• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Pilot MIG-a umro u bolnici, poginuo i vojnik!

Lovački avion MIG-29 Vojske Srbije srušio se danas kod vojnog aerodroma Batajnica. Pilot preminuo na VMA, poginuo vojnik na zemlji. Još jedan vojnik lakše povređen

U udesu aviona u blizini vojnog aerodroma Batajnica danas su poginuli pilot Rade Ranđelović i vojnik Milan Ulemek. Pilot je, posle katapultiranja, preminuo na VMA od posledica povreda.

Ulemek je stradao na zemlji, a pri padu aviona još jedan vojnik je lakše povređen, saopštilo je Ministarstvo odbrane Srbije.


Nesreća se dogodila tokom redovnog letačkog zadatka jutros u 9.10, kada se avion MiG-29 Vazduhoplovstva i Protivvazdužne odbrane Vojske Srbije srušio u blizini aerodroma Batajnica, navodi se u saopštenju ministarstva.

Pilot Ranđelović je imao 47 godina, a vojnik Ulemek 24. Povređeni vojnik Bojislav Dragoljević ima 21 godinu.

Zamenik komandata Vazduhoplovstva i PVO Nebojša Đukanović rekao je da još nije poznat uzrok nesreće i da očekuje da će rezultati istrage biti poznati do kraja meseca.

Đukanović je rekao da je pilot Ranđelović uvežbavao manevarske sposobnosti aviona koje je trebalo da prikaže na predstojećem aeromitingu a nesreća se desila pri kraju manevra.

"Kritični moment se desio kada je avion trebalo da sleti. Ranđelović se katapultirao na izuzetno maloj visini", rekao je Đukanović govoreći o udesu aviona MIG 29.

On je naveo i da je vojnik Ulemek bio na požarstvu u parku tehničkih sredstava kada je avion pao na to mesto.

Đukanović je naveo i da se vojnik Dragojlović povredio dok je gasio požar uzrokovan padom aviona.


Đukanović je rekao da će preostala četiri aviona tipa MIG 29 VS biti prizemljena dok se ne utvrde uzroci ove nesreće.

Avion koji se srušio bio je remontovan prošle godine 25. maja u Vojnom zavodu Moma Stanojlović. Od remonta je imao 145 letova a posle današnje nesreće je potpuno uništen.

Predsednik Srbije Boris Tadić uputio je telegram saučešća porodicama pilota Radeta Ranđelovića i vojnika Milana Ulemeka. "Primite izraze najdubljeg saučesća povodom pogibije naših vojnika, koji su izgubili živote obavljajući časno svoju dužnost", navodi se u telegramu.

Tadić je izdao naređenje Generalštabu Vojske Srbije da sprovede hitnu i opsežnu istragu povodom pada aviona. Predsednik Tadić je zatražio da se utvrde uzroci nesreće, kao i eventualna odgovornost.

Vojska Srbije ima pet MIG-ova 29, dok su ostali izgubljeni na zemlji ili u vazdušnim borbama sa NATO 1999. godine. Remont prvog završen je u Rusiji 2008. godine.

Avioni su bili prizemljeni zbog isteka resursa 2004. godine, kada je zaštita vazdušnog prostora poverena avionima nešto starije generacije MIG 21.

Kako su prenele agencije, na avione u Rusiji ugrađeni su remontovani sistemi, agregati i sklopovi, i nova oprema kojom je avion modernizovan, u skladu sa Međunarodnim standardima za vazdušnu plovidbu.




Današnja nesreća jedanaesti je udes letelica Vojske Srbije od 1999. godine.

U prethodnih deset nesreća aviona i helikoptera od 1999. godine, poginula su trojica pilota, a više ih je lakše i teže povređeno.

U prethodnim udesima ukupno su izgubljena tri aviona Utva 75 (V-53), tri helikoptera Gazela (H-42), dva Supergaleba (N-62), jedan Orao (J-22) i jedan transportni avion An-26 (T-70).

Prvi udes nakon NATO bombardovanja dogodio se 14. avgusta 1999. godine kada je avion An-26 prinudno sleteo na civilni aerodrom u Surčinu bez izvučenog stajnog trapa. Posada aviona je ostala nepovređena ali je avion zbog oštećenja rashodovan i korišćen za rezervne delove.

Najveća katastrofa u prethodnih devet godina dogodila se 20. marta 2000. godine kada su na aerodromu Kovin, u udesu školskog aviona Utva-75, poginuli kapetan prve klase Stevica Žarkov i poručnik Dejan Radovanović.

Iste godine, krajem oktobra, u okolini aerodroma u Golubovcima kod Podgorice, izgubljen je jedan avion Supergaleb G-4, ali su se dvojica pilota spasili iskakanjem.

Tokom 2001. godine nije bilo udesa vojnih letelica, ali je crna serija nastavljena već 2002. godine, kada je u okolini Niša izgubljen helikopter Gazela, čija su dva člana posade uspeli da prežive.

U okolini aerodroma Lađevci kod Kraljeva 11. oktobra 2003. godine oštećena je još jedan Utva-75 prilikom prinudnog sletanja a dva člana posade su povređena.

Pretposlednjeg dana decembra iste godine u centru Kragujevca pala je Gazela koja je trebalo da učestvuje u programu obeležavanju Nove godine za oko 500 dece iz vrtića i škola u tom gradu.

Samo velikom srećom izbegnuta je tragedija a dva člana posade, snimatelj, čovek kostimiran u Deda mraza i jedno dete koji su se nalazili u helikopteru prošli su sa lakšim i težim povredama.

U 2004. i 2005. godini izgubljen je jedan avion Utva-75 i helikopter Gazela, čije su posade preživele, dok u 2006. i 2007. godini nije bilo gubitaka.

Prošle godine Vojska Srbije izgubila je dva aviona i jednog pilota.

Prvo je 21. maja u okolini vojvođanskog sela Baranda major Tomas Janik iskočio iz aviona Orao za vreme trenažnog leta, a 24. septembra na aerodromu Batajnica poginuo je potpukovnik Ištvan Kanas prilikom pripreme za učešće na aeromitingu u avionu G-4.

(MONDO/agencije)


Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image