• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

ŠOK INTERVJU! Bivši član Kobri otkrio nepoznate detalje o ubistvu kralja Aleksandra: Evo kako je OBEZBEĐENJE ZAKAZALO

Autor Petar Latinović

Postojao je još jedan snimak atentata koji je izgoreo a snimatelj stradao pod nerazjašnjenim okolnostima.

 Ubistvo kralja Aleksandra u Marselju Izvor: YouTube/Screenshot/Dokumentarne Emisije Balkan/DRAGAN STANIĆ STANKE

Milan Bogojević, pisac i bivši pripadnik specijalne jedinice "Kobre" u jednom intervjuu otkrio je kakvi su sve propusti u obezbeđenju učinjeni tokom posete kralja Aleksandra Karađorđevića Marselju.

"Francuska se obavezala da će preuzeti obezbeđenje kralja Aleksandra. Neverovatno je šta se desilo u Marselju. Nemojte misliti da su Francuzi ad hoc organizovali obezbeđenje. Ne, sve je bilo organizovano, ali se neke stvari nisu ispoštovale. Kao prvo, postojao je blindirani automobil koji je bio predviđen da se u njemu vozi kralj Aleksandar. Ali onda je došao Luj Bartu, francuski ministar spoljnih poslova i rekao – pogledajte koliko je ljudi izašlo na ulice, zašto da im uskratimo da vide prijateljskog suverena. Naš ambasador je ponovo upozorio na procene bezbednosti ali ga je bartu uverio da ne treba da brine i da kralj ima najbolje moguće obezbeđenje", rekao je Bogojević za Balkan info.

I onda umesto zatvorenog blindiranog automobila kralju je dodeljena, kako kaže, šklopocija.

Možda će vas zanimati

"Čak su i vozač i oficir za bezbednost prokomentarisali da se radi o kršu od automobila koji ne može da ide 20 na sat. A inače to je bila jedna od mera – da se ide minimum 20 na sat. Prema originalnom planu obezbeđenja 10 motocikala je trebalo da bude oko automobila. Na originalnoj skici koju imam doslovce piše – u slučaju da neko priđe automobilu, zadatak motocikliste je da smrve svakog ko to pokuša. Gradonačelnik Marselja je rekao da to neće moći i da motocikli treba da se sklone jer, kako je obrazložio, nije demokratski da oni prolaze na dva metra od publike. A šta će oni na dva metra od vozila? Trebalo je da budu na 10 metara od vozila", rekao je Bogojević.

Na pitanje zašto je sve to sa obezbeđenjem urađeno traljavo Bogojević podseća na jednu zanimljivu činjenicu a to je da su Francuzi tog proleća trebali da imaju izbore pa su, kako kaže, brinuli za glasove a ne za bezbednost kralja.

"Evo šta je još bilo predviđeno merama ali što nije urađeno – trebalo je spustiti roletne, postaviti snajperiste po krovovima. Da, za one koji ne znaju, i u to vreme je bilo snajperista. Stanislav Krakov je pisao da je postojao i treći snimak atentata na kome se sve videlo – i dolazak atentatora i sav propust francuskog obezbeđenja. E sad, pošto su se u to vreme svi filmovi prikazivali u bioskopima, jer televizije nije bilo, oni su to zanplenili i skratili za 30 posto. I jedne večeri, ne zna se kako, izgorela kopija tog filma. A snimatelj tog snimka je stradao posle toga pod nerazjašnjenim okolnostima", rekao je on.

(MONDO)

Komentari 6

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Nenad

Komentari klasika iq oko 80 u proseku

beogradska seljačina

Ovaj jede pečenje kao kobra.

Dr

Takve mere obezbeđenja u to vreme nisu postojale.Čovek priča bajke- motociklisti,snajperi,blindirani auto. Toga svega je bilo,ali nije korišteno radi bezbednosti,čak i da je predsednik SAD u pitanju.

special image