• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

DA LI JE OVO DOZVOLJENO U KRUŽNOM TOKU? Vozači zbog neznanja lako izazovu udes! Jedno pravilo OBAVEZNO ZAPAMTITE

Autor Ivana Lazić

Vožnja u kružnom toku zbunjuje mnoge vozače, koji se trude da ga izbegnu kada god mogu, ali poštovanjem određenih pravila svaki vozač će lakše savladati ovaj "problem".

 Pravila u kružnom toku Izvor: Facebook/screenshot/eCPP.si

Brojni vozači i dalje imaju dilemu kako se vozi u kružnom toku i ko ima prednost. Šta ako ulazni put ima jednu traku, kružni tok tri, a izlazni put dve trake? Da li onaj u unutrašnjoj traci kružnog toka ima prednost u odnosu na onoga u srednjoj ili spoljašnjoj traci kružnog toga, tj. ima li pravo da ga "iseče“ i izađe gde poželi?

Na prikazanoj fotografiji postavlja se pitanje da li onaj iz spoljašne trake ima pravo da se prestroji u unutrašnju?

Tačan odgovor je NE. Imaju dve saobraćajne trake, fizički odvojene jedna od druge, tako da promena traka u kružnom toku nije dozvoljena! Ovo fizičko razdvajanje u celoj raskrsnici onemogućava promene traka i prekida se samo na mestima gde ima ulaz u tok.

Možda će vas zanimati

Već na ravnom delu kolovoza pre kružnog toka moramo da pređemo u odgovarajuću saobraćajnu traku. Ovim kružnim tokom nije moguće voziti se u krug; Saobraćajni znaci i oznake na kolovozu, ispred i na kružnom toku, tačno označavaju u kom smeru vodi određena saobraćajna traka; Mogućnost okretanja vozila je data samo iz određenih pravaca/kraka.

Pravila u kružnom toku?

Da ne bi došlo do zabune u kružnom toku ili sudara, moraju se pratiti određena pravila:

Pravilo br. 1: Onaj ko je u kružnom toku ima prednost u odnosu na onoga ko je van kružnog toka, a to je regulisano saobraćajnim znacima.

Pravilo br. 2: Auto u unutrašnjoj traci kružnog toka nema prednost u odnosu na auto u spoljašnjoj traci kružnog toka (kada je u pitanju kružni tok sa više traka)!

Nije dozvoljeno iz krajnje unutrašnje trake (uz ostrvo) "isecati" sve ostale u kružnom toku da bi izašao tamo gde ti odgovara. Dakle, onaj ko izlazi iz kružnog toka nema prednost u odnosu na one koji takođe kruže u spoljašnjim trakama kružnog toka.

Dakle, oni iz unutrašnjih traka nemaju prednost u odnosu na one u spoljašnjim trakama! 

Ako onaj iz unutrašnje kružne trake odluči da izađe iz kružnog toka, on ne sme da "iseče“ onog u spoljašnoj kružnoj traci, već mora da ga propusti kao da je u pitanju klasično prestrojavanje na putu sa dve trake i to uz davanje migavca i trudeći se da ne izazove udes. Potpuno isto kao vožnja na običnom putu sa dve ili tri trake. Prednost uvek ima vozilo koje nastavlja kretanje trakom u kojoj se nalazi!

Ovo je važno zapamtiti, jer vozači koji ne znaju ovo pravilo svakodnevno izazivaju incidente.

Pravilo br. 3: Tramvaj uvek ima prednost. 

Pravilo br. 4: Izaberi odgovarajuću traku pre nego uđeš u kružni tok.

Ukoliko se kružnom toku približavaš putem sa više traka, takođe treba primenjivati logiku koju bi primenio u slučaju da je reč o klasičnoj raskrsnici. Dakle, ukoliko izlaziš na prvom isključenju trebalo bi da u kružni tok uđeš desnom trakom i pratiš spoljašnju traku kružnog toka do isključenja.

Ukoliko izlaziš na poslednjem isključenju, trebalo bi da iz leve trake uđeš u unutrašnju traku kružnog toka i zatim se prestrojiš na vreme pred izlazak. Međutim, nije protiv propisa ni da se direktno uključiš u spoljašnju traku i da njome ideš do željenog isključenja, iako na taj način blokiraš druga vozila koja žele da uđu u kružni tok.

Pravilo br. 5: Važno je da vozač zna gde želi da izađe iz kružnog toka. Ova nedoumica često zna da izazove udes jer vozač uđe u kružni tok ne znajući gde treba da izađe. 

Pravilo br. 6: Da li smem da se vozim u krug više puta dok ne ugrabim situaciju da izađem iz kružnog toka ukoliko se nalazim u unutrašnoj traci, a u spoljašnjoj je gužva? Ovo nije definisano propisima, tako da je odgovor - DA. Inače, postoje dva mišljenja po pitanju toga šta je bezbednije. Prvo je da se treba zaustaviti i onda se "probijati“ ka svom izlazu, a drugo da treba napraviti još jedan krug i za to vreme uhvatiti priliku za prestrojavanje

Obe "taktike“ imaju svoje mane i prednosti, i treba ih primenjivati u skladu sa trenutnom situacijom u kružnom toku.

Pravilo br. 7: Važno je korstiti migavac uz pomoć kog pokazuješ drugim vozačima kuda planiraš da ideš. Poželjno je koristiti migavac i kada izlaziš iz kružnog toka i kada se prestrojavaš iz trake u traku samog kružnog toka. Prilikom ulaska u kružni tok nije neophodno da vozač koristi migavac, pošto je budući smer kretanja jasan.

Pravilo br. 8: Saobraćajac u kružnom toku – kada se on pojavi, njegove naredbe se moraju poštovati.

(MONDO)

Komentari 14

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Ivanhoebre

Sve je to OK dok ne odeš npr u Solun gde prednost ima onaj koji ulazi u kružni tok, pa si dužan da staneš na sred kružnog toka i pustiš vozila koja ti dolaze sa desne strane da uđu u kružni tok. Potpuno nenormalno, malo veća gužva i sve staje.

Vlada

Ljudi moji, pročitajte ovo: "...Prvo je da se treba zaustaviti...". Kakvo bre zaustavljanje u kružnom toku? To je striktno zabranjeno!

Serbia forever

Ne ulazite u levu traku od 3 već koristite srednju, dok ne dodjete do jednog isključenja ranije i tada zauzmite desnu traku, uz migavac sve vreme. Ovaj ružni tok je neadekvatan za objašnjenje, jer na takav nisam naišao nigde, osim na lokalnim putevima u Madjarskoj! U Madjarskoj se pre nekog isključenja i kružnog toka stubićima (!?) deli traka.

special image