• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

VAŽNO! Od 1. novembra nisu obavezne samo zimske gume, KAZNE će se naplaćivati ako ne ispunjavate još jedan USLOV

Autor Marija Ivetić

Kazne za neispravne gume su od 6.000 do 20.000 dinara, a za pravna lica od 100.000 do 800.000 dinara.

 automobili zimske gume letnje gume tehnicki pregled vozaci voznja saobracaj Izvor: MONDO/Marko Tanasković

Upotreba zimskih guma obavezna je od 1. novembra do 1. aprila na sve četiri točka, ako na putu ima snega, leda ili poledice. Dubina šare na gazećem sloju na pneumaticima mora biti minimum četiri milimetara.

Možda će vas zanimati

Takođe, od 1. novembra do 1. aprila izvan naseljenih mesta obavezno je u prtljažniku imati lance ili druga sredstva za povećanje trakcije točkova.

Kada je sneg na kolovozu, lanci se montiraju na pogonske točkove, i to na onim saobraćajnicama gde je označena njihova obavezna upotreba. U naseljenim mestima, vozila ne moraju biti opremljena lancima. U zimskoj opremi autobusa i teretnih vozila obavezna je još i lopata.

Kazne za neispravne gume su od 6.000 do 20.000 dinara, a za pravna lica od 100.000 do 800.000 dinara. Stručnjaci upozoravaju da letnje gume na temperaturi ispod sedam stepeni gube svoju najvažniju karakteristiku, dobro prijanjanje na asfalt.

Takođe, njihov zaustavni put prilikom kočenja je i do dva puta duži od propisanog traga koji ostavljaju zimski pneumatici. Veća dubina kanala na šarama guma za zimu glavni je razlog zašto čak i najjeftiniji zimski pneumatici imaju četiri puta bolje prijanjanje nego letnji.

Šare zimskih guma su tako oblikovane da sprečavaju zadržavanje snega i pojavu "akvaplaninga" (kada vozilo svojom težinom ne može da istisne vodu na putu ispod gume). Pneumatike starije od pet godina potrebno je detaljno kontrolisati jednom godišnje.

Zimski pneumatici su bolji za upotrebu čak i kada su kolovozi suvi, a posebno ako su temperature niže od sedam stepeni. Konstrukcija metalnog kostura zimske gume takođe je tvrđa i otpornija na mehaničke udare.

Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.

(Mondo/Tanjug)

Pročitajte i ovo

Tagovi

Komentari 41

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

X

Slažem se za zimske gume, lično iskustvo: izigravao sam budalu pa jednom vozio sa letnjim gumama celu zimu, neugodan je osećaj kad auto ide gde hoće na poledici, nisam imao saobraćajnu nesreću ali je bilo blizu.

Aleksandar

Celu prošlu zomu autobusi gradskog saobracaja imali letnje gume .Ono to mogu što voze i do 100 putnika a privatna vozila ne mogu

Mojne,

@Aleksandar Kako si ti jadan priglup. Čudo neviđeno. Ne postoje klasične zimske gume za teretna vozila. Možda neke montiraju ,al u Sibiru.

special image