Govoreći o ostalim novinama koje donosi Strategija, Šarčević je rekao novinarima da će biti uvedeno mnogo novih stvari, kao što su učenje ka ishodima, međupredmetne veze i interdsiciplinarni modeli koji, kako kaže, dovode do projektne nastave.

''Ta nastava je mnogo zanimljivija, deca duže pamte i znaju da primene stečena znanje'', uveren je Šarčević.

Kada je reč o predškolskom obrazovanju, ministar je najavio da će prvi put posle 26 godina biti uveden predškolski pripremni obavezni program za decu od šest do sedam godina.

Ministar prosvete je istakao da se ide na veći obuhvat dece uzrasta od tri do šest godina i dodao da se zato radi nova infrastruktura, a podsetio je da je donet novi plan i program koji je prošle godine pilotiran u tri ustanove.

''Ove godine se radi u šest ustanova i biće obučeno 1.800 vaspitača. Program se zove 'Godine uzleta' i spada u tri najbolja programa za predškolce u Evropi po mišljenju Unicefa'', kazao je Šarčević.

On je dodao da je novina i uvođenje jednosmenskog celodnevnog rada u 311 ustanova i dodao da će 263 osnovne škole sledeće godine ući u jednosmenski pedagoški rad.

''Prvi put ulaze i srednje škole, njih 50 će ući u jednosmenski rad i pet specijalnih škola'', naveo je ministar.

Šarčević je naglasio da se u Srbiji dugo nije razmišljalo o projektu velike mature i prelasku na univerzitetsko obrazovanje kroz jedan ispit.

''Tako se dolazi do nezavisne, neutralne eksterne ocene i sistem je 'potpuno zdrav' jer imamo realnu procenu znanja svakog kandidata'', uveren je Šarčević.

On je rekao da digitalizacija prati ceo proces i da će od jeseni biti pokrenut program "Digitalni svet" za učenike od prvog do četvrtog razreda u okviru kojeg se algoritamski načini učenja forsiraju već od početka osnovne škole, a u trećem razredu se radi blaža varijnanta programiranja.

''Obezbeđujemo mnogo sredstava za nastavu i učenje. Odvojićemo oko 860 miliona dinara za nabavku novih i popravku starih računara, tako da ćemo imati blizu 50.000 računarskih jedinica, a u 2021.godini biće ih više od 70.000'', rekao je Šarčević i dodao da je 63.000 računarskih jedinica dovoljno da mala i velika matura budu potpuno digitalne.

On je dodao da u novoj Strategiji ima i mnogo paradigmi koje treba da spreče osipanje dece romske populacije i da ih više uključe u obrazovni sistem.