Reciklažom starih automobila moglo bi da se bavi više od 270 firmi registrovanih za preradu metalnog otpada u Srbiji, koliko ih je registrovano u Agenciji za privredne registre.
Sa druge strane, u Srbiji nije registrovana nijedna firma koja se bavi kompletnom reciklažom automobila.
Šef odseka za berzu sekundarnih sirovina u Agenciji za reciklažu Stana Bijelović kaže za Tanjug da bi reciklažom starih automobila u Srbiji mogla da se bave preduzeća koja su registrovana za sakupljanje i preradu metalnog otpada kao i da ta preduzeća imaju kapaciteta za reciklažu starih automobila.
"Te firme se nalaze u Beogradu, Aleksincu, Senti, Kuli, Šapcu, Zrenjaninu", rekla je Bijelović.
Ona je, međutim, naglasila da bi reciklažne firme pre nego što se počnu baviti tim poslom trebalo da pribave saglasnost od nadležnog Ministarstva ekologije i prostornog planiranja za obavljanje te delatnosti.
Starim automobilima se u pripremnoj fazi odstranjuju točkovi, alkumulator, korišćeno motorno ulje, benzin i prazni se rashladni sistem (freon). Ono što ostaje je otpad koji se upućuje na sečenje i kao krajnji proizvod se dobijaju metali koji se koriste kao sekundarne sirovine u železarama a tekstil i plastika se odlažu na deponije, navodi Bijelović.
Inače, u svetu postoje firme koje se bave recklažom automobila, međutim u Srbiji je situacija drugačija jer do sada nije registrovana ni jedna takva kompanija, već samo firme za preradu metalnog otpada i školjki automobila.
U Agenciji za privredne registre pod šifrom reciklaza metalnih otpadaka i ostataka prema podacima evidentirano 270 preduzeća, preradom obojenih metala 9 firmi, ali i ukupno četiri preduzetničke radnje.
"Otpad sirovina", "Inos nemetali", "Euronautika", "Duleks", "Metalika", "Metalplast", "Centar za reciklažu", "Inos sirovina", "Metals inženjering", "Impeks metal", "Jugoresurs", "Home metal", "Univerzal", "Ninal", "Ferokom", "Mopek", "Minos", "Novkabel", "Angrosirovina", "Ekoteg"..., samo su neke od tih firmi.
Kako je reč o velikom broju preduzeća Ministarstvo ekologije će pripremiti i objaviti konkurs na koji će moći da konkurišu svi koji ispune propisane uslove.
Detalji tih uslova još uvek nisu poznati, ali ono što je već najavljeno je da će na učesće u tom 'biznisu' moći da računaju firme koje imaju kapacitete da recikliraju automobile na čitavoj teritorije Srbije i koje će moći taj proces da obavljaju prema ekološkim standardima.
Prosek starosti srpskog voznog parka je 18 godina pa će tako otkupljena vozila odmah ići na otpad i u preradu sirovine koje će moći da koristi naša metalska industrija.
Kad automobil vlasnik preda na reciklažu on će dobijati potvrdu koja donosi fiksni popust od 1.000 evra. Jedini uslov prilikom predaje vozila na reciklažu biće da motor nema ekološki standard „evro 3" i da ima osnovne delove - motor, točkove i vrata.
Model zamene starog automobila za novo već je našao svoju primenu u Nemačkoj.
Predviđeno je da ekološku premiju od 2.500 evra dobiju građani koji auto star najmanje devet godina daju da za to specijalizovanoj firmi pretvori u staro gvožđe i kupe novo vozilo.
Vlada je za premije predvidela jednu i po milijardu evra, što znači da je izdvojen novac za oko 600.000 premija, a u Nemačkoj se samo u jednom danu Saveznoj upravi za privredu i kontrolu izvoza, preko kojeg će se premije isplaćivati, javilo se 270.000 građana.
Grupa "Zastava vozila" najavila je da će od sutra početi prodaju automobila "punto" ("zastava 10") na kredit, uz subvenciju države, koji će sa porezom na dodatu vrednost koštati 6.999 evra.
Ministar ekonomije Mlađan Dinkić najavio je da bi naredne nedelje, na sednici Vlade Srbije, mogao biti usvojen program zamene starih, neekoloških automobila, za novi kragujevački "punto", uz doplatu od 5.999 evra.
On je rekao da bi taj program zamene starih automobila za "punto", uz doplatu, stupio na snagu krajem marta.
Ponude za kupovinu "punta" na kredit već su istakle "Hipo Alpe Adria banka" i "Sosijete žzeneral banka", koje su za taj zajam od 7.000 evra ponudile rok otplate do sedam godina, fiksnu kamatu od 4,5 odsto, pri čemu bi mesečna rata iznosila 97 evra.
(agencije/MONDO)
Sa druge strane, u Srbiji nije registrovana nijedna firma koja se bavi kompletnom reciklažom automobila.
Šef odseka za berzu sekundarnih sirovina u Agenciji za reciklažu Stana Bijelović kaže za Tanjug da bi reciklažom starih automobila u Srbiji mogla da se bave preduzeća koja su registrovana za sakupljanje i preradu metalnog otpada kao i da ta preduzeća imaju kapaciteta za reciklažu starih automobila.
"Te firme se nalaze u Beogradu, Aleksincu, Senti, Kuli, Šapcu, Zrenjaninu", rekla je Bijelović.
Ona je, međutim, naglasila da bi reciklažne firme pre nego što se počnu baviti tim poslom trebalo da pribave saglasnost od nadležnog Ministarstva ekologije i prostornog planiranja za obavljanje te delatnosti.
Starim automobilima se u pripremnoj fazi odstranjuju točkovi, alkumulator, korišćeno motorno ulje, benzin i prazni se rashladni sistem (freon). Ono što ostaje je otpad koji se upućuje na sečenje i kao krajnji proizvod se dobijaju metali koji se koriste kao sekundarne sirovine u železarama a tekstil i plastika se odlažu na deponije, navodi Bijelović.
Inače, u svetu postoje firme koje se bave recklažom automobila, međutim u Srbiji je situacija drugačija jer do sada nije registrovana ni jedna takva kompanija, već samo firme za preradu metalnog otpada i školjki automobila.
U Agenciji za privredne registre pod šifrom reciklaza metalnih otpadaka i ostataka prema podacima evidentirano 270 preduzeća, preradom obojenih metala 9 firmi, ali i ukupno četiri preduzetničke radnje.
"Otpad sirovina", "Inos nemetali", "Euronautika", "Duleks", "Metalika", "Metalplast", "Centar za reciklažu", "Inos sirovina", "Metals inženjering", "Impeks metal", "Jugoresurs", "Home metal", "Univerzal", "Ninal", "Ferokom", "Mopek", "Minos", "Novkabel", "Angrosirovina", "Ekoteg"..., samo su neke od tih firmi.
Kako je reč o velikom broju preduzeća Ministarstvo ekologije će pripremiti i objaviti konkurs na koji će moći da konkurišu svi koji ispune propisane uslove.
Detalji tih uslova još uvek nisu poznati, ali ono što je već najavljeno je da će na učesće u tom 'biznisu' moći da računaju firme koje imaju kapacitete da recikliraju automobile na čitavoj teritorije Srbije i koje će moći taj proces da obavljaju prema ekološkim standardima.
Prosek starosti srpskog voznog parka je 18 godina pa će tako otkupljena vozila odmah ići na otpad i u preradu sirovine koje će moći da koristi naša metalska industrija.
Kad automobil vlasnik preda na reciklažu on će dobijati potvrdu koja donosi fiksni popust od 1.000 evra. Jedini uslov prilikom predaje vozila na reciklažu biće da motor nema ekološki standard „evro 3" i da ima osnovne delove - motor, točkove i vrata.
Model zamene starog automobila za novo već je našao svoju primenu u Nemačkoj.
Predviđeno je da ekološku premiju od 2.500 evra dobiju građani koji auto star najmanje devet godina daju da za to specijalizovanoj firmi pretvori u staro gvožđe i kupe novo vozilo.
Vlada je za premije predvidela jednu i po milijardu evra, što znači da je izdvojen novac za oko 600.000 premija, a u Nemačkoj se samo u jednom danu Saveznoj upravi za privredu i kontrolu izvoza, preko kojeg će se premije isplaćivati, javilo se 270.000 građana.
Grupa "Zastava vozila" najavila je da će od sutra početi prodaju automobila "punto" ("zastava 10") na kredit, uz subvenciju države, koji će sa porezom na dodatu vrednost koštati 6.999 evra.
Ministar ekonomije Mlađan Dinkić najavio je da bi naredne nedelje, na sednici Vlade Srbije, mogao biti usvojen program zamene starih, neekoloških automobila, za novi kragujevački "punto", uz doplatu od 5.999 evra.
On je rekao da bi taj program zamene starih automobila za "punto", uz doplatu, stupio na snagu krajem marta.
Ponude za kupovinu "punta" na kredit već su istakle "Hipo Alpe Adria banka" i "Sosijete žzeneral banka", koje su za taj zajam od 7.000 evra ponudile rok otplate do sedam godina, fiksnu kamatu od 4,5 odsto, pri čemu bi mesečna rata iznosila 97 evra.
(agencije/MONDO)
Tužna partija Partizana: Navijači promrzli i nisu videli ama baš ništa!
Kraj serije "Sablja": Večeras gledamo finale trilera o ubistvu premijera Zorana Đinđića, evo šta nas očekuje
Srbija i Aleksa pregazili Dansku u Beogradu: Sad smo na Evropskom prvenstvu!
Kakav debakl Hrvatske u košarci, i to od Bosne! Odlazak na Eurobasket će biti nemoguća misija
Mislite da će biti lako? Neće! Savo Milošević zna da će se Partizan mučiti do kraja godine