• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Šta učenici moraju da znaju na kraju škole

Nacionalni prosvetni savet usvojio je dokument kojim je definisano šta učenici treba da znaju na kraju osnovne škole

Nacionalni prosvetni savet (NPS) usvojio je Obrazovne standarde za kraj obaveznog obrazovanja, dokument kojim je precizno definisano šta učenici treba da znaju na kraju osnovne škole, iz svakog od deset obaveznih predmeta.

Na standardima, prvom takvom dokumentu kod nas, radilo se nekoliko godina i na osnovu definisanih merila mogu se precizno izmeriti ishodi obrazovanja, postignuća koja bi đaci trebalo da steknu nakon osnovne škole, raspoređena u tri nivoa - osnovni, srednji i napredni, izjavila je danas Tanjugu predsednica NPS Desanka Radunović.

Standarde na početnom nivou trebalo bi da usvoji više od 80 odsto, poželjno je 90 odsto učenika koji završe osnovnu školu, srednji nivo treba da postigne 50 odsto, dok je napredni stadijum "rezervisan" za 20 do 30 procenata učenika, koji će kasnije steći univerzitetsko obrazovanje, objasnila je Radunovićeva.

Primera radi, obrazovni standardi za srpski jezik definisani su iz sledećih oblasti: veština čitanja i rezumevanje pročitanog, pisano izražavanje, gramatika, leksika, narodni i književni jezik, književnost.

U oblasti veština čitanja i razumevanje pročitanog, na savladanom osnovnom nivou učenik treba da razume tekst (ćirilični i latinični) koji čita naglas i u sebi, razlikuje u tekstu bitno od nebitnog, glavno od sporednog, prepoznaje različite funkcionalne stilove na jednostavnim primerima, razlikuje osnovne delove teksta i knjige (naslov, nadnaslov, podnaslov, pasus, fusnotu), prepoznaje citat....

Na srednjem nivou u ovoj oblasti učenik treba da čita tekst koristeći različite strategije čitanja, "letimično čitanje" (radi brzog nalaženja određenih informacija), čitanje "s olovkom u ruci" (radi učenja, izvršavanja različitih zadataka, rešavanja problema)...

Na naprednom nivou, treba da pronalazi, izdvaja i upoređuje informacije iz dva duža teksta, izdvaja ključne reči i rezimira tekst, izdvaja iz teksta argumente u prilog nekoj tezi, izvodi zaključke zasnovane na složenijem tekstu....

Standardi su pregledni, jasni i dati su u priručniku sa blizu 80 strana, a mogu se naći i na sajtu www.nps.gov.rs, rekla je Radunovićeva i naglasila da predstoji ozbiljan posao na primeni standarda.

Prema njenim rečima, jedna od prednosti standarda je to što će moći da izmere i zalaganje nastavnika, koji će sada imati bolje, jasnije i objektivnije kriterijume za ocenjivanje đaka.

Kada su kriterijumi jasno i precizno definisani, nastavnik može lako da ih primeni, čime se povećava objektivnost školskog ocenjivanja, kao i uporedivost ocena, što ujednačava šanse učenika pri upisu u naredni nivo školovanja.

Takođe, zahvaljujući tim preciznim merilima, nastavnici će napraviti selekciju i znati da neki učenici ne mogu da savladaju više od onog što predviđa osnovni nivo, dok će sa sa drugima, kojima više leži određena oblast, pokušati da rade više, rekla je Radunovićeva.

Sa druge strane, to će i učenicima omogućiti uvid u to šta se od njih očekuje, šta treba da nauče i kako će se njihovo učenje proveravati, u cilju usmeravanja dodatne pažnje i napora na suštinske delove gradiva.

Standardi su definisani u Zavodu za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja.

(Tanjug)

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image