• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

ISPOVEST MAJKE UBIJENE DEVOJČICE - OVO MORAM DA KAŽEM "To za mene više nije škola, NIJEDNO dete tamo ne treba da kroči"

Autor Mladen Šolak

Majka ubijene devojčice u masakru u OŠ "Vladislav Ribnikar" otvorila je dušu u intervju za "Kurir".

 Majka ubijene devojčice Izvor: Kurir/Nebojša Babić

Milanka Negić, majka jedne od žrtava masakra u OŠ "Vladislav Ribnikar" je u ispovesti za "Kurir" govorila o događaju koji je šokirao Srbiju. "Za mene OŠ "Vladislav Ribnikar" na Vračaru od 3. maja (kada se dogodio zločin) više nije škola. Tog dana je ona uništena i nijedno dete tamo više ne treba da kroči da bi pohađalo nastavu, jer to nije normalno. To više ne sme da bude škola. Na tom mestu treba napraviti memorijalni centar. Takođe, školska godina mora odmah da se prekine u celoj Srbiji, mora se pokazati solidarnost, a ne da se nastavi s pokušajima da se sve ovo normalizuje. Okej je - i treba - da deca do leta provedu vreme sa svojim razredom i nastavnicima, ali van škole - na terenima, igralištima, u parkovima, neka pričaju, nek se smeju, nek plaču, nek vrište, nek se grle... Neka nam preko leta sva deca budu u fokusu, a od 1. septembra mora potpuna reforma obrazovnog sistema - osnovna škola mora konceptualno da se menja".

On je odlučila da se oglasi u javnosti da bi pokušala nešto da promeni, da bi ukazala na činjenicu da mora da se menja dosadašnji sistem osnovnog obrazovanja, jer deci treba da se ponudi sadržaj koji će, pre svega, razvijati empatiju, bliskost, drugarstvo, međusobno poštovanje, a ne da sve, kao dosad, bude samo trka za ocenama.

"Ja imam i dete od četiri i po godine, imam volje i snage da se borim, želim da mi to dete ovde odrasta i bitno mi je u kakvom će društvu odrastati... Zato hoću da ukažem na sve ovo i neverovatno mi je kako ovih dana svi maše temu, kako im je nekako sve drugo u fokusu sem krucijalnih stvari. Ovo moram da kažem iako mi sve ovo iziskuje puno energije, jer ulažem puno napora i energije da Sofiju nekako održim prisutnom pored sebe, da joj čujem glas, da nekako nađem način kako ću dalje sa svime da se nosim", rekla je ona.

Njena ćerka Sofija je, kad je tog kobnog dana u školi počela pucnjava, bila u toaletu. Drugarica ju je čekala ispred, ali je utrčala u drugu kabinu kad su se začuli rafali. Međutim, Sofija je istrčala u hodnik i stradala.

"Mi smo doživeli nešto što je najveća tragedija koja se ikada dogodila u svetu, a oni sada guraju decu da idu u škole, da se sve normalizuje, da se sve nastavi... A ovo je "Krvava bajka" 21. veka. Sećam se kako je, kad sam ja bila mala, svakog 21. oktobra celo odeljenje mislilo na ono što se dogodilo u Kragujevcu 1941. i celo odeljenje je tada plakalo, imalo osećanja, emocije, saosećanje, iako je bilo prošlo više od 40 godina. Postoji razlog za to - deca se identifikuju s decom, tako se razvija empatija. Nikad nismo plakali kad smo slušali da je poginuo neki heroj, jeste nam bilo žao, ali kad čujemo da su deca stradala - onda plačemo. A naše društvo danas nema empatiju, to se u školi ne stiče, u školi postoji samo neka nezdrava kompeticija i zavist, to je jedino što se razvija... U školi je najveći akcenat na ocenama, postoji veliki pritisak kada je reč o ocenama, pa sada ima 20 puta više vukovaca nego kad sam ja išla u školu. Podignuti su pragovi za upis u srednje škole, deca su isfrustrirana... Zato pritisak s ocenama mora pod hitno da nestane. Akcenat u osnovnoj školi mora da bude na nečemu drugom, na tome da se deca nauče vrednostima, da im se da neki sadržaj, da imaju neku kulturu, da se druže i povezuju, da se razvija empatija... To je prioritet, a toga sada nema".

"Sadržaj mora da uđe u osnovne škole, da se od 1. septembra krene u pozorišta, bioskope, šetnje, da se deca drže za ruke, da se okupljaju na terenima, uvek će im doći neki sportista, muzičar... Deca nam nemaju nikakve napravljene veze, sve zavisi kakvi su im roditelji, koliko su oni uložili i u kakvom okruženju dete raste... A neki roditelji rade dan-noć, nemaju vremena da se posvete deci, zato društvu ovo mora da bude bitno. Ako je propisano da je osnovna škola obavezna, onda tamo dete ne treba samo da nauči da čita i piše, sabira i oduzima, nego treba da se nauči da ima empatije, da se razvija drugarstvo, treba da im se da neki sadržaj... Pa ako već ne možemo da očekujemo da taj sadržaj pruži svaka porodica, onda je to pitanje društva, ono je dužno da se time bavi. Društvu je bitno u kakve ljude će da izrastu ta deca... Prioritet je, dakle, da se društvo sada okrene deci. U celoj Srbiji. Da se sva energija, koja se sada troši na šetnje i mitinge, okrene ka deci. Hajde da se bavimo decom".

(Mondo/Kurir)

Pročitajte i ovo

Komentari 100

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Zoki

Uporedjivati vreme skolovanja gospodjo sad i u nase vreme je besmisleno,mi kad smo isli i u osnovnu ili srednju nisu postojale elitne skole bili smo svi jednaki kakva elita od malih nogu radite razliku medju omladinom sve elitne pod hitno ukinuti i sve ucenike uniformisati da svi budu jednaki bar na taj nacin.

Kivi

"...deci treba da se ponudi sadržaj koji će, pre svega, razvijati empatiju, bliskost, drugarstvo, međusobno poštovanje, a ne da sve, kao dosad, bude samo trka za ocenama." Zar ovo nisu obaveze porodice a ne škole?

Ime

@Kivi ako dete nema razvijenu empatiju do polaska u skolu necete je razviti ni kasnije. To je cinjenica-tome se uci dok je sasvim malo. U skolu zaista ne idu da ih nauce to sto treba roditelji da ih nauce. Slazem se da gradivo treba da bude manje obimno, u osnovnoj skoli neki predmeti se mogu spojiti i smanjiti gradivo, ali ipak je jako bitno to sto uce i bitno je da dobijaju dobre ocene jer to znaci da su gradivo savladali.Tako uce za kasnije, u zivotu da ce biti nagradjeni za dobro obavljen posao ili kaznjeni za neuradjeno.Prosto, zivot tako funkcionise. Nema sanse da se od skolske zgrade napravi muzej, jer to nije radjeno ni u mnogo bogatijim zemljama koje bi to mogle da priuste. Ovako, kod nas, zamislite dok rasele svu tu silnu decu po drugim skolama, pa gde na vracaru da nadju parcelu da izgrade novu skolu, a definitivno je potrebna jer su sve pune-budimo malo realni. I odakle pare za sve to? Zena u svom bolu prica neko svoje misljenje koje na zalost nema mnogo veze sa realnoscu

special image