• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Pao "orao", pilot preživeo

Avion Vojnog vazduhoplovstva Vojske Srbije srušio se danas, a pilot se katapultirao i preživeo nesreću, saznaje agencija Beta.

Pilot major Slobodan Jocić, danas oko 12.20 zbog nemogućnosti izvlačenja stajnog trapa na avionu "Orao", bio je prinuđen da napusti letelicu koja se srušila u reonu Knićkog jezera kod Kragujevca, saopštilo je danas Ministarstvo odbrane Srbije.

"Pilot se katapultirao i prema informacijama kojima raspolažemo, njegovo stanje je stabilno", navedeno je u saopštenju.



Pilot je avion namerno, zbog kvara na stajnom trapu i nemogućnosti da sleti na aerodrom Lađevci, usmerio da padne u Knićko jezero, izjavio je danas komandant Vazduhoplovstva i protivvazduhoplovne odbrane brigadni general Ranko Živak.

Pilot je prebačen na Vojnomedicinsku akademiju i u svesnom je stanju, ima prelom devetog kičmenog pršljena.

Živak je, na konferenciji za novinare, rekao da je Slobodan Jocić (48) ispoštovao sve procedure, posle više neuspešnih pokušaja izvlačenja levog točka, od komande dobio naredbu da napusti avion.

Živak je rekao da se nesreća dogodila nešto pre podneva, prilikom povratka odeljenja od četiri aviona Orao sa trenažnog leta, kada se na Jocićevom avionu nije izvukao levi potkrilni stajni trap (točak).

Živak je rekao da je pilot pokušao da trap izvuče putem hidrauličnog sistema, a zatim i mehanički, pa čak i da blago dodirne pistu ostalim točkovima kako bi pokušao da omogući izvlačenje točka, nakon čega se odlučio da zbog male količine goriva odleti do jezeri i nad njim napusti avion, kako bi izbegao eventualnu štetu i žrtve na zemlji.

Jocić je avion napustio sa visine od 500 do 700 metara, a avion je u jezero pao sa veoma malom količinom goriva.



Dodao je da je Jocić bio iskusan pilot prve kategorije, probni pilot i instruktor letenja koji je u karijeri leteo oko 600 sati, od čega oko 400 sati na Orlu. Ove godine je leteo ukupno 26 sati, a juče je na istom avionu obavio dva leta.

Živak je rekao da je na avionu Orao, evidencijskog broja 25156 koji je proizveden 1987. godine, obavljen remont početkom marta, nakon čega se vratio u jedinicu i učestvovao u intenzivnoj letačkoj obuci.

Po povratku u Kraljevo na avionu je obavljeno 37 letova u ukupnom trajanju od 24 sata.

General je najavio da će avion biti izvučen sa dna jezera kako bi bila obavljena istraga i kako bi se utvrdilo da li postoji neki sistemski problem kod tog aviona. Do tada svi ostali avioni tipa Orao u VS biće prizemljeni, dok će obuka na ostalim tipovima aviona biti nastavljena.

Avion se srušio u Gružansko jezero, iz koga se vodom snabdeva područje centralne Srbije na kome živi više stotina hiljada ljudi.

Direktor Vodovoda Kragujevac Obren Ćetković rekao je agenciji Beta da je voda ispravna za piće i da nesreća nije mogla da izazove veće zagađenje.

Avion se srušio u jezero na području "turskih bunara", a prema saznanjima direktora Vodovoda imao je oko 100-150 litara kerozina u rezervoarima.

Ta količina je, prema rečima Ćetkovića, zanemarljvia u odnosu na količni vode u akumulaciji, ali je vodovod ipak odmah uzeo uzorke za kontrolu.

Četvrta nesreća u četiri godine

Ovaj udes aviona orao četvrta nesreća od 2006. godine. Avion MIG-29 Vojske Srbije srušio se 7. jula 2009. godine u okolini aerodroma Batajnica kod Beograda. Tada je poginuo pilot potpukovnik Rade Ranđelović, od posledica povreda koje je zadobio prilikom iskakanja sa male visine, dok je vojnik 177. artiljerijsko-raketnog diviziona PVO Milan Ulemek stradao kada je Mig-29 pao na park tehničkih sredstava u kojem je obavljao požarnu dužnost u vreme nesreće.

Vojska Srbije izgubila je 2008. godine dva aviona i jednog pilota. Prvo je 21. maja u okolini vojvođanskog sela Baranda major Tomas Janik iskočio iz aviona Orao za vreme trenažnog leta, a 24. septembra na aerodromu Batajnica poginuo je potpukovnik Ištvan Kanas prilikom pripreme za učešće na aeromitingu u avionu G-4.

(Beta/MONDO)

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image