
Po predaji dužnosti Baraku Obami, tada već bivši stanovnik Bele kuće Džordž Buš krenuo je svom domu u Teksas. Pilot koji ga je odvezao u prepoznatljivom predsedničkom avionu potom je vratio letelicu u bazu, i sam predao dužnost. Obama je dobio novog pilota.
Zamena pilota koji voze državne avione kada Srbija dobije novog premijera ili predsednika, nije praksa. Niti je ikada bila. Naše državnike na službena putovanja voze piloti Avio-službe Vlade Srbije i oni nemaju - "svog političara".
Ali, osim zvaničnika, sa dva "državna" aviona na put mogu i "obični" građani. Bilo kog dana u godini, u bilo koje doba. Naravno, pod uslovom da su u stanju da priušte komfor koji debelo košta. U visinama biće u istim pilotskim rukama u kojima je predsednik ili članovi srpske vlade. Iza ovih pilota bogato je međunarodno iskustvo, mereno sa po nekoliko hiljada časova letenja.
Dakle, sa Avio-službom Vlade može se na destinacije u Evropi, Africi i Aziji, i to čak istog dana kad se zatraži, ako avioni već nisu rezervisani.
"Za sve komercijalne letove kod prihvatanja zahteva postoji klauzula da će let biti otkazan ukoliko se pojavi državna potreba", kaže za "Novosti" Aneta Bulatović, direktor Avio-službe Vlade, koja postoji 42 godine.
Može i da se bira: grickalice, kolači, voće, sendviči, hladan ili topao obrok tokom leta, a za piće nešto žestoko ili vino, pivo, sok, kafa...
Ipak, kako kažu, komercijalni letovi nisu tako česti. Jedini razlog je nedostatak potrebnog broja pilota. Na neodređno vreme rade njih trojica, a jedan je pod ugovorom.
Bulatović kaže da u svetu nije neuobičajeno da se vladini avioni koriste i za komercijalne letove. Da li je to problematično, gledano sa bezbednosne strane?
"Čak i vazduhoplovi 89. puka američke vojske iznajmljuju se za civilne potrebe, izuzev dva aviona 'boing 747' koja prevoze predsednika. Ovo nije nikakav problem, jer se pre svakog državnog leta vrši bezbednosni pregled aviona".
Ako bi se desilo da više naših zvaničnika putuje istog dana i da zatraže avione, Služba najpre pokušava da ih preveze u traženim terminima, a, ukoliko to nije tehnički izvodljivo, predlažu im da usaglase vremena za putovanje.
I pored toga što se desi da naši državnici stoje u redu za Vladin avion, ima dana kada su oni slobodni, pa se ponekad iznajmljuju i stranim političarima. Naši avioni, na primer, vozili su predsednike Vlada Makedonije, Bosne i Hercegovine i Republike Srpske.
Ako bi neko poželeo da u ne tako daleki Beč stigne "falkonom", to bi ga koštalo 5.950, a "lirdžetom 31A" - 3.620 evra.
Dodatno se naplaćuje čekanje. Duže od četiri časa - 400 evra. Ako avion ostaje da "prenoći", za to se plaća 860 evra (falkon) i 500 (lirdžet), po danu. Sve cene su bez PDV.
(MONDO)
Zamena pilota koji voze državne avione kada Srbija dobije novog premijera ili predsednika, nije praksa. Niti je ikada bila. Naše državnike na službena putovanja voze piloti Avio-službe Vlade Srbije i oni nemaju - "svog političara".
Ali, osim zvaničnika, sa dva "državna" aviona na put mogu i "obični" građani. Bilo kog dana u godini, u bilo koje doba. Naravno, pod uslovom da su u stanju da priušte komfor koji debelo košta. U visinama biće u istim pilotskim rukama u kojima je predsednik ili članovi srpske vlade. Iza ovih pilota bogato je međunarodno iskustvo, mereno sa po nekoliko hiljada časova letenja.
Dakle, sa Avio-službom Vlade može se na destinacije u Evropi, Africi i Aziji, i to čak istog dana kad se zatraži, ako avioni već nisu rezervisani.
"Za sve komercijalne letove kod prihvatanja zahteva postoji klauzula da će let biti otkazan ukoliko se pojavi državna potreba", kaže za "Novosti" Aneta Bulatović, direktor Avio-službe Vlade, koja postoji 42 godine.
Može i da se bira: grickalice, kolači, voće, sendviči, hladan ili topao obrok tokom leta, a za piće nešto žestoko ili vino, pivo, sok, kafa...
Ipak, kako kažu, komercijalni letovi nisu tako česti. Jedini razlog je nedostatak potrebnog broja pilota. Na neodređno vreme rade njih trojica, a jedan je pod ugovorom.
Bulatović kaže da u svetu nije neuobičajeno da se vladini avioni koriste i za komercijalne letove. Da li je to problematično, gledano sa bezbednosne strane?
"Čak i vazduhoplovi 89. puka američke vojske iznajmljuju se za civilne potrebe, izuzev dva aviona 'boing 747' koja prevoze predsednika. Ovo nije nikakav problem, jer se pre svakog državnog leta vrši bezbednosni pregled aviona".
Ako bi se desilo da više naših zvaničnika putuje istog dana i da zatraže avione, Služba najpre pokušava da ih preveze u traženim terminima, a, ukoliko to nije tehnički izvodljivo, predlažu im da usaglase vremena za putovanje.
I pored toga što se desi da naši državnici stoje u redu za Vladin avion, ima dana kada su oni slobodni, pa se ponekad iznajmljuju i stranim političarima. Naši avioni, na primer, vozili su predsednike Vlada Makedonije, Bosne i Hercegovine i Republike Srpske.
Ako bi neko poželeo da u ne tako daleki Beč stigne "falkonom", to bi ga koštalo 5.950, a "lirdžetom 31A" - 3.620 evra.
Dodatno se naplaćuje čekanje. Duže od četiri časa - 400 evra. Ako avion ostaje da "prenoći", za to se plaća 860 evra (falkon) i 500 (lirdžet), po danu. Sve cene su bez PDV.
(MONDO)
Pridruži se MONDO zajednici.


