• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

USKORO KROZ VOJVODINU 200 NA SAT! Luksuzni brzi vozovi od Beograda do Novog Sada, zna se i cena karte

 Tamara Sekulović
Autor Tamara Sekulović

Pojedini radovi završeni su čak više od pola godine pre planiranih rokova.

 voz beograd novi sad zeleznicki vijadukt izgradnja brze pruge detalji Izvor: YouTube/Printscreen/Izgradnja Srbije

Ruska kompanija RŽD Internešnl nedavno je završila građevinske radove na izgradnji najdužeg železničkog vijadukta u Srbiji od tri kilometra u plavnom delu Dunava i prvog tunela bez zastora "Čortanovci", u okviru gradnje brze pruge na deonici Stara Pazova - Novi Sad. Pre puštanja u rad vijadukta i tunela (što je planirano za kraj 2021. godine), biće izvedeni radovi na ugradnji kontaktne mreže, gornjeg stroja koloseka. Takođe, biće sprovedena ispitivanja pre puštanja u rad, koja su planirana za jesen.

Karakteristike

Dužina vijadukta je tri kilometra, a visina pojedinih stubova 26 metara, što se može uporediti sa visinom osmospratnice. Vijadukt je projektovan na izlazu iz tunela "Čortanovci" ispred Sremskih Karlovaca i proteže se u plavnom delu Dunava. Deo objekta se nalazi na strmom terenu te je stoga bilo izgrađeno 20 zaštitnih konstrukcija protiv klizišta.

Možda će vas zanimati

Sa druge strane, tunel "Čortanovci" čine dve paralelne cevi ukupne dužine 2,2 kilometra. Radovi na njegovoj izgradnji odvijali su se neprekidno od septembra 2017. godine i završeni su sedam meseci pre ugovornih rokova, naveo je ruski izvođač radova. U tunelu se trenutno odvija polaganje gornjeg stroja koloseka. Rok za bezbedno korišćenje tunela koji je određen projektom je najmanje 100 godina.

200 na sat

Nakon završetka svih radova u skladu sa projektom, putnički vozovi će na deonici brze pruge Stara Pazova - Novi Sad moći da razvijaju brzinu do 200 kilometara na čas, a teretni do 130 kilometara na čas.

Pomenuta deonica deo je šireg projekta izgradnje brze pruge na potezu Beograd-Novi Sad-Subotica-Budimpešta, a ugovor o nabavci tri elektro-motorna voza za brzine od 200 kilometara na sat već je potpisan. Ranije je ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović naveo da su tri elektro-voza nabavljena po ceni od oko 62,2 miliona evra.

Vijadukt
Izvor: YouTube/Izgradnja Srbije

Radi se, objasnio je, o tri najsavremenije, dvospratne elektromotorne garniture, izuzetnog komfora, koje nose oznaku Štadler JIŠ 200.

"Ovo su najsavremeniji evropski vozovi, odličnih performansi, predivnog dizajna, udobni, a ukupan kapacitet sedišta je 316, uključujući i mesta za smeštaj osoba sa smanjenom pokretljivošću. WI-FI internet, displeji koji pokazuju zauzetost sedišta, mini-bar... samo su neke od pogodnosti koje će biti na raspolaganju putnicima", naveo je Momirović.

Zasad je planirnao da vozovi saobraćaju na brzoj pruzi Beograd - Novi Sad, koju trenutno rade ruski i kineski partneri, sa domaćim podizvođačima.

"Očekujem i da već u februaru sledeće godine uspostavimo komercijalnu liniju do Novog Sada", rekao je Momirović.

Takođe, prema rečima predsednika Srbije Aleksandra Vučića, ovaj potez vozom će se prelaziti za pola sata i po ceni od 1.000 dinara.

(Mondo/B92)

Pročitajte i ovo

Komentari 35

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Dragan

Prošai je 1.april.

ChuChu

A kolike su plate radnicima na zeleznici, 60% njih prima ispod minimalca 25~26.000 , sramotno da sramotnije ne moze...

DžoMa

1000 dinara za vožnju vozom do Novog Sada u jednom smeru??? Jel su oni normalni?!? 😑

special image