Evropski parlament dao je konačno odobrenje za obaveznu primenu nulte stope emisija novih automobila od 2035. godine, što znači da za 12 godina više neće moći da se prodavaju novi automobili na benzin i dizel.
Mnoge vozače u Srbiji ova odluka je zabrinula i dovela do toga da se zapitaju: Šta će se desiti sa sadašnjim automobilima na benzin i dizel, odnosno da li će im ova odluka nametnuti dodatne troškove, ali i da li će sudbina njihovih benzinaca I dizelaša biti zapečaćena?
Sudeći prema najavama, nova pravila ne znače da svi automobili na putu moraju da proizvode nultu emisiju CO2 do 2035. godine, odnosno pravila se ne odnose na postojeće automobile, pa ako sada kupite novi automobil, svakako da možete da ga voziti do kraja njegovog životnog veka.
Kakvi problemi čekaju srpske vozače?
Takođe, i dalje ćete moći da kupujete polovne automobile na benzin i dizel, međutim, ukupni troškovi vlasništva u koje ulaze troškovi goriva, održavanja, kupovine i osiguranja, gotovo je izvesno da bi mogli da porastu.
Sa ovakvim procenama saglasan je i Petar Veličković sa sajta "Polovni automobili" koji smatra da će zabrana proizvodnje automobila sa unutrašnjim sagorevanjem od 2035. godine izazvati „tektonske poremećaje u kompletnoj automobilskoj industriji“.
Prelazak na Euro 7 standard kao dodatni izazov
„Ova odluka Evropskog parlamenta je očekivano naišla na negodovanje velikih proizvođača, ali su i mnoge države članice EU, poput Nemačke i Italije kritikovale zabranu. Mateo Salvini, italijanski ministar saobraćaja, je čak ovu odluku nazvao samoubistvom i poklonom kineskoj automobilskoj industriji. Međutim, pred prozvođačima je još jedan veliki izazov, a to je najavljeni prelazak na Euro 7 standard emisije štetnih gasova i to već od 2025. godine. To između ostalog znači veće troškove proizvodnje i naravno višu cenu za krajnje korisnike. Iako su u Evropskoj komisiji poručili da će se se prosečna cena prozivodnje povećati između 90 i 150 evra po automobilu, realno je da će poskupljenje na tržištu novih vozila biti znatno veće“, navodi stručnjak za MONDO.
Prema njegovim rečima, teško je dati tačnu prognozu kako bi se primena novih pravila tačno odrazila na naše tržište polovnih vozila, pogotovu kad se uzme u obzir trenutna geopolitička situacija u svetu.
„Činjenica jeste da je u prošloj godini prosečna cena polovnjaka oglašenih na našem sajtu porasla za 24 odsto u odnosu na 2021. Takođe, poskupeli su i troškovi održavanja. Svedoci smo kako se menjaju cene goriva, a od početka ove godine poskupelo je i obavezno osiguranje za nekih 15 procenata. Ukoliko se najave koje stižu iz Evrope obistine i ukoliko nova vozila budu značajno poskupela, realno je očekivati i da dođe do veće potražnje za polovnim automobilma, te da i njihova cena raste. Opet, do 2035. godine ima mnogo vremena i nije nerealno da dođe do revidiranja nekih odluka na nivou EU“, zaključuje naš sagovornik.
(Mondo)
Vezenkov zabija nož u leđa Bugarima: Bomba u Eurobasket 2025, MVP Evrolige menja reprezentaciju?
Priveden bivši košarkaš Partizana i reprezentacije: Optužen za nasilje u porodici!
Igrao za Zvezdu i rekao najskuplje "ne" u istoriji evro-košarke! Jedan čovek mu se sada smeje zbog 12 miliona
Svetislav Pešić dobio dva strašna pojačanja: Još jača Srbija napada Dansku u Beogradu!
Bomba - Endi Marej novi trener Novaka Đokovića! Ceo svet ostao u šoku zbog odluke najvećeg svih vremena!