Prvi pravac bi mogao da bude pruga Beograd-Lapovo-Kragujevac-Kraljevo-Priština, koja je duga 366 kilometara, a drugi - pruga Beograd - Lapovo - Niš- Doljevac - Kuršumlija - Priština, u dužini od 388 kilometara, saznaje Tanjug u srpskim železnicama.

Kada je reč o pružnom pravcu Beograd-Lapovo-Kragujevac-Kraljevo-Priština, železnički saobraćaj se sada odvija do stanice Kosovska Mitrovica Sever.

Na pruzi Beograd - Lapovo - Niš - Doljevac - Kuršumlija - Priština, vozovi idu do Merdara.

Pruga od Merdara do administrativne linije je neprohodna, jer je tunel na samoj granici urušen 1999. godine u bombardovanju.

Železnica na teritoriji KiM je, inače, u veoma lošem stanju i u toku su rekonstrukcije.

U Berlinu je danas održan sastanak o obnovi železničkog putničkog i kargo saobraćaja između Beograda i Prištine u Berlinu i trajao je duže od tri sata.

Direktor Kancelarije za KiM Marko Đurić je, posle razgovora sa Grenelom o železničkoj liniji Beograd - Priština, rekao da se konkretnim rešenjima nada u predstojećem periodu.

"Sa ambasadorom Grenelom smo imali sastanak o obnavljaju železničkog saobraćaja između centralne Srbije i KiM i nadam se da ćemo u predstojećem periodu doći do konkretnih rešenja, koja će olakšati kretanje ljudi i robe, a privredi i građanima doneti korist", rekao je za Tanjug Đurić, koji je predvodio delegaciju Srbije na sastanku u Berlinu.

Đurić nije izneo detalje razgovora.

Na sastanaku o obnavljanju železničkog povezivanja Beograda i Prištine učestvovali su predstavnici nadležnih resora i eksperti za železnicu i puteve, obe strane.