Do nesreće je došlo oko osam časova ujutru kada su, prema prvim rezultatima istrage, dvojica mladića ispala iz korpe, koja se prevrnula na visini od 20 metara. Nastradali su na licu mesta.
Kako "Novosti" nezvanično saznaju, do nesreće je došlo u trenutku kada se zaplela sajla na dizalici, koja je korpu sa dvojicom radnika podizala na stub. Ova korpa se inače koristi isključivo za prenos delova za skelu, jer je ograda na njoj niža nego na onoj kojom se "prevoze" ljudi. U nastavku istrage koju rade policija i tužilaštvo treba da se odgonetne i kako su i zbog čega Hajretin i Ekrem ušli u korpu koja nije bila namenjena za prevoz ljudi.
Izvođač radova na deonici brze pruge od Stare Pazove do Novog Sada, na kojoj je gradilište vijadukta je kompanija ruskih državnih železnica, RŽD international, a turska firma Railtech construction je podizvođač.
Vest o ovoj tragediji brzo se proširila gradilištem, a o detaljima će se znati posle policijske istrage i kontrole koju sprovodi Inspekcija rada iz Sremske Mitrovice.
"Na toki-voki su mi javili da su dvojica radnika pala sa visine. Pozvao sam hitnu pomoć, ali nažalost oni su mogli samo da konstatuju smrt. Zatim je stigla policija", kaže jedan od vođa smene na gradilištu, koji nije želeo da kaže svoje ime.
Pošto je policija obavila uviđaj, radnici pogrebnog preduzeća iz Inđije stavili su dva beživotna tela u crne vreće, a zatim u vozilo. Za to vreme, ostali radnici, kolege iz Turske, prilazili su pogrebnom vozilu čija su zadnja vrata bila otvorena i opraštali se od svojih sunarodnika. Plakali su žaleći dvojicu braće koji su ovde došli da rade sa još nekim rođacima.
"Mi sada možemo samo da nagađamo šta se desilo, ali nadležni treba to da utvrde. Ono što mi radnici mislimo je da se jedan od braće nekako nagnuo i izvrnuo korpu, pa povukao ovog drugog ili je on hteo da spase njega, pa je pa", kaže Stevan M., jedan od radnika na gradilištu. "Žao mi je, velika je tragedija, svi su ovde fini ljudi, ćutimo i radimo. Ima nas sa svih strana, čak i iz Indije".
Radnici koji su poznavali poginule, kažu da su bili dobri i vaspitani mladići. Kako pričaju, njih dvojica su braća, ali nisu rođena. Turska kompanija angažovala je petoricu Polata, koji su u rođačkim odnosima, ali u trenutku nesreće trojica nisu bila na gradilištu.
"Ne znamo mnogo o kolegama iz Turske i drugih zemalja, jer ne govore srpski. Nije nam poznato ni iz kojeg su mesta, da li imaju žene, decu...", priča Radovan, koji je stao da uputi poslednji pozdrav nastradalim kolegama. " Oni koji su se družili sa njima, odmah su prekinuli rad, došli do mesta nesreće, oplakuju ih. Žao je i nama koji nismo bili bliski, jer mladi su to ljudi".
O tragediji je obaveštena i turska ambasada u Beogradu.
Izgradnja tunela i vijadukta u Čortanovcima počela je u avgustu 2017. godine. Rok za završetak radova na deonici od Stare Pazove do Novog Sada je 52 meseca, odnosno novembar 2021. godine. Do ovog tragičnog događaja nije bilo ozbiljnijih povreda radnika.
Stub sa kojeg su pali radnici je jedan od 59, koliko ih je izgrađeno kao potpora za vijadukt kojim će vozovi ići 200 kilometara na čas. Pojedini stubovi su u nivou zgrade od sedam spratova. Najviši je otprilike na polovini konstrukcije i visok je 26 metara. Stub sa kojeg su pali radnici je niži i nalazi se nedaleko od izlaza iz budućeg tunela.
Na gradilištu tunela i mosta, koje se prostire na čak šest kilometara, svakog dana radi oko 650 ljudi.
"Dok sam živ, plakaću za njima": Goran Vesić kroz suze objasnio zašto podnosi ostavku (Video)
Zvezda od dominacije do problema u Pioniru: Trojkaška rapsodija, drama i pobeda u derbiju kola!
Dominacija Partizana u Železniku: Ubedljiva pobeda za 7-0, razigrao se i Vašington
Goran Vesić podnosi ostavku!
Vasilije Micić precrtan u NBA! Novi trener ga odmah otpisao, spakovani koferi za Evropu