• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Kamere vrebaju bahate vozače

Novi Zakon o bezbednosti u saobraćaju je počeo zvanično da se primenjuje, a vozači će neprestano biti pod budnim okom kamera koje će biti postavljene na svim važnijim gradskim saobraćajnicama.

Kamere koje beleže kršenje propisa poput prolaska kroz crveno svetlo i prekoračenja brzine postavljene su samo na jednoj raskrsnici u Novom Sadu, u Beogradu će biti instalirane na petnaestak lokacija do kraja godine, a ovi uređaji će se naći na niškim ulicama sledeće godine.

U narednih nekoliko dana u Beogradu će početi postavljanje takozvanih red lajt kamera, koje će beležiti tri vrste prekršaja i to prolazak kroz crveno svetlo, prekoračenje brzine i kretanje žutom trakom. Biće postavljene četiri kamere za kontrolu rada žutih traka i 11 za snimanje prolazaka kroz crveno svetlo i prekoračenje brzine.

”Očekujem da će do Nove godine biti postavljeno 15 ili 16 takvih uređaja jer trenutno raspolažemo sa toliko sredstava. Za sada nije preciziran spisak lokacija koje će biti pokrivene okom kamera. Kamere će snimati registarski broj vozila, vreme kada je prekršaj učinjen i praviti fotografije koje će biti dokaz prekršaja. Sve te informacije stizaće u Upravu saobraćajne policije i na osnovu njih će protiv vlasnika vozila biti pokrenuta prekršajna prijava “, objašnjava za "Blic" Dragan Bogosavac, načelnik Uprave saobraćajne policije Beograda.

Iako spisak lokacija još nije objavljen ovaj list saznaje da će pod budnim okom kamera biti vozači koji prolaze širokim bulevarima u Novom Beogradu i centru grada, u kojima je moguće razviti veću brzinu kretanja.

Bogosavac je izjavio da i kad se kamere postave one neće odmah početi da evidentiraju prekršaje, već će postojati probni period.

Ukoliko se desi da vozač učini prekršaj za volanom tuđeg vozila, kazna će stići na kućnu adresu vlasnika automobila.

“U tom slučaju, vlasnik je dužan da navede ko upravlja vozilom koje se vodi na njegovo ime. U slučaju da je prodao automobil, saobraćajnoj policiji mora da kaže kod koga se nalazi to vozilo, a ukoliko to ne želi ili ne može da uradi, kaznu će platiti vlasnik”, navodi Bogosavac i dodaje da po važećem zakonu svaki budući vlasnik vozila ima obavezu da u roku od 15 dana od dana kupovine izvrši promenu podataka u saobraćajnoj dozvoli.

U Novom Sadu je pri kraju postavljanje kamera koje će policija dobiti na korišćenje. U toku je instaliranje opreme u policijskoj stanici uz pomoć koje će policija pratiti šta kamere beleže, a pred monitorima će biti i saobraćajci koji će pisati kazne.

”U toku su pripreme i rano je govoriti o detaljima kako će sve funkcionisati. Očekujemo da će vrlo brzo posle početka primene novog zakona moći da se koristi i video nadzor pri kažnjavaju vozača koji ne poštuju propise “, navode u novosadskoj policiji.

Javno preduzeće "Informatika" će u saradnji sa policijom do kraja 2010. godine postaviti takozvane red lajt kamere na mostovima, raskrsnicama i biće ih više stotina.

U Nišu na saobraćajnicama nema video kamera za evidentiranje saobraćajnih prekršaja, ali je nabavka ove opreme planirana u narednoj godini.

Stručnjaci upozoravaju da će biti problema u primeni odredaba novog zakona koje se tiču slanja i naplaćivanja kazni za prekršaje koji su zabeleženi putem video nadzora.

Damir Okanović, direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja, kaže za list da mnogi ljudi u Srbiji ne znaju gde im se nalaze automobili koje su odavno prodali.

”Nije korektno da građanin plati kaznu za prekršaj koji nije učinio samo zato što se kao vlasnik vodi u saobraćajnoj dozvoli. U Crnoj Gori problem je rešen tako što su vozači dobili određeni rok da izvrše prepis vlasništva i promene podatke u saobraćajnoj dozvoli”, kaže Okanović.

On je dodao da sistem video nadzora treba da bude transparentan jer njegov cilj nije da vozače kazni već da znaju da on postoji i na vreme prilagode vožnju važećim pravilima.

(MONDO)

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image