• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Sve više švercera u GSP-u

Kontrolori Gradskog Saobraćajnog preduzeća u toku jednog dana napišu do 900 kazni, odnosno više od 22.000 mesečno, izjavio je generalni direktora GSP Beograd Radoslav Nikolić.

Kontrolori Gradskog Saobraćajnog preduzeća (GSP) u toku jednog dana napišu do 900 kazni, odnosno više od 22.000 mesečno, izjavio je generalni direktora GSP Beograd Radoslav Nikolić.

Putnike svakodnevno kontroliše oko 200 kontrolora, na 145 gradskih i prigradskih linija, a godišnje se iskontroliše oko 13 miliona putnika.

Nikolić je rekao da se najveći gradski prevoznik već godinama suočava sa velikim problemom, odnosno putnicama koji se "švercuju" u vozilima i čiji broj iz godine u godinu sve više raste, dok broj prodatih karti opada.

On je naglasio da na godišnjem nivou kontrolori provere između 12 1 13 miliona putnika, što je oko pet odsto od kompletnog broja prevezenih.

Osnovni cilj GSP nije kažnjavanje što većeg broja putnika, već da se nateraju da kupuju karte i mesečne markice da bi dobili kvalitetan gradski prevoz, dodao je Nikolić.

Preduzeće će, prema njegovim rečima, nastojati da ovaj problem bar delimično reši većim akcijama kontrola, koje će se odvijati uz pomoć policije.

Kazna doplatne karte iznosi tri hiljade dinara, i putniku se, pored plaćanja na licu mesta, daje i mogućnost od osam dana da je izmiri.
On je precizirao da se sa Ministarstvom unutrašnjih poslova vrše uspešni pregovori o učešću pripadnika policije tokom kontrole u prevozu.

Nikolić dodaje da ovaki vidovi kontrole u pratnji policije nisu nikavi novitet, da su se sprovodile i ranije, ali da će morati da budu pojačane, u cilju da građani shvate da moraju da ispune svoje obaveze, i kupe karte za vožnju.

Pregovorima se otvara mogućnost da pripadnici policije, pored legitimsanja građana, u saradnji sa kontrolorima, pišu mandatne kazne, kao i u slučajevima prekšaja.

Nikolić naglašava da kad bi većina od putnika, koji se sada švercuju, kupila kartu, otvorila mogućnost da preduzeće i grad nabavi bolja i klimatizovana vozila.

Prema podacima GSP-a, u poslednje tri godine napisano je više od 650.000 kazni, od kojih oko pola miliona nije naplaćeno. Iz GSP-a najavljuju da će narednih meseci na mnogobrojne adrese biti poslate ponovo opomene pred utuženje.

Najveći broj onih koji se švercuju čine srednjoškolci koji često nemaju ni lične karte, pa ne mogu da im se ni napišu kazne, i ako spadaju u najpriviligovanije kategorije putnika, koji mesečne markice plaćaju po najnižim cenama, pored učenika osnovnih školi, pa onda studenti, koji najverovatnije tako žele malo da "uštede".

Kontrolori imaju probleme jer često građani ne žele da daju lične karte na uvid, istrčavaju iz vozila kada ugledaju kontrolore, ili čak namerno onesposobljavaju automate za otkucavanje karata, ubacivanjem žvaka ili novčića, zbog čega se svako veče pored čišćenja autobusa obavlja i remont automata.

Problem predstavljaju i faslifikovane markice, koje građani kupuju van prodajnih mesta, ali i situacije kada građani vožacima namerno daju krupne novčanice, i ako je, kako naglašavaju u GSP-u, kao i svuda u svetu, dužnost putnika da pripremi sitan novac.

(Tanjug)

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image