Na kraju školske godine, i roditelji i deca raduju se odmoru i letnjem raspustu. Ipak, mama Marina Lipovac Tanasković je pre dva dana objavila tvit u kom se požalila na zaključenu ocenu njenom detetu, što je naišlo na burna i podeljena mišljena.

"Svaka ocena je za đaka. Ali baš da učiteljica zaključi prvu četvorku u četvrtom razredu detetu koje iz tog predmeta ima prosečnu ocenu 4.2, po meni je katastrofalni primer našeg školstva. Treba bre biti čovek i pedagog pre svega! Sramota.", glasio je tvit ove mame, koji je, čini se, toliko naljutio korisnike da se ispod njega još uvek nižu komentari.

Od tada su se povodom nesrećne četvorke oglasile i druge učiteljice i prosvetni radnici, roditelji koji su se složili sa Marininim stavom, ali i oni koji su ga osuđivali.

"Prestanite učiti decu da je četvorka loša ocena. To je sramota. Bojim se da niste u pravu. Prvo, da li je dete želelo da popravi ocenu? To je plus kod nastavnika. Ako se dete nije bunilo, to je do vas. Drugo, ako je u pitanju predmet tipa fizičko, muzičko, likovno i detetu to ne ide, a vidi se trud, tu onda i treba ocenjivati shodno i zalaganju", glasio je jedan od komentata.

Usledio je tvit kao odgovor na tvit majke koja se požalila u kom je navedeno "da su nerealni zahtevi roditelja doveli do smanjenja kvlaiteta školstva". 

"Ovaj način razmišljanja je jedan od faktora koji je uticao na degradiranje školstva. Na nastavnike se vrši pritisak da poklanjaju 2 onima što ne znaju ništa, 5 onima koji to znanjem nisu zaslužili... I to je postalo redovna pojava, čak toliko da tebi nije glupo ovo da napišeš", naveo je jedan korisnik.

U narednom komentaru ironično je rečeno da bi možda roditeljima trebalo slati đačke knjižice pa da oni sami upisuju ocene deci. "Najbolje da učiteljica na kraju godine samo pošalje knjižicu roditeljima, a oni da upišu ocene koje oni hoće. Kako tačno taj đak zaslužuje peticu ako iz predmeta ima prosek 4.2? Učiteljica je u pravu! Nije to katastrofalan primer našeg školstva nego prosečna ocena rada i znanja vašeg deteta tokom cele školske godine.Niti je sramota, niti je tragedija. Sramota je kako vi pravite tragediju i detetu nabijate krivicu, frustracije i strahove. 4,2 je 4. Učiteljica nije deda Mraz".

Insistirajući na psihološkom uticaju koje zaključena ocena ima na dete, autorka tvita je odgovarala na komentare onih koji su pretpostavljali da je đak dobio priliku da popravi ocenu, ali je nije iskoristio na pravi način, kao i da se radi o njenom detetu, zbog čega su njene reči protumačili kao pritisak, povezali ih sa kompleksima i sopstvenim neostvarenim željama.

Ipak, bilo je i onih koji su sličnog stava, sugerišući o kakvoj školskoj godini se radilo, kao i da je manja šteta zaključiti veću ocenu na rastanku, nego demotivisati dete da se trudi i napreduje u daljem školovanju.

"Vidim kako su mnogi ovde strogi i kažu 'tako treba'. Zanimljivo. Dok u Finskoj npr. do petog razreda nemaju ni ocene jer su utvrdili da u tom ranom uzrastu one samo podstiču takmičarstvo i ekstrinzičnu motivaciju, a gase intrinzičnu. A Finska je uvek u vrhu na PISA testovima", glasio je jedan komentar podrške. 

U drugom je korinik naveo da je saglasan sa stavom majke koja se požalila: "Ja se slažem. Svakako je manje loše da se detetu progleda kroz prste na kraju četvorogodišnjeg drugovanja sa učiteljicom, nego mu zaključiti manju ocenu, čak i ako prosečnom ocenom zaslužuje. Zato što će ga to motivisati da u razrednoj nastavi pokaže više", glasili su neki od komentara.

Dan kasnije, majka Marina se nadovezala na inicijalni tvit i zaključila: "Zamalo se ne šlogirah od raznih komentara. Pa da razjasnim: 1. Nije dobar pedagog neko ko ne dozvoljava da se popravi ocena! 2. Nije čovek neko ko se oprašta od dece i obeležava prvu zaključenu četvorku od početka školovanja! 3. Dete od 11 godina u kovidu, online, odsustva, zamene...", napisala je majka.

(MONDO)