Šef Delegacije Evropske unije u Srbiji Sem Fabrici ocenio je da je Žeželjev most, generalno, kao i realizacija poslednjeg segmenta tog projekta, odnosno završetak izgradnje pristupnih saobraćajnica i podvožnjaka, izuzetno važni za Novi Sad, Vojvodinu i celu Srbiju.

"U aprilu prošle godine otvorili smo železnički saobraćaj ovde, u septembru je otvoren za putni saobraćaj, a danas i poslednji segment, pristupni putevi i podvožnjak. EU je naporno radila na realizaciji ovog projekta, a ukupna suna bespovratnih sredstava EU je 36 miliona evra i uz podršku lokalne i republičke vlasti smo sve ovo realizovali", rekao je Fabrici.

Ministarka saobraćaja, građevinarstva i infrastrukture Zorana Mihajlović podsetila je da je njen prvi zadatak na ovoj funkciji bio upravo Žeželjev most i problemi u vezi sa njegovom izgradnjom.

"Završenu su pristupni putevi i biciklistička staza, i sa jedne i sa druge strane, to su tri kilometra pristupnih saobraćajnica, kada se sabere, zatim biciklističke staze dva kilometra, tria kilometra kanalizacionih cevi i osvetljenje. Ovo će biti oplemenjeno, izgledaće još lepše, ali je važno da Žeželjev most, kao simbol Novog Sada, dobije sve ono pto mu je potrebno, da bi ceo projekat bio završen", rekla je Zorana Mihajlović.

Ona je rekla i da je ova godina veoma važna za Vladu Srbije, jer su završeni mnogi infrastrukturni projekti, a mnogi počinju.

"Ono što je važno za Vojvodinu jeste da razgovaramo da sledeće godine počnu radovi na nastavku rekonstrukcije brze pruge između Novog Sada i Subotice, do 2021. na jeden imaćemo od Beograda do Novog Sada brzi voz, kojim će se ići do 200 kilometara na sat, u završnoj smo fazi pregovora oko izgradnje Fruškogorskog koridora. Ne mogu da kažem da svakog dana očekujemo predlog ugovora, ali smo zaista na samom kraju", rekla je Mihajlović.

Gradonačelnik Novog Sada Miloš Vučević ocenio je da će završetkom pristupnih saobraćajnica Žeželjevom mostu, osim što će se sada drumski saobraćaj na ulaznim i izlaznim pravcima odvijati u punom kapacitetu, biti olakšana dalja ulaganja u Novi Sad.

Naveo je da se priprema da Podgrađe postane pešačka zona, a kada država završi projekat brze pruge Beograd - Novi Sad "mi ćemo imati kompletno završene sve radove na ovoj građevini, Žeželjevm mostu".

 Najavio je šta će još biti urađeno i na pristupnim putevima mostu, da "ne bi bilo komentara i filozofiranja" u vezi sa dužinom biciklističke staze.

"Uvek ima filozofiranja. Sve ovo će se završiti kada se pomere izvođači radova, da ne mislite da je neko pravio biciklističku stazu dovde, pa da ste pametni, nego će iči do kraja biciklistička staza na kej, samo kad se pomeri Azvi, kao izvođač radovaje. Planiramo i projektujeno ceo kej sa sremske strane da uradimo", kazao je Vučević.

Inače, na novosadskoj strani izgrađeno je 618 metara glavnog pravca, 312 metara sa dve kolovozne trake u oba smera i razdelnim ostrvom i 306 metara sa po jednom kolovoznom trakom u oba smera i 670 metara krakova (prilaza) sa po jednom trakom. Izgrađene su pešačke i biciklističke staze u dužini od 950 metara.


Na petrovaradinskoj strani izgrađeno je 480 metara glavnog pravca (220 metara sa dve kolovozne trake u jednom smeru i jednom kolovoznom trakom u suprotnom smeru i 260 metara sa po jednom kolovoznom trakom u oba smera) i 1400 metara krakova (prilaza) sa po jednom trakom u svakom smeru i kružnom raskrsnicom.

Izgrađene su i pešačke i biciklističke staze u dužini od 1200 metara. Izgrađen je podvožnjak dužine 20 metara, namenjen za dvokolosečni saobraćaj, i to u okviru rekonstrukcije drugog koloseka pruge Stara Pazova - Novi Sad.