Međunarodni vozovi do i od Bara od ove godine otpočinjaće i završavati vožnju u železničkoj stanici Zemun, u kojoj će se obavljati i utovar praćenih automobila. Letnja sezona saobraćaja međunarodnih vozova sa Crnom Gorom, na relaciji Zemun - "Beograd centar" - Bar - Zemun, trajaće do 18. septembra. U toku letnje sezone planirana su po dva polaska međunarodnih vozova iz Zemuna i Bara. Vozovi će saobraćati preko stanice Prokop, u kojoj će putnici s kupljenom voznom ili posteljnom kartom moći da uđu, navodi za "Politiku" Dragana Stanković, direktor Centra za marketing i medije "Srbija voza".

Prodaja voznih karata za letnju sezonu, podseća Dragana Stanković, počela je 26. maja po važećim cenama u međunarodnom saobraćaju. Cena vozne karte za drugi razred, kako kaže, u jednom smeru je 21 evro, za prvi razred 31.80 evra, a rezervacija sedišta je tri evra. Cene ležaja i posteljnih karata u šestokrevetnoj kabini su šest evra, četvorokrevetnoj devet evra, trokrevetnoj 15 evra, dvokrevetnoj 20 evra i jednokrevetnoj 45 evra. Cena karte za praćene automobile je 30 evra u jednom smeru. Karte izražene u evrima, pojašnjava Stankovićeva, prodaju se na blagajnama železničkih stanica u dinarskoj protivvrednosti po važećem tarifskom kursu.

Jutarnji međunarodni voz iz Zemuna za Bar polaziće u 8.44 časova, a iz Prokopa u devet časova. Večernji voz iz Zemuna ka Baru polaziće u 19.58 časova (iz "Beograd centra" u 20.20) i u svom sastavu će imati kola za prevoz praćenih automobila. Međunarodni vozovi koji će iz Bara za Zemun polaziti u devet i 19 časova dolaziće u stanicu Zemun u 20.19 i u 6.27 časova. Oni koji planiraju da vozovima do i od Bara prevezu automobile bitno je da znaju da pre dolaska u stanicu Zemun na utovar praćenih vozila, putnik, pored lične isprave, mora imati važeće prevozne isprave: voznu kartu i kartu za prevoz automobila. Automobili se, kako ističe Stankovićeva, ne mogu prevoziti bez pratnje putnika.

prokop
Mondo/ Stefan Stojanović 

"Zbog utovara i istovara praćenih automobila, vozovi će polaziti i stizati u stanicu Zemun, koja je opremljena rampom za manipulativne poslove. Do ove stanice se iz pravca Beograda stiže auto-putem do TC 'Zmaj', a zatim, pristupnim putem, do perona stanice. Utovar praćenih automobila u stanici Zemun počinjaće dva časa pre polaska večernjeg voza", navodi Stankovićeva.

Za one koji ne poznaju ovu stanicu i njenu okolinu orijentacija može biti i novoizgrađena stanična zgrada na železničkoj u Zemunu, jer baš nedaleko od nje postavljena je utovarna rampa. Kada se dotle stigne, pristupni put do rampe, kao i sama ogromna žuta rampa vrlo su lako uočljivi, jer pristupna saobraćajnica je dosta široka i iscrtana upadljivo žutom horizontalnom signalizacijom. Orijentaciono, iz pravca obližnje benzinske pumpe rampa i pristupna veza su malo ulevo, bliže ostalim kolosecima, dok je stanična zgrada udesno.

Posle zatvaranja Glavne železničke stanice u Savskom amfiteatru u leto 2018. godine, Prokop, kao njen naslednik, nije mogao da postane početna stanica za barske vozove jer on nije predviđen za utovar praćenih automobila. Privremeno rešenje bio je upravo Topčider, koji je tome služio do nedavnog potpunog zatvaranja. Zato je zemunska stanica određena kao trajno rešenje za ove potrebe.

Prodaja voznih karata za letnju sezonu, podseća Dragana Stanković, počela je 26. maja po važećim cenama u međunarodnom saobraćaju. Cena vozne karte za drugi razred, kako kaže, u jednom smeru je 21 evro, za prvi razred 31.80 evra, a rezervacija sedišta je tri evra. Cene ležaja i posteljnih karata u šestokrevetnoj kabini su šest evra, četvorokrevetnoj devet evra, trokrevetnoj 15 evra, dvokrevetnoj 20 evra i jednokrevetnoj 45 evra. Cena karte za praćene automobile je 30 evra u jednom smeru. Karte izražene u evrima, pojašnjava Stankovićeva, prodaju se na blagajnama železničkih stanica u dinarskoj protivvrednosti po važećem tarifskom kursu.

Pročitajte i koliko košta da odete kolima na more!

(MONDO/Politika)