Rezultati učenika osmih razreda osnovnih škola iz Srbije poboljšali su se u međunarodnom istraživanju dostignuća iz matematike i prirodnih nauka u 2007. godine (TIMSS) u odnosu na 2003. godinu, ali njihovi rezultati generalno i dalje su ispod proseka skale TIMSS.

Ministar prosvete Žarko Obradović je rekao, na prezentaciji rezultata TIMSS 2007, da će ministarstvo učiniti sve da učenici postignu što bolje rezultate i zaključio da će biti promena u obrazovnom sistemu i da "promene ne moraju da se svima dopadnu".

"Postignuće srpskih učenika iz matematike se poboljšalo na TIMSS testovima sa 477 na 486 poena i zaključeno je da su naši učenici bolji u primeni znanja nego u poznavanju činjenica i u matematičkom zaključivanju", izjavila je direktor Instituta za pedagoška istraživanja Slobodanka Gašić-Pavišić.

U pogledu nastavnih predmeta, prosečni uspeh učenika iz Srbije je bolji u biologiji nego u hemiji, fizici i geografiji, ali su svi rezultati ispod proseka skale.

U Srbiji i dalje ima više nastavnika sa završenom višom školom, nego sa završenim fakultetom, a istraživanje je zabeležilo i da Srbija spada u red zemalja sa najmanjim procentom raspoloživih računara za nastavu matematike.

U odnosu na 2003. godinu broj učenika u odeljenjima se smanjio sa 26 na 24 učenika, što je u skladu sa evropskim trendovima i manje od međunarodnog proseka koji je 29.

Pavišić je rekla da se skoro 69 odsto ispitanih učenika oseća sigurno i bezbedno u školama, dok se šest odsto učenika ne oseća bezbedno.

(Fonet)