SUBOTICA: Pomoć najstarijima i ugroženima sada je najvažnija | Mondo Portal

  • Izdanje: Potvrdi
Emisije
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Društvo

SUBOTICA: Pomoć najstarijima i ugroženima sada je najvažnija

Evo kako funkcionišu gradske službe u Subotici i kako je organizovana pomoć starijim licima koji zbog vanrednog stanja i epidemije korona virusa ne mogu da izađu iz domova.

Izvor: MONDO/Goran Sivački

"Primarni zadatak koji nam je naložio gradonačelnik, jeste maksimalna pomoć najstarijima i najugroženijima, kako bismo sačuvali njihovo zdravlje i život. Sva subotička preduzeća i ustanove svoj rad stavila su na raspolaganje Gradskom štabu za vanredne situacije, a službe Gradske uprave prate sve i rade u skladu sa zadacima koje na dnevnom nivou, u skladu sa situacijom, dobijamo od gradonačelnika. Pomažemo sve starije sugrađane koji spadaju u rizičnu kategoriju, ali i socijalno ugrožene porodice. Radimo sve što možemo, pratimo situaciju na dnevnom nivou", rekla je sekretar Sekretarijata za društvene delatnosti Jasmina Stevanović.

Rad formiranog Kontakt centra za pomoć najstarijim sugrađanima, ocenila je, dobro funkcioniše.

"Svrha ovog kontakt centra je evidentiranje potreba sugrađana, koji imaju 65 i više godina života. Nakon prijema informacije o potrebama i pribavljanja osnovnih podataka o licu koje se obratilo za pomoć, uz pomoć volontera Crvenog krsta i koristeći svoje sopstvene kapacitete, obezbeđujemo pomoć u dopremanju hrane, lekova i kućne hemije na adresu starijih sugrađana", rekla je Jasmina Stevanović.

Broj zahteva za pomoć upućen ka volonterima sa današnjim danom je 1.500, Crvenom krstu prosleđeno je 490 zahteva za pomoći u dostavi, navela je ona i dodala da rade dve smene operatera, a najčešći, gotovo jedini, zahtevi su za dostavom osnovnih namirnica, lekova i kućne hemije.

"Oko 60 procenata poziva su informativnog karaktera, odnosno bez potrebe angažovanja volontera. Broj zahteva je za vikend bio u padu, što očigledno znači da se kontakt centru obraćaju najugroženiji, odnosno lica koja nemaju nikoga ko bi im pomogao. U stalnoj smo komunikaciji sa Crvenim krstom i zdravstvenim ustanovama, i po dogovoru, od uvođenja vanrednog stanja svi resursi Crvenog krsta stavljeni su na raspolaganje Gradskom štabu za vanredne situacije. Do danas, volonteri su obišli 320 staračkih domaćinstava, a trenutno je u toku realizacija svih ostalih zahteva", istakla je Jasmina Stevanović.

Ona je navela da je porodičnim paketima hrane snabdeveno 1.200  korisnika narodne kuhinje, da je u toku podela 300 paketa hrane za socijalno ugrožene sugrađane koji nisu korisnici narodne kuhinje, a po spiskovima centra za socijalni rad, i da se paketi nose na kućne adrese.

Apelujem, podvukla je, i na sve Subotičane koji imaju starije komšije i članove porodice da pomognu u pogledu nabavke onoga što im je potrebno, kako ne bi izlazili iz kuća.

"Još jednom apelujemo na naše sugrađane da budu maksimalno savesni i odgovorni, i da se striktno pridržavaju svih preporuka u cilju zaštite zdravlja. Molim vas da poštujete i razumete ove odluke i da se ne izlažete nepotrebnim rizicima. Ostanite u svojim kućama, da bismo sačuvali život. Što budemo disciplinovaniji, brže ćemo izaći iz ove situacije", poručila je Jasmina Stevanović.

Inicijalizacija u toku...

Komentari 0

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

PRIČE IZ SRPSKIH ZATVORA

MONDO & EU