• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

SVE VEĆA POTRAŽNJA ZA OVIM RADNICIMA U SRBIJI I INOSTRANSTVU! Zakon dobio važnu izmenu i olakšao obuku za OVAJ POSAO

Autor Jana Desovski

Sve manje ljudi želi da se bavi ovim poslom, a Srbija nema dovoljno profesionalnih vozača.

 Posao vozača u Srbiji Izvor: MONDO/Stefan Stojanović/G-Stock Studio/Shutterstock.com

Mnogi vozači odlaze u inostranstvo zbog boljih uslova rada i bolje plate, a veliki broj vozača teretnjaka ide i u zasluženu penziju. Našoj zemlji nedostaje do 10.000 ovakvih vozača, među njima su i oni koji upravljaju niskotonskim vozilima, autobusima, specijalnim vozilima, podseća Udruženje prevoznika tereta u međunarodnom drumskom saobraćaju "Međunarodni transport".

"Došli smo u poziciju da ne možemo da prevezemo robu koju su proizvela preduzeća koja posluju u Srbiji. Nemamo vozača već odavno. Drugi problem se odnosi na obuku kadrova, a to ne možemo sami da rešimo, bez pomoći države. Zato smo je nedavno i zatražili. Najavljene su promene u školskom sistemu. Dosad je bilo pravilo da učenik iz srednje škole izlazi sa Ce kategorijom, a sada ulazi u program da će izlaziti sa Ce i E kategorijom, a to znači da će moći da vozi i šlepere, a ne samo mala vozila, što je veliki pomak", naglašava Neđo Mandić, predsednik udruženja.

Takođe bitna stvar je da zakon o bezbednosti saobraćaja dobija važnu izmenu, a to je da će vozači ubuduće moći i pre navršene 21 godine da prođu sve dodatne obuke, za polaganje E kategorije, što dosad nije bilo moguće.

"Time će se osposobiti za rad. To je bio veliki problem, posebno kada znamo da je aktuelan deficit te radne snage. Dobili smo uveravanje i da će srednje saobraćajne škole moći da postanu centri za obuku vozača, a to su dosad radili samo privatnici koji su previše skupi. Agencija za bezbednost saobraćaja prihvatila je naš predlog", navodi Mandić. Dodaje da će to značiti ubrzano doškolovavanje kadra, a već od septembra očekuje se da će se jedan broj srednjih škola uključiti u redovnu, početnu, ali i periodičnu obuku za vozače koje neće biti skupe, a mogu da donesu dobro i kandidatima i državi koja će steći već obučen kadar.

Podaci Agencije za bezbednost saobraćaja su da Srbija ima između 160.000 i 200.000 vozača, podseća on, ali je oko 20.000 do 30.000 njih u međunarodnom transportu, dok sa diplomom vozača iz klupa godišnje izađe oko 1.000 novih učenika, što nije dovoljno.

(MONDO/Politika)

Pročitajte i ovo

Komentari 6

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

KK Boda Banana

Svima puna usta para.A gde spavas?U limovima, zima, leto.Gde se kupas, gde ides u toalet?Glava ti je u torbi non stop na putu.Pa moras da se pazis od lopova i azilanata.Nenormalne guzve na granicnim prelazima, raznorazna maltretiranja.Pa da je med i mleko bilo bi po 10 vozaca na jedan kamion.A plus sto ne vidis zenu i decu dok si na putu.A novac, pa OK je za nase uslove ali dobar majstor te pare zaradi i u fabrickoj hali spavajuci u svom krevetu u svojoj kuci.E to vam je istina sto nema puno vozaca, mucan posao.

Beogradska seljačina

Prevoz košta 1€=1km, Švaba te plati 40c/km i sve funkcioniše generacijama, Srbin iz tri dela ti baci 5-10c i uvek "nema" "kupio materijal" itd.

Kurbla

Ja imam 10 godina dozvolu C i E, ali nemam iskustva radnog stoga niko te neće takvog zaposliti.

special image