Već godinama unazad prekoračenje dozvoljene brzine glavni je uzrok saobraćajnih nezgoda na našim putevima, ali i najčešći razlog stradanja jer su posledice u takvim nezgodama po pravilu teže. Jasno je da sporija vožnja automatski znači manji rizik, jer se pri manjim brzinama uglavnom sve završava na materijalnoj šteti i lakšim povredama.
Međutim, ograničenja brzine na mnogim mestima su najblaže rečeno nelogična i nisu odmerena u skladu sa kvalitetom i širinom puteva, pa se mnogim vozačima dešava da nesvesno malo jače pritisnu gas i naprave prekršaj. Ponekada zaista nije lako voziti brzinom od 40 kilometara na sat na putu sa dve ili tri trake.
Takvih primera ima mnogo po čitavoj Srbiji, a u Beogradu su najupečatljiviji na jednom delu deonice unutrašnjeg prstena od Pupinovog mosta do Zrenjaninskog puta i na Mostu na Adi. Tamo su ograničenja postavljena na 50 km/h, iako je reč o modernim saobraćajnicama sa širokim trakama bez pešačkih prelaza i bez nekih rizičnih ukrštanja ili kako to sručnjaci kažu, konfliktnih tačaka. Naravno, policijske patrole tu redovno vrebaju vozače i pišu kazne za prekoračenja brzine, ali što se tiče obilaznice ka Zrenjaninu, izgleda da neće još dugo.
Do Zrenjaninca sa 80 na sat
Saobraćajni stručnjaci objašnjavaju da se ograničenje na celoj deonici od Pupinovog mosta ka Zrenjaninskom putu ne može povećati dok razdelna ograda koja fizički razdvaja saobraćajne trake u oba smera, ne bude postavljena čitavom dužinom puta.
Postavljanje razdelne ograde započeto je još pre dve godine, ali je u međuvremenu došlo do zastoja. U gradskom Sekretarijatu za saobraćaj kažu da su radovi prošlog meseca nastavljeni i da su pri kraju. Preostalo je da se završi još samo jedan deo puta u dužini od 3.200 metara na kome treba postaviti ogradu, posle čega će i tu biti dozvoljena brzina od 80 kilometara na sat.
Policijske patrole, nekim slučajem, baš na tom mestu često znaju da kontrolišu brzinu. Međutim, smerovi kretanja na Mostu na Adi su napravljeni tako da budu fizički razdvojeni, a osim zaštitne ograde sa obe strane, u sredini su i tramvajske šine. Nažalost, još uvek se ne zna kada će ograničenje i tu biti povećano.
Da li je ograničenje od 30 km/h u Zonama škola važi uvek?
Mnogi vozači se pitaju do kog vremena važi ograničenje u takozvanim Zonama škole od 30 km/h, odnosno - da li je normalno da ono bude na snazi svih sedam dana u nedelji. Razlog za ovakve nedoumice je potpuno opravdan, s obzirom na to da škole ne rade non-stop, a pogotovo ne u vreme epidemije kada se veliki deo nastave odvija na daljinu.
Direktor Agencije za bezbednost saobraćaja Duško Pešić na to kaže da ograničenje brzine kretanja u Zonama škole važi od 7 do 21 sedam dana u nedelji, ali da je planirana promena i tog pravila.
U toku je priprema novog Zakona o bezbednosti saobraćaja, a Agencija će predložiti da se trajanje važnosti ne primenjuje tokom vikenda budući da deca tada ne idu u školu.
(MONDO/Telegraf.rs)
Zvezdina proslava jesenje titule sa stilom: Nova goleada na Marakani!
Završen protest studenata u Beogradu: Saobraćaj bio blokiran u centralnim gradskim ulicama
Ameri hoće Stojakovića da bi nas pobedili: Srbija i Grčka u strahu, SAD hoće da otme Andreja!
Određene sudije za večiti derbi: Srbin i Hrvati sude Crvena zvezda - Partizan!
Tri noćenja na Zlatiboru 460.000 dinara! Turisti šokirani cenama za Novu godinu, od cifre će vam se zavrteti