• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

NI ISKUSNI VOZAČI NE ZNAJU KAKO OVDE DA PARKIRAJU: Auto lako sklizne, instruktor vožnje objasnio kako da rešite stvar

Autor Ivana Lazić

Brojni vozači imaju dilemu kako da parkiraju pod nagibom.

 GetOriginalImageById.jpg Izvor: MONDO/Stefan Stojanović

Brojni vozači, čak i oni iskusni imaju problem sa parkiranjem vozila u usponu i na nizbrdici, jer ne znaju u kojoj brzini bi trebalo da ostave automobil. 

Licencirani instruktor vožnje i vlasnik auto-škole "Pavlin“ Nenad Pavlićević, savetuje vozače kako da vozilo parkirano na površini pod nagibom obezbede od samopokretanja.

Vozač, pre svega, mora prilikom parkiranja da obezbedi vozilo od samopokretanja, što je, kako kaže, naročito važno kada je automobil neophodno parkirati na usponu ili na nizbrdici.

"Da automobil ne bi krenuo unazad, vozač mora da povuče ručnu kočnicu, a menjač ubaci u prvu brzinu. Uz to, prednje točkove treba okrenuti prema sredini kolovoza, jer ukoliko ipak dođe do pokretanja vozila unazad, prednji točkovi će se nasloniti ili udariti u ivičnjak, koji će poslužiti kao prepreka za dalje kretanje“, napominje Pavlićević.

Dugogodišnji instruktor vožnje objašnjava i kako se vozilo obezbeđuje kod parkiranja na nizbrdici.

"Da bi se sprečilo samopokretanje vozila prilikom parkiranja na nizbrdici, vozač treba da okrene točkove prema ivici kolovoza, povuče ručnu kočnicu i menjač ubaci u rikverc. Na taj način automobil je trostruko osiguran od samopokretanja – volanom, menjačem i ručnom kočnicom“, kaže Pavlićević.

Pavlićević dodaje da u dvosmernoj ulici vozilo parkiramo sa desne strane kolovoza u pravcu kretanja, dok u jednosmernoj ulici možemo parkirati i sa leve i sa desne strane puta.

"Vozač naravno ne sme da zaustavi ili parkira vozilo na mestu na kome bi ono ugrožavalo bezbednost drugih učesnika u saobraćaju ili bi ometalo odvijanje saobracaja“, podseća Pavlićević.

(Mondo/N1)

Pročitajte i ovo:

Komentari 6

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Pekicmeki

Kakva je razlika između prve i rikverca? Princip je isti. Svi ventili su zatvoreni i klip ne može da se pomera. Isto je i na uzbrdici i nizbrdici. Probao sam

Неша

Паркирање на оштрој низбрдици може заиста да буде проблем. Кола Б сегмента су некада била тешка око 800кг а данас 1,5т. На низбрдици ручном блокирани задњи точкови могу да клизну поготову ако има ризле, блата, песка снега. Данас мотори углавном имају развод преко ланца са хидрауличним шпанерима. Са угашеним мотором ланац се отпусти. Ако ручна не задржи и ауто мало крене напред може да презупчи мотор. Тако да је савет, потражите камен добар или приручна клоцна у гепек.

joca

Ovo je toliko logicno,ko ne zna ne bi smeo za volan.Ne treba skola za ovo...

special image