Specijalni voz za uništavanje korova duž pruga u Srbiji, koji nije korišćen čitavu deceniju, počeće ovog proleća ponovo da saobraća, saopštila je Železnica Srbije.
Specijalni voz za uništavanje korova duž pruga u Srbiji, koji nije korišćen čitavu deceniju, počeće ovog proleća ponovo da saobraća, saopštila je Železnica Srbije."Hemijski voz", kakav se za te namene koristi i u Evropi, trebalo bi od aprila do jula da "očisti" srpske pruge od korova, a vrednost tog posla je oko milion evra, piše u saopštenju.
Blagovremeno uklanjanje vegetacije na prugama je, kako se navodi, veoma značajno za bezbednost železničkog saobraćaja, a radi se o prilično velikom poslu jer herbicidima treba obraditi oko 2.000 hektara i 3.000 kilometara pruge.
U vreme kada voz nije korišćen, svega 15 odsto pruga bilo je tretirano herbicidima i to su uglavnom bili industrijski koloseci, čija je dužina u Srbiji 772 kilometara, prenose agencije.
Hemijsko uništavanje vegetacije na srpskim prugama prvi put je uradjeno pre pola veka, a nekada je srpska železnica raspolagala sa tri hemijska voza - u Subotici, Lajkovcu i Beogradu, od kojih je sada u voznom stanju samo subotički.