• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Loukost i među taksistima

Pojava niskotarifne prevozničke kompanije ogorčila beogradske taksiste, koji novim kolegama "predviđaju" batine i brzu finansijsku propast.

Beograđani odnedavno imaju mogućnost da se prevezu taksijem po fiksnim cenama vožnje! Kompanija "Loukost" ponudila je taksi usluge po principu "rentakar sa šoferom" za tri fiksne cene - 235 dinara u krugu dva kilometra, 385 u širem centru i 750 od i do aerodroma. Nova konkurencija i ovakav vid pružanja usluge razbesneli su taksi udruženja u gradu koja se već duže vreme zalažu za smanjenje broja taksista, piše Press.

Kompanija "Loukost" nije registrovana kao taksi udruženje, već kao preduzeće za vanlinijski saobraćaj. Time je ova firma izbegla obavezu pribavljanja posebnih gradskih dozvola koje moraju imati klasična taksi udruženja.

Da stvar bude interesantnija, njihovi vozači su "obični" radnici ove firme, čime su "zaobišli" odluku gradskih vlasti da ograniče broj taksista u gradu i stopiraju izdavanje dozvola za ovu delatnost!

Direktor "Loukosta" Zoran Tanasijević kaže za Press da je ipak sve urađeno strogo po pravilima i da je firma registrovana u skladu sa Zakonom o drumskom saobraćaju.

“Poslujemo po principu ’rentakar sa šoferom’. Mušterija pozove naš kol-centar i mi šaljemo vozilo na adresu. Na licu mesta, vozač predaje klijentu Ugovor o uslugama prevoza, koji ovaj potpisuje, a čime su se obojica saglasili sa relacijom i cenom usluge”, objašnjava Tanasijević.

On dodaje da vožnja "po širem centru" ne obuhvata relacije s jednog kraja grada na drugi, gde je kilometraža veća od 15 kilometara. U tim slučajevima, prema njegovim rečima, primenjuje se cena kao za vožnju do aerodroma.

“Naši vozači, kojih trenutno ima pedesetak, nisu taksisti, već stalno zaposleni radnici. Pri zapošljavanju, oni moraju imati validno lekarsko uverenje i vozačku dozvolu najmanje tri godine. Ne prihvatamo putnike na ulici, već samo na poziv, iako imamo oznake firme na našim vozilima”, zaključio je Tanasijević.

Član Gradskog veća zadužen za saobraćaj Dejan Mali kaže da ovakve vrste preduzeća nisi regulisane Odlukom o taksi prevozu u Beogradu.

“Grad nema veze s ovim preduzećem, jer gradska akta jednostavno ne poznaju postojanja takvih delatnosti. Ne znam da li ova kompanija posluje u skladu sa republičkim zakonom o drumskom saobraćaju, ali pretpostavljam da je osnivač ove firme to dobro proučio pre nego što se upustio u ovaj posao”, priča Mali.

Direktor Srpskog komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović potvrdio je za Press da su ovakva preduzeća legalna i regularna i regulisana su Zakonom o drumskom saobraćaju.

“Koliko mi je poznato, firme registrovane za vanlinijski prevoz ne posluju kao klasična taksi udruženja, a za pružanje usluga prevoza neophodno je da imaju ugovor sa klijentom i ne smeju imati oznake ‘taksi’ - istakao je Okanović.

Taksisti se sa ovakvim stavom ne slažu. Milivoje Armuš, predsednik "Beotaksija" kaže da ne veruje da nova fimra poslue po zakonu.

“Mi se borimo za smanjenje taksista u gradu kako bi opstali ovi što rade, a ovaj javašluk bi mogao da nas uništi. Posebno je pitanje i kvalifikacija ovih vozača, a samim tim i bezbednost mušterija. Ipak, kad-tad će njihovi vozači shvatiti da od tog posla nema ništa jer ne može da im se isplati”, kaže Armuš.

Zlatan Zlatković, direktor "Nacionalnog taksija" predviša I moguće incidente.

”Vozači ‘Loukosta’ biće izloženi osudama i velikim nezadovoljstvom taksista na ulici, pa nije isključeno da bi moglo da dođe i do incidenata! Ipak, ceo taj posao je osuđen na propast. Takva alternativa taksiju postoji u Londonu, ali opšte je poznato koliko je u Beogradu drugačija situacija. Nema šanse da njihovi vozači imaju bilo kakvu ekonomsku računicu za većinu relacija”, smatra Zlatanović.

Bolju sudbinu novoj kompaniji ne predviđa ni Ljubiša Vujačić, direktor "Luks taksija".

”Neka oni rade koliko mogu, evo ja ću im još i pomoći ako treba! Ali taj sistem neće moći dugo, ne verujem da će uspeti. Možda bi prošao u nekom drugom gradu, ali u Beogradu nema šanse. S druge strane, ne verujem ni da su u pojedinim slučajevima jeftiniji od taksista. Mi vozimo kratke relacije koje su i jeftinije od 235 dinara”.

(Press)

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image