Prolaznost studenata u školskoj 2008/09. godini je nezadovoljavajuća, a posebno je slaba na manjem broju predmeta, što utiče na ukupnu lošu prohodnost u narednu godinu studija.
Taj podatak govori da reforma nije dovedena do kraja i da studenti savladavaju teške sadržaje, predmeti nisu adekvatno povezani, nastavnici nisu objektivni, nema dobre koordinacije fundamentalnih nauka i drugih oblasti, rekla je Bokan.
Na 54,5 odsto predmeta prolaznost je od 70 do 100 odsto, pokazala je analiza, a kako je na sednici rekao rektor Branko Kovačević prolaznost "u masi" je 60 odsto ako se računa da studenti treba da prikupe 48 bodova, ali da pada ispod 50 odsto za maksimalnih 60 bodova.
Na sednici je donet i Pravilnik o studentskom vrednovanju pedagoškog rada nastavnika i saradnika, u cilju redovnog praćenja i kontrole kvaliteta nastavnog procesa.
Ocena o radu nastavnika uzima se u obzir u postupku izbora u zvanje, a vrednovanje nastavnika sprovodi se putem ankete u semestru u kome se okončava nastava iz datog predmeta.
Pravilnik predviđa da je dekan fakulteta dužan da obavi razgovor sa nastavnikom koji je dobio nisku ocenu i da posle dva upozorenja, ukoliko i dalje dobija niske ocene, nastavno-naučno veće fakulteta razmatra njegov rad i predlaže odgovarajuće mere.
Tako u anketi studenti daju nastavniku ocenu od jedan do pet za razumljivost i način izlaganja materije, podsticanje mlađih kolega na aktivnost, kritičko razmišljanje i kreativnost.
Ocenjuje se i koliko predavanja nastavnika pomažu studentu da lakše savlada materiju, obim i kvalitet preporučene literature, da li nastavnik odgovara na studentska pitanja, njegova profesionalnost i etičnost, komunikacija sa studentima, objektivnost i nepristrasnost na ispitu, vežbama.
(Tanjug)