
Bez obzira na skroman prošlogodišnji privredni rast Francuske, prodaja francuske kozmetike i parfema ostvarila je nov rekord od 17,35 milijardi dolara, zahvaljujući najviše kupcima iz istočne Evrope i Rusije.
Francuska asocijacija proizvodjača parfema Fipar saopštila je da industrija kozmetike i parfema raste već 39 godina zaredom.
Promet tržišta parfema i kozmetike, u veleprodajnim cenama po odbitku poreza, prošle godine je povećan za 2,5 odsto, na 14,568 milijardi evra (17,35 milijardi dolara). U izvoz je usmereno 55 odsto proizvodnje, dok je 45 odsto prodato u Francuskoj.
Prodaja kozmetičkih preparata i parfema je u Francuskoj lane opala za 0,3 odsto, na 6,51 milijardu dolara, a u sektoru elitne kozmetike za dva odsto, na oko dve milijarde dolara.
Eksperti naglašavaju da je ukupan rast prodaje ostvaren zahvaljujući izvozu, koji je povećan u sve zemlje izuzev u Australiju, u kojoj je veoma razvijeno paralelno crno tržište.
Povećane su isporuke francuske kozmetike u zemlje nove članice Evropske unije - Madjarsku za 34 odsto, Poljsku za 12,6 i Češku za 9,3 odsto.
Izvoz u Rusiju je porastao za 9,6 odsto, tako da je ta zemlja postala šesti po veličini uvoznik francuske kozmetike i parfema.
Kozmetička industrija je na četvrtom mestu medju najvećim izvoznim sektorima francuske privrede, konstatovala je asocijacija Fiper, odmah iza aerokosmičkog, automobilskog i sektora vina.
Tržište Rusije i zemalja istočne Evrope još nisu zasićena i poseduju ogroman potencijal. Pored toga, došlo je do rasta platežne moći stanovništva ovih zemalja, pa i želje za kupovinom skupe kozmetike.
Takodje je promenjena i potrošačka kultura, ljudi su počeli da kupuju dečiju i mušku kozmetiku, kao i parfeme.
Francuski parfemi u ukupnoj prodaji u Rusiji učestvuju sa 90 odsto. Rusi, prateći svetsku modu i formiran potrošački stereotip o francuskim mirisima kao etalonu kvaliteta, najčešće se opredeljuju baš za francuske parfeme.
(Tanjug)
Francuska asocijacija proizvodjača parfema Fipar saopštila je da industrija kozmetike i parfema raste već 39 godina zaredom.
Promet tržišta parfema i kozmetike, u veleprodajnim cenama po odbitku poreza, prošle godine je povećan za 2,5 odsto, na 14,568 milijardi evra (17,35 milijardi dolara). U izvoz je usmereno 55 odsto proizvodnje, dok je 45 odsto prodato u Francuskoj.
Prodaja kozmetičkih preparata i parfema je u Francuskoj lane opala za 0,3 odsto, na 6,51 milijardu dolara, a u sektoru elitne kozmetike za dva odsto, na oko dve milijarde dolara.
Eksperti naglašavaju da je ukupan rast prodaje ostvaren zahvaljujući izvozu, koji je povećan u sve zemlje izuzev u Australiju, u kojoj je veoma razvijeno paralelno crno tržište.
Povećane su isporuke francuske kozmetike u zemlje nove članice Evropske unije - Madjarsku za 34 odsto, Poljsku za 12,6 i Češku za 9,3 odsto.
Izvoz u Rusiju je porastao za 9,6 odsto, tako da je ta zemlja postala šesti po veličini uvoznik francuske kozmetike i parfema.
Kozmetička industrija je na četvrtom mestu medju najvećim izvoznim sektorima francuske privrede, konstatovala je asocijacija Fiper, odmah iza aerokosmičkog, automobilskog i sektora vina.
Tržište Rusije i zemalja istočne Evrope još nisu zasićena i poseduju ogroman potencijal. Pored toga, došlo je do rasta platežne moći stanovništva ovih zemalja, pa i želje za kupovinom skupe kozmetike.
Takodje je promenjena i potrošačka kultura, ljudi su počeli da kupuju dečiju i mušku kozmetiku, kao i parfeme.
Francuski parfemi u ukupnoj prodaji u Rusiji učestvuju sa 90 odsto. Rusi, prateći svetsku modu i formiran potrošački stereotip o francuskim mirisima kao etalonu kvaliteta, najčešće se opredeljuju baš za francuske parfeme.
(Tanjug)
Pridruži se MONDO zajednici.