
Rezultati učenika osmih razreda osnovnih škola iz Srbije poboljšali su se u međunarodnom istraživanju dostignuća iz matematike i prirodnih nauka u 2007. godine (TIMSS) u odnosu na 2003. godinu, ali njihovi rezultati generalno i dalje su ispod proseka skale TIMSS.
Ministar prosvete Žarko Obradović je rekao, na prezentaciji rezultata TIMSS 2007, da će ministarstvo učiniti sve da učenici postignu što bolje rezultate i zaključio da će biti promena u obrazovnom sistemu i da "promene ne moraju da se svima dopadnu".
"Postignuće srpskih učenika iz matematike se poboljšalo na TIMSS testovima sa 477 na 486 poena i zaključeno je da su naši učenici bolji u primeni znanja nego u poznavanju činjenica i u matematičkom zaključivanju", izjavila je direktor Instituta za pedagoška istraživanja Slobodanka Gašić-Pavišić.
U pogledu nastavnih predmeta, prosečni uspeh učenika iz Srbije je bolji u biologiji nego u hemiji, fizici i geografiji, ali su svi rezultati ispod proseka skale.
U Srbiji i dalje ima više nastavnika sa završenom višom školom, nego sa završenim fakultetom, a istraživanje je zabeležilo i da Srbija spada u red zemalja sa najmanjim procentom raspoloživih računara za nastavu matematike.
U odnosu na 2003. godinu broj učenika u odeljenjima se smanjio sa 26 na 24 učenika, što je u skladu sa evropskim trendovima i manje od međunarodnog proseka koji je 29.
Pavišić je rekla da se skoro 69 odsto ispitanih učenika oseća sigurno i bezbedno u školama, dok se šest odsto učenika ne oseća bezbedno.
(Fonet)
Ministar prosvete Žarko Obradović je rekao, na prezentaciji rezultata TIMSS 2007, da će ministarstvo učiniti sve da učenici postignu što bolje rezultate i zaključio da će biti promena u obrazovnom sistemu i da "promene ne moraju da se svima dopadnu".
"Postignuće srpskih učenika iz matematike se poboljšalo na TIMSS testovima sa 477 na 486 poena i zaključeno je da su naši učenici bolji u primeni znanja nego u poznavanju činjenica i u matematičkom zaključivanju", izjavila je direktor Instituta za pedagoška istraživanja Slobodanka Gašić-Pavišić.
U pogledu nastavnih predmeta, prosečni uspeh učenika iz Srbije je bolji u biologiji nego u hemiji, fizici i geografiji, ali su svi rezultati ispod proseka skale.
U Srbiji i dalje ima više nastavnika sa završenom višom školom, nego sa završenim fakultetom, a istraživanje je zabeležilo i da Srbija spada u red zemalja sa najmanjim procentom raspoloživih računara za nastavu matematike.
U odnosu na 2003. godinu broj učenika u odeljenjima se smanjio sa 26 na 24 učenika, što je u skladu sa evropskim trendovima i manje od međunarodnog proseka koji je 29.
Pavišić je rekla da se skoro 69 odsto ispitanih učenika oseća sigurno i bezbedno u školama, dok se šest odsto učenika ne oseća bezbedno.
(Fonet)
Pridruži se MONDO zajednici.



