• Izdanje: Potvrdi
Emisije
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

ZBOG OVIH STVARI NIKAKO NE SMEJU DA VAS VRATE SA TEHNIČKOG PREGLEDA: Razrešene nedoumice, sve se obavi za 40 minuta

Primena novog Pravilnika o proveri tehničke ispravnosti vozila počela je 6. juna, a bilo je mnogo nedoumica, nejasnoća i nezadovoljnih građana.

 Izvor: MONDO/Marko Tanasković

Šta po novom pravilniku može biti razlog da neko vozilo bude proglašeno za tehnički neispravno, par ogrebotina zbog gradske vožnje ili nedostatak vode za pranje vetrobranskog stakla, a i da li je povećana cena tehničkog pregleda opravdana, odgovara generalni sekretar Udruženja osiguravača Srbije Duško Jovanović.

Jovanović kaže da su, na osnovu informacija osiguravajućih kuća sa terena, otklonjene sve početne poteškoće i nedoumice i da je taj proces potpuno normalizovan.

Možda će vas zanimati

 "Za četiri nedelje, koliko je u primeni novi Pravilnik o proveri tehničke ispravnosti vozila, broj osiguranih vozila je na dnevnom nivou povećan za oko 40 odsto. Sada smo na višegodišnjem proseku za period jul/avgust od oko 11.000 vozila dnevno koja prođu tehnički pregled i budu osiguran", kažeon.

Na pitanje šta je bio glavni problem i zbog čega je veliki broj vozila bio vraćen sa tehničkog pregleda Jovanović navodi dva razloga.

"Prvo, kontrolori na tehničkim pregledima sada su uigraniji nego pre četiri nedelje i sigurniji u to kako treba da sprovedu kontrolu. Zato je i vreme potrebno za jedno vozilo prepolovljeno, na oko 40 minuta. I drugo, građani se polako navikavaju na nova pravila, pa više ne dolaze na tehnički s nedostacima koje mogu sami da otklone, kao što su npr. migavci ili stop-svetla koja ne rade", kaže Jovanović.

Ističe da su nova pravila dobra i da pozitivno utiču na bezbednost u saobraćaju. Sada će tehnički pregled morati da prođu i vozila koja na takvom pregledu nikada nisu bila, a interes svih - države, osiguravača i građana je da bude manje saobraćajnih nezgoda usled neispravnih vozila. Prema njegovim rečima, to je rešeno novim pravilnikom o radu tehničkih pregleda te podržava rad Uprave saobraćajne policije MUP Srbije.

"Za pohvalu je i naknadno angažovanje MUP-a Srbije koje je dopunskim slanjem objašnjenja novog Pravilnika otklonilo nedoumice na terenu. Tako više ne mogu da 'padnu' vozila zbog sitnih ogrebotina ili ako nemaju tečnost za pranje vetrobranskih stakala, ali tehnički ne mogu da prođu vozila sa npr. neispravnim kočionim sistemom, kojima ne rade migavci, farovi i stop-svetla ili nemaju ispravni trougao", kaže Jovanović.

Problem neispravnih vozila u saobraćaju, dodaje Jovanović, delom je rešen 2018. godine, uvođenjem obaveze fotografisanja vozila. Sada, novi Pravilnik potpuno otklanja mogućnost bilo kakve malverzacije.

"Tehnički neispravno vozilo koje učestvuje u saobraćaju je najopasnije vozilo jer utiče na bezbednost onoga ko upravlja tim vozilom i svih ostalih učesnika u saobraćaju. Pored toga, nova pravila koja se primenjuju od 6. jula smanjiće i broj regresnih zahteva osiguravača prema vlasnicima vozila. Da podsetim, regresni dužnik je onaj čijim vozilom bude izazvana saobraćajna nezgoda, a on izgubi prava iz oblasti osiguranja. Jedan od osnova da se to pravo izgubi je i tehnička neispravnost vozila. U zavisnosti od posledica nezgode, regres može da iznosi i nekoliko desetina hiljada evra. Zbog toga naglašavam da su ova nova pravila u interesu svih, posebno vlasnika vozila, i da ćemo svi imati korist od njih", objašnjava Jovanović.

"Suština je da moramo da se naviknemo na to da u saobraćaju mogu da učestvuju samo tehnički potpuno ispravna vozila, koja su bezbedna i ne ugrožavaju nikoga. Ako je za utvrđivanje ispravnosti potrebno 30 ili 40 minuta, to nije ništa u odnosu na štetu koju to vozilo može da izazove. Pored toga, tehnički pregled se radi samo jednom godišnje i ubeđen sam da svi vlasnici mogu da izdvoje to vreme, ako ništa drugo, za svoju i bezbednost najbližih", zaključuje Jovanović.

(MONDO/Alo)

Pročitajte i ovo

Inicijalizacija u toku...

Komentari 6

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Voja

Kao radnik u osiguranju sa decenijskim iskustvom ( kroz ruke mi je prošlo na hiljade odštetnih zahteva, regresnih zahteva itd) mogu da kažem da je ovo samo pljačka i ništa više. Kakva bezbednost i tehnička neispravnost. Saobraćajne nezgode nastaju samo iz razloga nepoštovanja saobraćajnih propisa i vožnje pod uticajem alkohola. Nikad nisam video saobraćajnu nezgodu nastalu zbog tehničke neispravnosti , to je tako retko i zanemarljivo, bukvalno na nivou statističke greške. I regresi postoji isključivo zbog napuštanja lica mesta nezgode, vožnje bez dozvole i pod uticajem alkohola. Cela ova priča povećanja cena , snimanja vozila itd nema veze sa bezbednošću i manjim brojem nesreća nego samo sa većim uzimanjem para kada kola treba da se registruju.

mile954

samo ispravna i besna vozila prave probleme u saobracaju sa svojim bahatim vozacima

Javite im

A znaju li i oni da ne smeju?

MONDO REPORTAŽA