Šta konsolidacija znači za klijente Credit Agricole banke? Šta će se promeniti za dosadašnje klijente te banke, a šta možda za Raiffeisen korisnike?
Proces integracije naše dve finansijske institucije započet je akvizicijom CA banke od strane Raiffeisen banke 1. aprila ove godine, uključujući i kompaniju CA Leasing.
Ovo je veoma kompleksan poduhvat, pre svega na internom planu, u domenu usklađivanja procesa rada, kao i kreiranja jedinstvene ponude proizvoda i usluga za klijente. Za sada klijenti neće osetiti nikakvu promenu. Osnovni cilj nam je da obezbedimo kontinuitet kvalitetne i pouzdane usluge na koju su klijenti i jedne i druge banke navikli. Obe banke kao svoju osnovnu premisu imaju superiorno korisničko iskustvo i visok stepen zadovoljstva klijenata, tako da težimo tome da ono ostane na visokom nivou, sa perspektivom rasta kako integracija bude napredovala.
Do “krupnijih” novina i promena može doći tek nakon potpunog spajanja banaka naredne godine, i one mogu biti samo nabolje jer će klijenti dobiti „najbolje iz obe banke“: inovativniju i konkurentniju ponudu, još kvalitetniju uslugu, veću mrežu poslovnica širom zemlje…
Jedina promena koju ovom prilikom želim da istaknem jeste pogodnost koju uvodimo upravo od trenutka kada CA postaje RBA Banka - klijenti obe banke moći će bez provizije za podizanje novca debitnim karticama da koriste bankomate bilo Raiffeisena, bilo RBA Banke, i to na svim lokacijama širom Srbije.
Korisnike, “običnog čoveka”, zanimaju praktične stvari - da li će banka u koju sam odlazio godinama biti na istom mestu, da li ću tamo dobiti isti nivo kvaliteta usluge, individualnog pristupa…?
U pravu ste – uvek se treba “staviti u cipele” korisnika i biti transparentan i jasan. Upravo ovakav pristup smo negovali od samog početka ovog procesa, odnosno otkad je Raiffeisen u avgustu prošle godine najavila plan da akvizira Credit Agricole Srbija. Klijenti su redovno i blagovremeno obaveštavani o svemu u pisanoj i usmenoj komunikaciji. Upoznati su sa time da za sada ne treba ništa da preduzimaju i da se za njih ništa ne menja u ovom trenutku. Nastaviće da posećuju filijalu koju su do sada posećivali, na raspolaganju im je isti broj kontakt centra… Od sada su im za podizanje novca na raspolaganju i bankomati Raiffeisena, i to bez provizije za podizanje debitnim karticama.
Kvalitet usluge će ostati nepromenjen, a kao što sam pomenuo – sa tendencijom rasta kako proces integracije bude odmicao. Individualni pristup po kome je Credit Agricole, odnosno od sada RBA Banka bila prepoznata, nastaviće da bude zaštitni znak banke u svim onim segmentima gde je on važan i neophodan.
Kako će se zvati banka, da li se menja vizualni identitet (logotip ili slično)? Koliko će trajati proces integracije poslovanja? Šta on podrazumeva?
Počev od 2. septembra banka je promenila dosadašnji naziv i postala RBA Banka. Prestanak korišćenja imena Credit Agricole i približavanje najnovije članice Raiffeisen grupacije brendu i prepoznatljivom identitetu je jedan od važnijih koraka na putu ka konačnom pripajanju koje je planirano je za drugi kvartal 2023. godine.
Želim da naglasim da ova promena naziva ne donosi nikakvu promenu za klijente koji imaju potpisane ugovore sa bankom Crédit Agricole Srbija. Oni ostaju na snazi bez ikakvih izmena uslova i nakon promene naziva u RBA banku.
Kad je reč o vizuelnom identitetu i logotipu – naravno, došlo je do promene. Trudili smo se da novi logo u ovom prelaznom periodu asocira na oba brenda. Tako, slovo „R“ logično predstavlja Raiffeisen, „A“ u zelenoj boji predstavlja Agricole. Ovaj naziv će sadržati i jedan deo Raiffeisen logotipa – prepoznatljive ukrštene, stilizovane konjske glave koje znače sigurnost i zaštitu, i koje su tradicionalan simbol na zabatima krovova u matičnoj Austriji.
Novi logo će biti primenjen na izlozima filijala, novoizdatim platnim karticama, vebsajtu banke, aplikacijama mobilnog i onlajn bankarstva, na nalozima banke na društvenim mrežama… On će biti u upotrebi do trenutka konačne integracije u 2023. godini, kada ćemo u potpunosti preći na vizuelni identitet Raiffeisena.
Na koji način će spajanje sa Credit Agricole dopuniti način na koji posluje Raiffeisen banka?
Rekao bih da će dopunjivanje biti uzajamno, jer obe banke imaju šta da ponude. Isticali smo od samog početka da je spajanje Credit Agricole i Raiffeisena “savršeni spoj” dve komplementarne korporativne kulture i dva prepoznatljiva bankarska brenda koja neguju vrhunsku uslugu koju pružaju, imaju kompletnu ponudu za klijenta, ali takođe imaju svoje specifičnosti i kvalitete kojim mogu međusobno da se dopune. U dosadašnjem procesu integracije se ovo potvrdilo.
Credit Agricole je bio prepoznat kao jedan od lidera u segmentu poslovanja sa poljoprivredom, a upravo tu Raiffeisen banka ima prostora za dalji rast jer je relativno skoro počela poslovanje sa agrarom. Značajno učešće i iskustvo koje Credit Agricole ima u tom delu, biće od velike pomoći i važnosti za buduću zajedničku banku.
Inovacije u domenu digitalnih servisa su oblast u kojoj se Raiffeisen banka se proteklih godina potvrdila kao jedan od lidera. Napredne aplikacije mobilnog i elektronskog bankarstva, pametni bankomati najsavremenije generacije za obavljanje i složenijih transakcija, zatim potpuno onlajn krediti za stanovništvo i malu privredu, kao i onlajn otvaranje tekućeg računa uz dobijanje i digitalnih platnih kartica – sve ovo su digitalna rešenja koja je banka ponudila tržištu, neka po prvi put kod nas. Nakon integacije sledeće godine oni će biti na raspolaganju svim klijentima, i dosadašnje CA/RBA Banke.
Pojava nove banke na tržištu, ili promena brenda u dovoljnoj meri da građani pomisle da je reč o novoj banci, nužno donosi i veliko interesovanje. Mnogi će poželeti da promene banku i isprobaju nove opcije. Šta je ono što će vas izdvajati od drugih?
Nadamo se da će građani biti zaintrigirani da provere šta im nudi “nova” RBA Banka. Iako nije nova na tržištu, sigurno je da će se promene osetiti, jer iako zada samo na internom planu, naše banke se već međusobno prožimaju i razmenjuju iskustva i ideje, što se odražava i na poslovanje. Recimo, besplatno podizanje novca debitnim karticama obe banke u mreži bankomata RBA i Raiffeisena, dobar su primer toga.
Kao što sam pomenuo, u perspektivi će to biti jedna inovativnija, sveobuhvatnija i konkurentnija ponuda. Naravno, uz individualni pristup, brigu o klijentu i njegovom zadovoljstvu, koje je u našem stalnom fokusu.
Da li će biti unapređen digitalni sektor Credit Agricole banke jer je to nešto po čemu je poznata Raiffeisen banka?
Konstantni razvoj i unapređenja na polju digitalizacije su neminovnost svih kompanija, kako onih koje su već daleko odmakle u tome, tako i onih koje su se nešto kasnije pridružile trendu sveobuhvatne digitalne transformacije. Ovo je potreba koju vidimo kod klijenata, koji se u sve većoj meri „okreću“ daleko komfornijim i povoljnijim digitalnim rešenjima, onda kada je moguće posetu filijali zameniti elektronskom aplikacijom ili onlajn platformom iz udobnosti svog doma.
U pravu ste, Raiffeisen banka je jedan od lidera u bankarskom sektoru kad je reč o digitalizaciji, a potvrda toga su i brojna međunarodna priznanja. Upravo nedavno dobila je po treći put titulu “Najbolje digitalne banke u segmentu poslovanja sa stanovništvom” od strane magazina Global Finance.
Ogromno iskustvo i ekspertiza, kao i bogata ponuda digitalnih proizvoda i usluga koje Raiffeisen već ima, svakako će biti odlična osnova i podrška RBA Banci da i pre potpune integracije uloži dodatne resurse u digitalizaciju i unapredi postojeće servise.
Naravno, obe banke rade na konstantnom unapređivanju i uvođenju novih rešenja, tako da verujem da klijenti buduće velike Raiffeisen banke, po obimu i kvalitetu digitalne ponude, neće zaostajati u odnosu na klijente nekih od vodećih banaka na većim i razvijenijim tržištima.
Koji su novi planovi RBA nakon konsolidacije? Koji će biti sledeći koraci i timeline razvoja?
Već sam se dotakao planova i ciljeva, ali vredi ponoviti da su to, pre svih, građenje jedne velike i moderne banke, koja će po svemu biti jedan od lidera na domaćem tržištu – što nije nimalo lak zadatak ako se uzme u obzir rastuća konkurencija i konsolidacija banaka kojoj svedočimo poslednjih par godina. Naravno, sve vreme će nam fokus biti na klijentima, njihovom zadovoljstvu i pružanju superiornog korisničkog iskustva.
Raiffeisen grupacija je podrškom ovoj akviziciji poslala poruku da srpsko tržište vidi kao važno, te da želi da zauzme još snažniju poziciju na njemu. I to je nešto što će biti naš srednjoročni, pa i dugoročni cilj. O „tajmingu“ konkretnih koraka je rano sada govoriti, svakako će biti dosta prilika za to pošto se banke u potpunost integrišu u drugom kvartalu sledeće godine.