Mnoge porodice upravo se zbog toga odlučuju na putovanje automobilom, jer u tom slučaju nemaju ograničenja kada je količina prtljaga u pitanju. Međutim, kada putuju nekim drugim prevoznim sredstvima, osnovni prtljak se plaća malo, dok dodatni pojedinim slučajevima košta papreno.
Goran Temelkovski ispričao nam je kako je autobusom jednog privatnog prevoznika iz Beograda do Crne Gore i nazad transport dva bicikla platio gotovo onoliko koliko koštaju dve povratne dečje karte.
"Platio sam 5.500 dinara povratnu kartu za odrasle i 3.600 povratnu za dete. Cena za prtljag bila je po torbi 100 dinara. Na put smo odlučili da ponesemo i dva bicikla, čiji je transport u jednom smeru 1.500 dinara po biciklu. Tako nas je putovanje zbog transporta bicikala u oba smera koštalo dodatnih 6.000 dinara", ispričao je Temelkovski za Kurir.
Kako navodi jedna srpska autobuska kompanija, u domaćem saobraćaju se ručni prtlja ne naplaćuje, ili iznosti 60 dinara, dok je za odlazak u Hrvatsku ili Crnu Goru potrebno platiti jedan evro ili 120 dinara, međutim i tu ima razlike u ceni
"Na međunarodnim linijama nema pravila. Ručni prtljag je gratis, a od linije do linije zavise cene - negde je prvi prtljag u prtljažniku gratis, a sledeći je oko 500 dinara. Na međunarodnim linijama nose se ogromne torbe, zbog čega smo bili prinuđeni da formirano cene za vangabaritne torbe, i to se naplaćuje 1.200 dinara. To važi za zemlje poput Francuske, Nemačke, Švedske, Danske", objasnili su iz ove kompanije koja se bavi autobuskim prevozom putnika.
S druge strane, voz je i dalje najjeftinije prevozno sredstvo i kada je u pitanju dodatni prtljag. Iz "Srbija voza" kažu da se tako transport bicikla naplaćuje samo dodatnih 100 dinara.
"U prekomerni prtljag spada svaki prtljag koji zauzima mesta drugim putnicima i ometa im prolaz, i on se naplaćuje samo 100 dinara. Za sve ono što može da stane iznad glave putnika ili ispod sedišta, bez obzira na broj torbi, transport je potpuno besplatan", navode.
AVIONOM NAJSKUPLJE
U ekonomskoj klasi se može besplatno poneti samo jedna torba maksimalne težine osam kilograma, kao i dodatni ručni prtljag u vidu jedne torbe do četiri kilograma, i to dimenzija 40 × 23 × 55 cm (dužina x širina x visina), dok je to ograničenje u biznis klasi podignuto na dve torbe težine osam kilograma i dodatni ručni prtljag u vidu jedne torbe do četiri kilograma.
Međutim, dodatni komad prtljaga se posebno transportuje uz određenu naknadu, a cena varira u zavisnosti od avio-kompanije. Pojedine prave razliku u odnosu na to to kada se putnici čekiraju iliti prijave svoj prtljag.
Prtljag koji premašuje 32 kilograma naplaćuje se od 30 do 45 evra, a dodatni koferi koštaju od 50 do 120 evra. Neke kompanije imaju i razliku u ceni u odnosu na to kada se putnici čekiraju, i tu se cene kreću od 30 do 110 evra, a sve to ponekad dodatno zavisi i od rehije u koju putujete.
Takođe, neke avio-kompanije koje lete iz Srbije, kada je reč o ekonomskoj klasi, u kartu uključuju prtljag do 30 kilograma, a svaki dodatni komadni prtljag naplate oko 67 evra.
(MONDO/Kurir)
Partizan pao u Turskoj, prosuo sve u poslednjoj četvrtini: Osmani presudio crno-belima
Zvezdu njen div vodi u Top 10 Evrolige! Džoel Bolomboj se vratio u Arenu i odmah srušio Makabi
Partizan je u problemu, a postoji samo jedno rešenje: Prvi ispit je pao, vreme je za popravni!
NOVO NA MONDO PORTALU: Probaj MONDO sudoku, svaki dan u 19h nova igra!
Sa Bolombojem je druga priča! Vojnik Zvezde se vratio, a jedan važan detalj može da "pogura" tim do plej-ofa