Organizacija potrošača Efektiva objavila je da su joj se građani požalili da su cene pošiljki sa sajtova poput Aliekspresa iz Kine znatno poskupele zbog toga što paketi nestaju u Srbiji.

Pošta Srbije u saopštenju je istakla da se sve pošiljke, pa i one generisane internet trgovinom, prerađuju, distribuiraju i uručuju u skladu sa Zakonom o poštanskim uslugama, propisanim procedurama i rokovima dostave, po prispeću u Poštu Srbije i završenih carinskih postupaka.
Pošta je najavila i da će iskoristiti pravnu zaštitu protiv netačnih i uvredljivih objava organizacije Efektiva i "potonjih tendencioznih napisa i objava u pojedinim medijima".

Kako navode u ovom državnom preduzeću, ponovnim uspostavljanjem međunarodnog saobraćaja značajno su ubrzani i normalizovani tokovi transporta međunarodnih pošiljki, za razliku od vremena na početku pandemije, kada je transport bio u prekidu.

Podsetimo, Efektiva je navela da je iznos poštarine za robu koja se naplaćuje preko Aliekspresa drastično povećan zbog masovnih krađa pošiljki malih vrednosti na putu ka kupcu u Srbiji, zbog čega su kineski prodavci ustanovili da im se više ne isplati da srpskim kupcima jeftino šalju robu.