• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Promotivni Lastin let

Ministar odbrane Dragan Šutanovac izrazio je očekivanje da će novi domaći školsko-trenažni avion Lasta 95 uskoro biti uveden u jedinice Vojske Srbije ali i u vazduhoplovstva velikog broja drugih zemalja.

Ministar odbrane Dragan Šutanovac izrazio je očekivanje da će novi domaći školsko-trenažni avion Lasta 95 uskoro biti uveden u jedinice Vojske Srbije ali i u vazduhoplovstva velikog broja drugih zemalja.

Nakon promotivnog leta novog aviona na aerodromu Batajnica, Šutanovac je podsetio da je projekat aviona Lasta započet pre gotovo tri decenije ali je dodao da je ponosan na činjenicu da Srbija ima avioindustriju jer time može da se pohvali svega nekoliko zemalja u Evropi i desetak u svetu.

On je ocenio da će, nakon što taj avion počne da se koristi u vojsci, biti ostvarene i uštede u procesu obuke jer je cena sata leta na Lasti 95 nekoliko puta niža od cene leta na avionu Supergaleb G4.

Govoreći o smanjenju vojnog budžeta od 26 odsto, Šutanovac je rekao da će ministarstvo na čijem je čelu pokušati da poveća sopstvene prihode i da će sistem, i pored finansijske krize, i dalje funkcionisati, odnosno da će biti ostvarena bezbednost građana.

Pilot potpukovnik Salko Hadžić, koji je obavio promotivni let, rekao je da je Lasta 95 od 5. februara obavila 21 let, čime su završena fabrička ispitivanja i stvoreni uslovi za početak razvojnog ispitivanja i uvođenja u operativnu upotrebu.

Lasta 95 je jednomotorni niskokrilac metalne konstrukcije, sa dva sedišta za pilote postavljena jedno iza drugog. Uvlačheći stajni trap omogućava poletanje i sletanje s betonskih i uređenih travnatih poletno-sletnih staza.

Vojska Iraka je već naručila 20 letelica, dok je za Vojsku Srbije predviđena izrada 16 aparata koji u obuci pilota treba da zamene avion Utva-75.

Avion je razvijen za osnovno školovanje pilota, dok je irački naručilac izrazio interesovanje da njegovi primerci budu osposobljeni i za borbenu obuku. U Vojsci Srbije avion će biti korišćen samo za letačku obuku dok će borbena obuka i dalje biti sprovođena na avionu Supergaleb G-4.

Lasta 95 može biti opremljena sa dva spoljna podkrilna nosača naoružanja nosivosti po 120 kilograma koji mogu da nose kontejnere sa mitraljezima, višecevne lansere nevođenih raketnih zrna kalibra 57 milimetara ili dve bombe težine po 100 kilograma.

Minimalna brzina leta iznosi 95 a maksimalna 340 kilometara na sat, dolet iznosi 1.060 kilometara, taktički radijus opterećenog aviona je 400 kilometara, dok je plafon leta 5.200 metara.

Projekat tog aviona vodi poreklo od aviona Lasta čiji je prototip izrađen 1985. godine ali koji nije ušao u upotrebu.

Nakon raspada SFRJ, od delova prebačenih iz drugih republika sklopljeno je šest aviona Lasta ali je većina tih letelica uništena prvog dana bombardovanja fabrike Utva 1999. godine.

(Beta)

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image