helikoptera oko 100 kilometara duboko u srpskoj teritoriji.
Poslato je još 40 letelica kao dodatna podrška.Marinci su ga pronašli 8. juna 1995. godine.
Partizan razbio Zvezdu i odigrao najbolji meč sezone! Obradovićev tim dominirao, Grobari slavili pred Delijama
Srbija pregazila Dansku i ide na Eurobasket: Blistali Aleksa i Balša, a moglo je i ubedljivije!
Uhapšeno 11 osoba zbog pada nadstrešnice na Železničkoj stanici: Preti im do 12 godina zatvora
Partizan za 55 dana mora da sakupi milione evra: Rasim Ljajić otkrio koliko crno-beli duguju!
Mondo ukrštenica za 21. novembar: Jutarnja zabava i "razgibavanje" mozga!