Deonica ima 12 kilometara, a ceo Ipsilon krak, čija izgradnja je zapo?eta jo? 1999. godine, dug je 24 kilometra.
Svečanosti povodom završetka izgradnje obilaznice prisustvuju predsednik Srbije Aleksandar Vučić, predsednik Skupštine AP Vojvodine Ištvan Pastor, kao i predstavnici lokalne samouprave i izvođači radova.
Vučić je, po dolasku na lokaciju, primetio da je nova saobraćajnica mnogo značiti za ljude u centru Subotice, da će rasteretiti centar tog grada, ali i da će bolje povezati Srbiju i Mađarsku.
"A mi veće prijatelje u okruženju teško da možemo da imamo, oni su nam možda najbliži prijatelji", konstatovao je Vučić.
Državni sekretar u Ministarstvu građevine Imre Kern preneo je predsedniku da je do sada kamionski saobraćaj išao kroz centar Subotice, oko 150.000 kamiona godišnje, dolazilo je do oštećenja ulica, pa je asfalt često morao da se "presvlači".
Obilaznica je otvorena pošto je završena izgradnja poslednje deonice duge 12 kilometra od graničnog prelaza Kelebija do kružne raskrsnice sa Somborskim putem.
U završetak izgradnje Ipsilon kraka uloženo je oko 2,8 milijarde dinara.
Ipsilon krak je obilaznica oko Subotice koja povezuje granični prelaz Kelebija sa autoputem Horgoš-Novi Sad.
Ukupno je za 26 godina, od 1990. do 2016. rađeno, ali ne i završeno, 11 kilometara puta na Ipsilon kraku.
Predsednik Srbije rekao je da je sa premijerom Mađarske Viktorom Orbanom razgovarao o potrebi izgradnje pruge na pravcu Segedin - Subotica - Baja, kao i da je cilj da se prugama i putevima što bolje poveže sever Vojvodine.
Veći deo radova koji su izvođeni ranijih godina morali su u potpunosti ponovo da se rade, jer nisu bili kvalitetno urađeni, kažu u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukrure.
Vlada Srbije i resorno ministarstvo su preuzeli su poslove u vezi sa završetkom Ipsilon kraka u drugoj polovini 2016. godine, kada je definisan koncept završetka projekta u fazama, u skladu sa raspoloživim sredstvima u budžetu.
U 2017. izgrađeno je i pušteno u saobraćaj ukupno 6,5 kilometara puta na Ipsilon kraku (1,5 km u martu i pet km u avgustu), u koje je uloženo ukupno 322 miliona dinara.
U 2018. izgrađeno je 5,5 kilometara puta, deonica od Bikovačkog do Bačkotopolskog puta, u koje je uloženo 780,9 miliona dinara, čime je do decembra 2018. u saobraćaj ukupno pušteno 12 kilometara puta na Ipsilon kraku.
Ove godine radilo se na završetku izgradnje i poslednje deonice dužine 12 kilometra od graničnog prelaza Kelebija do kružne raskrsnice sa Somborskim putem.
Radovi na poslednjoj deonici su započeti u aprilu 2019. godine, a ukupna vrednost tih radova je 1,73 miliona dinara.
Na Instagram profilu "Budućnostsrbijeav" sinoć je objavljen snimak izgradnje Ipsilon kraka po fazama od marta 2017. godine.
Radovi na poslednjoj deonici počeli su u aprilu 2019. godine, a ukupna vrednost tih radova je 1,73 miliona dinara.
Tužna partija Partizana: Navijači promrzli i nisu videli ama baš ništa!
Temperatura pada na -15 stepeni! Čubrilo otkrio detaljnu prognozu za zimu, evo kada će u Srbiji biti najhladnije
Kraj serije "Sablja": Večeras gledamo finale trilera o ubistvu premijera Zorana Đinđića, evo šta nas očekuje
Putin je zbog ovog oružja naredio napad hipersoničnom raketom: Ubijen važan ruski general i 500 Severnokorejaca
Beograđanka za dva meseca dobila 3 kazne: Otkrivamo na kojim se sve lokacijama na auto-putevima meri brzina