• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Hoće li uskoro odzvoniti školskom zvonu

Razvojem internet mreže u Srbiji stvaraju se preduslovi za primenu programa obrazovanja i usavršavanja na daljinu posredstvom elekstronskih škola, ali problemi kao što su nedostatak računara, strucnog kadra i adektvatnog nastavnog programa, ne dozvoljavaju početak "on lajn" nastave.

Razvojem internet mreže u Srbiji stvaraju se preduslovi za primenu programa obrazovanja i usavršavanja na daljinu posredstvom elekstronskih škola, ali problemi kao što su nedostatak računara, strucnog kadra i adektvatnog nastavnog programa, ne dozvoljavaju početak "on lajn" nastave.

Prema praksi, koja se u pojedinim zemljama sprovodi u toj oblasti, primenom tih programa i tehnologija odlazak u školu je obavezan samo povremeno, a školski časovi počinju uključivanjem računara i prijavljivanjem na konzole za učenje.

Stručnjaci smatraju da je prednost takve nastave velika i očigledna - učenicima se omogućava da nastavu prate u skladu s ličnim interesovanima i sposobnostima, tako da, ukoliko ih neka lekcija posebno zanima, mogu da joj posvete više vremena nego što je predviđeno jednim školskim časom.

Virtuelna škola predstavlja korak napred, ali ne isključuje potrebu za postojećim obrazovnim ustanovama, ističu stručnjaci i ukazuju da ona, pre svega, predstavlja sredstvo kojim se učenicima koji žive u udaljenim delovima zemlje, ili se nalaze na lečenju, kao i onima koji su iz različitih razloga duže odsustvuju, omogućava da kvaliteno prate nastavu.

U mnogim zemljama postoji čitav niz obrazovnih ustanova koje koriste sisteme "učenja na daljinu", a Srbija je 2004. godine potpisala sporazum o razumevanju s kompanijom "Majkrosoft" o primeni petogodišnjeg programa "Partner u učenju".

Tim dokumentom obe strane su se obavezale na saradnju u primeni programa kroz zajedničku podršku razvoju zajednice znanja, stvaranjem naprednog okruženja za rad u školama, promociji digitalne pismenosti kao dela obrazovnog programa u svim delovima zemlje, kako bi se razvijali novi kadrovi osposobljeni za rad sa informacionim tehnologijama.

U okviru tog programa pokrenut je i konkurs "Kreativna škola" na koji su nastavnici dostavljali prikaze školskih časova koji uvode inovacije u predmetu koji je u nastavnom programu, a najbolji prikazi su izdvajani u Bazu znanja i može im se pristupiti putem Interneta.

Prema istraživanju Društva za informatiku Srbije, jedan od osnovnih problema šire primene računara u učenju u Republici je nedostupnost sredstava informacionih i komunikacionih tehnologija (IKT) u školama i u domovima nastavnika i učenika.

U školama nema dovoljno računara, koriste se nepouzdani ili nelicencirani programi, problem je i nedostatak ili loš kvalitet Internet veze, a škole nemaju niti sredstava niti dovoljno stručnih kadrova za održavanje školske računarske mreže.

Da bi "Partner u učenju", ili neki sličan program "zaživeo" u Srbiji neophodno je organizovati škole i nastavne programe, izgraditi infrastrukturu i to na takav način da učenici imaju siguran i brz pristup virtuelnoj školi.

Preduslov pokretanja nastave na daljinu su i stvaranje elektronske baze nastavnih programa i e-biblioteka, koje treba da odgovore na sve potrebe učenika jedne virtuelne škole.

Stručnjaci naglašavaju da to, međutim, ne znači da su nastavnici prevaziđeni - oni ne samo da stalno usavršavaju postojeće lekcije, već učenicima treba da budu dostupni kako bi nastava mogla da bude ostvarena u skladu sa planiranim obrazovnim ciljevima.

Sve osnovne i srednje škole u Srbiji do polovine ove godine imaće pristup Internetu, najavljeno je prilikom potpisivanja protokola o saradnji "Telekoma Srbije" i Ministarstva prosvete, 16. decembra u Vladi Srbije.

Ministar prosvete Žarko Obradović rekao je da će posle sprovođenja akcije "Telekoma" Ministarstvo imati jasniju sliku o tome koliko računara postoji u školama Srbije, odnosno sa koliko ih još treba opremiti.

"Telekom" je i ranijih godina pokretao akcije koje za cilj imaju promociju internet tehnologija u obrazovanju, poput "100 računarskih učionica", "Računari za škole", kao i takmičenja "Najškolski Web" i druge.

Elektronsko učenje u Srbiji do sada je najviše razvijano i primenjivano u sistemu obrazovanja dece sa posebnim potrebama.

Od 2003. godine organizacija "maliVeliki ljudi" u saradnji sa defektolozima i socijalnim radnicima razvija računarski program "malaVelika igra".

Program predstavlja specijalni terapijski metod za razvoj psihomotorike, percepcije i povezivanje motorike i percepcije dece sa posebnim potrebama, korišćenjem računarske tehnike, a u prvoj fazi projekat je primenjen u Specijalnom zavodu za decu i omladinu u Sremčici.

Kasnije su razvijena i dva tipa softvera za rad sa decom s posebnim potrebama prilagođeni različitim uzrastima, oblicima i stepenima ometenosti kod dece - kompjuterska tehnologija omogućila je primenu interaktivnih programa koji u radu sa decom dovode do znatno boljih rezultata u odnosu na jednodimenzionalne vežbanke.

Primenom ovakvih programa razvijaju se motorika i psihofizičke sposobnosti u celini, ali i pobeđuje izolacija koju često osećaju osobe s posebnim potrebama i to ostvarivanjem osećaja pripadnosti jednoj zajednici, kakva je i virtuelna učionica.

(Tanjug)

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image