• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

ZARADITE PARE U VREME KORONE: Ovi biznisi su budućnost! ULOŽITE NOVAC u neki od njih i gledajte kako se množi!

Autor Aleksandra Vasić

Zbog pandemije korona virusa čitava ekonomija sveta okrenula se „naglavačke“

 koji su poslovi trazeni u doba korone Izvor: MONDO/Goran Sivački

Velike kompanije pretrpele su ogromnu štetu i svi koji su uložili novac u pogrešan posao, sada su u velikom problemu. S druge strane, mnogi poslovi doživeli su pravi „bum“ i procvat za samo nekoliko meseci. 

Prema rečima eksperata, u vreme pandemije najvažnije je ulagati u ono bez čega ljudi ne mogu, dok sve drugo trenutno treba zaboraviti. Hrana, rad na daljinu i zdravlje glavni su prioriteti gde treba započinjati posao, dok je sve drugo u senci.

Možda će vas zanimati

 Privatne zdravstvene ustanove su profitirale, dok je telemedicina, odnosno lekarska pomoć koja se prosleđuje informacionim tehnologijama, doživela pravu ekspanziju. Mnogi psihijatri, psiholozi, endokrinolozi i lekari drugih specijalizacija, počeli su da rade i online savetovališta. 

Mnogi su se odlučili da lekarsku pomoć potraže putem društvenih mreža i platformi, jer ne žele da rizikuju zarazu ili je njihov dosadašnji lekar prešao u kovid sistem. Ideja jesteda se pomogne pacijentu, da se skrati vreme za koje on dobija lek i da ostane u bilo kakvom kontaktu sa svojim lekarom, kod kojeg ne može da ode na pregled. Putem slanja snimaka, rezultata i nalaza, lekar može delimično da pomogne, produži terapiju ili dobije uput. Vrlo često moje kolege i ja komuniciramo sa pacijentima na ovaj način i pokušavamo da im pomognemo“, kaže za MONDO dr Srđan Marković, gastroenterolog.

Veliku zaradu od početka pandemije imale su kompanije koje organizuju rad na daljinu, prave nove platforme za komunikaciju ili prodaju uređaje koji su za to potrebni.

„Sve više se ulaže urešenja za rad od kuće i poslove za IT kompanije. Za sada se ne zna do kada će trend rada od kuće trajati, ali mnoge kompanije su otkrile da im se to i inače više isplati. Troškovi poslovanja su manji i da je kvalitetna radna snaga je dostupnija. I kada prođe korona, dugo će se govoriti o „socijalnoj distanci“ i ljudi će dugo biti na oprezu jer ne žele da im se problem desi dva puta ,tako da je ovo dobro ulaganje“, kaže finansijski savetnik Predrag Bajić.

Pravi hit je industrija hrane i potražnja za ovim uslugama je sve veća. Koliko je to popularno, govori činjenica da je članica britanske kraljevske porodice Megan Markl odlučila da uloži novac u kompaniju za proizvodnju ovsenog mleka, kaže naš sagovornik.

To ne propada, hrana će uvek biti potrebna, u sve većim količinama. Osim toga, cena hrane raste i taj trend će se nastaviti. To se pre svega odnosi na organsku i takozvanu zdravu hranu. Konkretno, to znači da je bolja ideja otvoriti kiosk sa prodajom salata ili zdravog ručka, nego kiosk sa rošiljem. Kada se radi o proizvodnji hrane, to je takođe vrlo isplativo, naročito ako se radi dostava i hrana prodaje putem online porudžbina, koje su zamenile pijace. Zimnica, gotovi domaći proizvodi i zdrava hrana su jako traženi“, kaže Bajić.

Prerađivačka industrija, proizvodnja bakra, usluga brige o starima i deci su takođe delatnosti budućnosti. koja ne traži velika ulaganja a brzo se isplati, jer ljudi u toj oblasti ne štede. Prema pojedinim procenama, šansa da uspete kao kozmetičar je manja nego da otvorite agenciju za pomoć starima ili deci, jer su to oblasti u kojima bogati ne štete.

„Osim toga, ne treba zaboraviti ekologiju. Veliki trend je sada ulaganje u obnovljive izvore energije, hidro i vetro elektrane. Sve više se priča o tome da moramo manje da zagađujemo ili da koristimo obnovljive izvore, vozila sa strujnim pogonom... Sve to će uskoro biti naša realnost i to treba iskoristiti na vreme“, kažu stručnjaci.

S druge strane, iako su važili za one koji „malo rade, odlično zarađuju“ proteklih nekoliko godina, influenseri nisu među profitabilnim zanimanjima. 

„Oni zarađuju od pojedinih brendova tako što ih promovišu islikaju se u odeći modnih kuća na atraktivnim lokacijama. Sada su putovanja zaustavljena, dok brendovi moraju da nađu druge načine poslovanja kako bi opstali. Osim toga, sudeći prema aktuelnoj situaciji, turizam, ugostiteljstvo avio prevoz i sektor prodaje koji ne uključuje osnovne ljudske potrebe, pretrpeli su velike gubitke i nije sigurno do kada će tako ostatati“, kaže finasijski savetnik. 

Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.

Pročitajte još

Komentari 1

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

MM

Što je najgore ovo je tačno

special image