Kompanija Jugoimport SDPR predstaviće na ovogodišnjem sajmu naoružanja i vojne opreme "Partner 2009" u Beogradu novo višenamensko oklopno vozilo točkaš nazvano "Lazar", koje je razvijano u prethodnoj godini za strane kupce ali i Vojsku Srbije.
Kompanija Jugoimport SDPR predstaviće na ovogodišnjem sajmu naoružanja i vojne opreme "Partner 2009" u Beogradu novo višenamensko oklopno vozilo točkaš nazvano "Lazar", koje je razvijano u prethodnoj godini za strane kupce ali i Vojsku Srbije.
Vozilo je koncipirano za potrebe pešadije i specijalnih jedinica angažovanih u protivterorističkim ili mirovnim operacijama.
Stepen oklopne zaštite omogućava akcije u urbanim sredinama i naseljenim područjima, u uslovima zaseda protivnika i upotrebe protivtenkovskih mina i improvizovanih eksplozivnih naprava.
Posadu vozila osmotočkaša čine komandir, vozač i operator naoružanja a u unutar "Lazara" može da se smesti pešadijsko odeljenje od deset naoružanih vojnika.
Oni su smešteni tako da mogu da osmatraju okolinu kroz prozore napravljene od balističkog stakla i eventualno dejstvuju po protivniku iz ličnog naoružanja kroz puškarnice.
"Lazar" raspolaže sa delimično oklopljenom kupolom u koju su smešteni top kalibra 20 milimetara, mitraljez kalibra 7,62 milimetra i četiri bacača dimnih kutija za maskiranje.
Koncept omogućava ugradnju raznih vrsta optoelektronskih sistema za upravljanje vatrom, kao i topa kalibra 30 milimetara, mitraljeza 12,7 milimetara, automatskog bacača granata i dva lansera protivoklopnih raketa "Maljutka".
Primena iskustva iz ratnih sukoba u Avganistanu i Iraku uslovila su da donji deo vozila bude u obliku latiničnog slova V što, u kombinaciji sa velikim rastojanjem od tla, obezbeđuje veću zaštitu od eksplozije mina ispod točkova ili poda.
Oklopno vozilo, u zavisnosti od zahteva korisnika, može da ima motor od 400 do 440 konjskih snaga, da razvije maksimalnu brzinu od 90 kilometara na sat, savlada vodenu prepreku dubine 130 centimetara i pređe rov najveće širine dva metra.
U kompaniji Jugoimport SDPR očekuju da "Lazar" bude samo osnova za razvoj čitave familije tockaša komandnih, ambulantnih, inžinjerijskih i protivminskih vozila, zatim oklopnjaka namenjenih za logističku podršku, ali i vozila samohodne artiljerije ili sistema PVO.
Vozilo je dobilo ime "Lazar" u znak poštovanja prema knezu Lazaru Hrebeljanoviću koji je poginuo, predvodeći srpsku oklopljenu konjicu, u kosovskoj bici 28. juna 1389. godine.
(Beta)
Vozilo je koncipirano za potrebe pešadije i specijalnih jedinica angažovanih u protivterorističkim ili mirovnim operacijama.
Stepen oklopne zaštite omogućava akcije u urbanim sredinama i naseljenim područjima, u uslovima zaseda protivnika i upotrebe protivtenkovskih mina i improvizovanih eksplozivnih naprava.
Posadu vozila osmotočkaša čine komandir, vozač i operator naoružanja a u unutar "Lazara" može da se smesti pešadijsko odeljenje od deset naoružanih vojnika.
Oni su smešteni tako da mogu da osmatraju okolinu kroz prozore napravljene od balističkog stakla i eventualno dejstvuju po protivniku iz ličnog naoružanja kroz puškarnice.
"Lazar" raspolaže sa delimično oklopljenom kupolom u koju su smešteni top kalibra 20 milimetara, mitraljez kalibra 7,62 milimetra i četiri bacača dimnih kutija za maskiranje.
Koncept omogućava ugradnju raznih vrsta optoelektronskih sistema za upravljanje vatrom, kao i topa kalibra 30 milimetara, mitraljeza 12,7 milimetara, automatskog bacača granata i dva lansera protivoklopnih raketa "Maljutka".
Primena iskustva iz ratnih sukoba u Avganistanu i Iraku uslovila su da donji deo vozila bude u obliku latiničnog slova V što, u kombinaciji sa velikim rastojanjem od tla, obezbeđuje veću zaštitu od eksplozije mina ispod točkova ili poda.
Oklopno vozilo, u zavisnosti od zahteva korisnika, može da ima motor od 400 do 440 konjskih snaga, da razvije maksimalnu brzinu od 90 kilometara na sat, savlada vodenu prepreku dubine 130 centimetara i pređe rov najveće širine dva metra.
U kompaniji Jugoimport SDPR očekuju da "Lazar" bude samo osnova za razvoj čitave familije tockaša komandnih, ambulantnih, inžinjerijskih i protivminskih vozila, zatim oklopnjaka namenjenih za logističku podršku, ali i vozila samohodne artiljerije ili sistema PVO.
Vozilo je dobilo ime "Lazar" u znak poštovanja prema knezu Lazaru Hrebeljanoviću koji je poginuo, predvodeći srpsku oklopljenu konjicu, u kosovskoj bici 28. juna 1389. godine.
(Beta)