- Novi „Hybrid 130“ donosi hibridnu tehnologiju pete generacije i pridružuje se postojećoj tehnologoji „Hybrid 115“, kako bi ponudio bolja ubrzanja i privlačnije iskustvo u vožnji
- Nove varijante Premiere Edition i GR SPORT imaće „Hybrid 130“ pogon kao standard
- Stižu novi i poboljšani Toyota T-Mate sistemi bezbednosti i pomoći vozaču, uključujući najnovije funkcije Toyota Safety Sense paketa
- Poboljšano digitalno korisničko iskustvo s potpuno novim digitalnim ekranom instrumenata, Toyota Smart Connect s najvećim ekranima u klasi i novim digitalnim ključem zasnovanim na aplikaciji
- Novi Yaris Premiere Edition je reprezentativna verzija s vrhunskim specifikacijama i ekskluzivnom dvobojnom Neptune Blue karoserijom
- Online rezervacija novog Yarisa na pojedinim evropskim tržištima već su počele
Toyota je najavila dodatna poboljšanja i unapređenja kako bi još više osnažila svoju gamu Yaris Hybrid hatchback modela, povećavajući tako tržišnu privlačnost automobila koji je brendu doneo izuzetan uspeh. Značajan obim poboljšanja koji se odnose na performanse, bezbednost i stil obezbediće da ovaj model zadrži vodeću poziciju u svojoj klasi veoma konkurentnog B-segmenta u Evropi.
Napravljen u Evropi za evropske kupce, novi Yaris će ojačati davno stečenu reputaciju modela koji se odlikuje inovacijama i kvalitetom dizajna i konstrukcije malih automobila.
VIŠE SNAGE I BOLJA VOŽNJA
Najnovija poboljšanja na Yarisovom potpuno hibridno-električnom pogonu jesu ključna za dodatnu atraktivnost modela, ali istovremeno pružaju i snažnije performanse i privlačnije i zabavnije iskustvo u vožnji. Ovi kvaliteti su sve važniji za potencijalne kupce B-segmenta, posebno za one koji žele da ograniče izbor prilikom kupovine automobila. Uz novi Yaris, kupci sada mogu da biraju između dva hibridna pogona koji odgovaraju njihovim potrebama, a da i dalje imaju sve prednosti vodećih ekoloških performansi u klasi koje pruža Yaris.
U vreme kada se pojavio, 1,5-litarski sistem hvalili su i mediji i vozači zbog njegove izuzetne ekonomičnosti u potrošnji goriva i emisija izduvnih gasova, kao i zbog mogućnosti da se automobil vozi duže i dalje u potpuno električnom EV režimu. Ugradnjom pogona najnovije, pete generacije Toyotine vodeće hibridne električne tehnologije na tržištu, sistem sada nudi još više snage, više obrtnog momenta i bolje vozne karakteristike.
Novi pogonski sistem, s većim i snažnijim električnim motor-generatorom i izmenama softvera i hardvera jedinice za kontrolu snage (PCU), povećao je ukupnu snagu pogonskog sistema za 12 odsto, sa 116 KS (85 kW) na 130 KS (96 kW). Takođe, značajno je i povećanje obrtnog momenta električnog motora s oznakom MG2 čija je maksimalna snaga obrtnog momenta povećana za 30 odsto u celom opsegu obrtaja - sa 141 Nm na 185 Nm.
Sve to rezultira primetno snažnijim ubrzanjem, ne samo za sprint od 0-100 km/h, već, što je još važnije, za nagla ubrzanja neophodna prilikom preticanja. Tako je vreme ubrzanja od 0-100 km/h skraćeno za pola sekunde (na 9,2 sekunde), a smanjeno je i vreme ubrzanja pri putnim brzinama - sa 80 na 120 km/h (za 7,5 s). Ove prednosti dobijene su tek skromnim povećanjem emisije CO2, pa Yaris i dalje zadržava svoj status najboljeg u klasi s emisijom od 96-116 g/km.
Naravno, dodavanje snage je samo deo ove priče, jer prava razlika se ogleda u tome na koji način vozač doživljava performanse automobila. S povećanjem obrtnog momenta koji se isporučuje pri svim brzinama motora, rezultat je jači i dinamičniji osećaj, s boljim odzivom.
Hibridni električni pogon je odlučujući faktor za ljude koji se odluče da kupe Yaris. S poboljšanim karakteristikama performansi i sveukuopnog kvaliteta, privlačnost automobila će biti još veća jer vožnja postaje ravnomerna i okretna u gradskim uslovima, a mirna i pouzdana na otvorenom putu.
S novom ponudom „dual hybrid“ pogonskih agregata u gami novog Yarisa, kupci mogu da biraju između proverenog Yarisovog hibridnog pogona s najboljim ekološkim performansama u klasi u verziji „Hybrid 115“, ili novog hibridnog pogona koji pruža bolje performanse uz očuvanje vodećeg mesta u oblasti zaštite životne sredine u segmentu s verzijom „Hybrid 130“ („130“ se odnosi na snagu povećanu na 130 KS/96 kW).
Obe verzije, i Yaris Premiere Edition i GR SPORT biće standardno opremljene snažnijim pogonom „Hybrid 130“, dok će na nekim tržištima u Evropi ta mogućnost biti ponuđena u paketu opreme High grade 1.
TOYOTA T-MATE ČINI VOŽNJU BEZBEDNIJOM I LAKŠOM
Opremljena bogatom aktivnom i pasivnom sigurnosnom opremom i vrhunskom konstrukcijom vozila, svaka generacija Yarisa bila je razvijena tako da uvek bude najbezbedniji mali automobil na svetu. Kako bi dodatno unapredila novi Yaris, Toyota uvodi savremenije i poboljšane bezbednosne funkcije koje će očuvati neprevaziđene sigurnosne karakteristike ovog modela.
Toyota T-Mate je zajednički naziv za napredne funkcije koje čine automobil bezbednijim, lakšim za vožnju i parkiranje. U novom Yarisu ove funkcije su efikasnije nego ikada, s dodatnim i poboljšanim rešenjima. To uključuje najnoviju generaciju sistema Toyota Safety Sense koji pruža veliku pomoć vozaču.
Kao krajnji cilj, radi sprečavanja saobraćajnih nezgoda, Toyota Yaris nudi napredne tehnološke karakteristike kao standardni deo opreme, a to su funkcije koje su često opcije s dodatnim troškovima ili jednostavno nisu dostupne u drugim modelima B-segmenta.
Zahvaljujući novom multimedijalnom sistemu i modulu za razmenu podataka (DCM), Toyota pruža fleksibilnost i pogodnost ažuriranja softvera koji se isporučuju bežično preko interneta. To znači da se Toyota Safety Sense i multimedijalne funkcije mogu neprimetno nadograditi, jer nije neophodno da se automobil odvozi u servisni centar. Preuzimanje je moguće i dok vozite automobil, tako da je sve spremno za instalaciju u trenutku kada to bude pogodno za vozača.
BEŽIČNO AŽURIRANJE SOFTVERA (OTA)
Primena nove kamere i radara, koji mogu da skeniraju dalje i šire nego ranije, omogućava značajno povećanje obima uočavanja mogućih rizika od nezgoda. Na primer, upozorenje na mogući sudar – Pre-Collision System (PCS) sada može prepoznati potencijalni čeoni sudar i veći broj objekata i vozila na putanji automobila, uključujući pešake, bicikliste, a sada i motocikle.
UPOZORENJE NA MOGUĆNOST SUDARA
Funkcija Acceleration Suppression je nova funkcija u okviru Toyotinog Safety Sense sistema. Ona je zadužena za usporavanje svakog naglog ubrzanja u situaciji kada prepozna rizik od sudara sa vozilom ispred.
Proaktivna pomoć pri vožnji (Proactive Driving Assist - PDA) je još jedan novi vid asistencije, osmišljene da pomogne u izbegavanju čestih i uobičajenih opasnosti od nezgode kada vozite malom brzinom. Asistencija pri usporavanju obezbeđuje ravnomerno usporavanje kada vozač smanji gas da bi usporio prilikom približavanja sporijem vozilu ispred ili prilikom ulaska u krivinu. Drugi element je pomoć pri upravljanju (Steering Assist – SA), koji prepoznaje krivine na putu ispred i prilagođava snagu upravljanja kako bi pomogao vozaču da napravi jednostavno i precizno skretanje.
POMOĆ ZA UPRAVLJANJE
Novi sistem za zaustavljanje u slučaju opasnih situacija (Emergency Driving Stop System - EDSS) u stanju je da pomogne vozaču u slučaju iznenadnih zdravstvenih problema, ili ukoliko je nesposoban da upravlja vozilom kada je aktivirana pomoć za praćenje trake (Lane Trace Assist - LTA). Ako sistem otkrije da vozač nije izvršio nikakve komande – upravljanja, kočenja, ubrzanja – tokom određenog vremenskog perioda, oglasiće se zvučno upozorenje. Ako vozač ne reaguje ni tada, automobil će se lagano zaustaviti, aktivirati trepćuća svetla opasnosti i otključati vrata.
SISTEM ZA ZAUSTAVLJANJE U OPASNIM SITUACIJAMA (EDSS)
Toyota T-Mate takođe pruža zaštitu kada je automobil u stanju mirovanja. S opcionim sistemom za pomoć pri bezbednom izlasku iz vozila (Safe Exit Assist - SEA), vizuelni i audio sistem upozorenja pomaže u sprečavanju nenamernog otvaranja vrata na putanji drugog vozila i biciklista koji se približavaju sa zadnje strane. Isto tako, sistem za podsećanje na prisustvo lica i predmeta na zadnjim sedištima (Rear Seat Reminder System - RSRS) upozoriće vozača vizuelnim i akustičnim obaveštenjima ako je na zadnjem sedištu ostalo dete ili kućni ljubimac, sprečavajući tako rizik od incidenata sa takozvanim „vrućim automobilom“.
PODSETNIK NA LICA ILI STVARI NA ZADNJIM SEDIŠTIMA (RSRS)
Pored ovih dodatnih funkcija, novi Yaris takođe dobija unapređenje svog proverenog skupa sistema Toyota Safety Sense. Adaptivni tempomat (Adaptive Cruise Control - ACC) je revidiran kako bi brže reagovao i radio s prirodnijim osećajem. Na primer, kada drugo vozilo skreće u traku na kojoj je Yaris, usporavanje je postepenije. Vozač ujedno može da izabere i podesi duže rastojanje između vozila za sigurniji razmak, a sistemsko smanjenje brzine u krivinama se aktivira ranije, dajući potpuniju kontrolu brzine.
ADAPTIVNI TEMPOMAT (ACC)
Novi sistemi su dodati adaptivnom tempomatu radi bezbednijeg preticanja: podrška za sprečavanje preticanja (Overtake Prevention Support – OPS) onemogućava nenamerno preticanje na pogrešnoj strani vozila, dok početna kontrola usporavanja/uključivanje signala povezana s pokazivačem pravca pomaže vozaču da se bezbedno ponovo uključi u saobraćajnu traku odgovarajućom brzinom i na bezbednoj udaljenosti od drugih vozila.
Upozorenje o napuštanju vozne trake (Lane Departure Alert - LDA) od sada prepoznaje kada je vozač izašao iz svoje trake dok pokušava da izbegne prepreku (pešaka ili druge učesnike u saobraćaju), i privremeno obustavlja upozorenje o napuštanju vozne trake. Funkcija održavanja vozila u sredini trake u okviru sistema Lane Trace Assist (LTA) takođe je promenjena, tako da automobil pruža još prirodniji osećaj. Pomoć za čitanje i prepoznavanje saobraćajnih znakova je unapređena, pa je potreban samo jedan dodir za podešavanje limitera brzine kako bi se brzina uskladila s informacijama istaknutih na saobraćajnim znakovima.
NOVO DIGITALNO ISKUSTVO
Kao jedan od ciljeva, Toyota je želela da ponudi najbolji automobil u klasi, s potpuno novim digitalnim korisničkim iskustvom koje donosi Yaris. To podrazumeva i prilagodljivi ekran s instrumentima za vozača, kao i brži i moćniji multimedijalni sistem s dodatnim mogućnostima. Ekrani dijagonale sedam ili 12,3 inča za instrument tablu, odnosno devet ili 10,5 inča za multimedijalni sadržaj, u zavisnosti od verzije, vodeći su u klasi u pogledu veličine.
Digitalna inbstrument tabla od 12,3 inča prikazuje brojčanike, informacije i grafiku u visokoj rezuluciji koja daje dobru vidljivost u svim uslovima osvetljenja. Njihov izgled se može prilagoditi raspoloženju vozača i vrsti putovanja, i to izborom jedne od četiri opcije: Smart, Casual, Sporty i Tough.
Opcija ekrana od sedam inča je standardna za paket opreme Mid+, dok je opcija od 12,3 inča predviđena za pakete High, GR SPORT i Premiere Edition.
Prvi put u Yaris je ugrađen Toyota Smart Connect multimedijalni sistem koji ima intuitivniji i osetljiviji interfejs, dok standardno obezbeđuje internet vezu. Ovaj sistem je „uvek povezan“ i obezbeđuje brojne prednosti, od planiranja putovanja do najnovijih informacija o stanju na putevima, saobraćaju i zastojima.
Sistem je dobio najkvalitetniju funkciju za praćenje izgovorene komande, sa sistemom za prepoznavanje glasa i glasovnim pomoćnikom „Hey Toyota“ koji reaguju na prirodniji govor. Na primer, jednostavno recite „Hey Toyota, hladno mi je“ i sistem će automatski podići temperaturu na klima uređaju.
Lakoća povezivanja je prioritet kupaca, a novi Yaris omogućava bežičnu integraciju pametnog telefona koristeći aplikacije Apple CarPlay i Android Auto. I, kao i kod Toyota Safety Sense sistema, nadogradnje i nove funkcije za multimedijalni sistem mogu se instalirati bežično, bez dodatnih odlazaka u servisni centar.
LAK PRISTUP S PAMETNIM DIGITALNIM KLJUČEM
Digitalni preobražaj novog Yarisa uključuje i po prvi put dostupan pametni digitalni ključ. Povezan sa MyT aplikacijom, ključ omogućava pristup vozilu za do pet korisnika koji koriste pametni telefon. Osmišljen je kao zgodno rešenje, tako da korisnici mogu zaključati, otključati ili pokrenuti svoje vozilo bez potrebe da vade telefon iz torbe ili džepa.
Ova nova funkcija dodatno proširuje funkcije MyT, koje uključuju daljinsko zaključavanje i otključavanje, kontrolu rada klima uređaja i aktiviranje trepćućih svetala opasnosti za lako uočavanje vozila na prepunom parkingu.
Digitalni ključ je kompatibilan sa Apple i Android uređajima, a jednogodišnji period povezivanja je obuhvaćen nabavnom cenom automobila, i to kao standard za paket Premiere Edition, a kao opcija za GR SPORT i Mid verzije opreme.
OSVEŽENI IZGLED I VERZIJA YARIS PREMIERE EDITION
Prilikom lansiranja, gama obnovljenog Yarisa će obuhvatiti specijalnu verziju Premiere Edition, reprezentativnu varijantu koja prikazuje čitav niz novih mogućnosti automobila. Sve će to biti praćeno novom, posebnom bojom Neptune Blue, a druga nijansa će biti kontrastno crni krov i stubovi. Plava tema se ponavlja na štepovima presvlaka sedišta i dekorativnim linijama na instrumentima i panelima vrata, kao i na novodizajniranim 17-inčnim crnim aluminijumskim točkovima. Verzija Premiere Edition će takođe biti dostupna u dvobojnim nijansama s oznakama Platinum Pearl White ili Silver Metallic.
Yaris verzije u paketima Mid i Mid+ takođe imaju nov izgled aluminjumskih točkova, s pet paoka, u srebrnoj boji ili sa sjajnom završnom obradom. Srednji deo sedišta je isto tako osvežen novom šarom. Nova opcija boje Juniper Blue biće dostupna za sve modele Yarisa.
Što se ostalih karakteristika tiče, novi Yaris zadržava mišićave, „napregnuto agilne“ linije koje ga razlikuju od drugih modela B segmenta odajući utisak sabijene energije i dinamike, uvek spremne za pokret. Njegov sportski karakter je, međutim, omogućen pre svega zahvaljujući GA-B platformi: ukupna visina i dužina su skladne, ali nije se štedelo na međuosovinskom rastojanju, niti na rasponu točkova napred i pozadi, što automobilu daje “spušten” izgled i omogućava dosta prostora u kabini. Kratki prepusti doprinose okretnom karakteru Yarisa u gradskoj vožnji, jer je automobil dovoljno uskog radijusa okretanja od 5,2 m (sa točkovima od 16 inča), što je idealno za gradske ulice i uska parking mesta.
Unutrašnjost je u skladu sa konceptom „manje je više“. To je precizno dizajniran prostor koji odiše osećajem kvaliteta i utiskom prostranosti kabine automobila, po ugledu na vozila iz klase iznad Yarisa. Mnogobrojni detalji uključuju podloge meke na dodir preko cele kontrolne table, zatim umetke od mekog filca u panelima vrata, potom je tu široka prednja konzola,kao i nisko postavljeno kućište koje uokviruje instrumente vozača, i, konačno, sportski upravljač malog prečnika.
YARIS: ISTORIJA VELIKIH DOSTIGNUĆA
Yaris je jedan od najuspešnijih modela u Toyotinoj istoriji, čija je prodaja širom sveta 2023. godine prešla ukupan broj od preko 10 miliona plasiranih automobila. To dostignuće pokazuje kako je ovaj mali automobil ispunio svoje prvobitno obećanje da će tržištu predstaviti koncept „veliki-mali“ za modele B segmenta, kao kompaktan i praktičan automobil, ali prostran iznutra.
S obzirom da je hečbek prve generacije osvojio dve titule kao “Auto godine”, i u Evropi i u Japanu, Yaris se dosledno držao merila performansi i tehnologija, čak i time što je postao prvi automobil u svojoj klasi koji se nudi s hibridnim električnim pogonom od svoje treće generacije.
Stalno poboljšanje i duboko razumevanje menjanja navika i prioriteta kupaca omogućilo je Yarisu da ostane na vrhu. Njegova neprestana i snažna privlačnost i vodeći kvaliteti u klasi doveli su do toga da je trenutna, četvrta generacija modela nagrađena još jednom titulom za “Automobil godine 2021” u Evropi.
Yarisova evolucija je dovela do širenja porodice - od osnovnog hečbeka do današnjeg modela Yaris Cross kao kompaktnog SUV-a, ili GR Yarisa visokih performansi, automobila koji je razvijen uz neposrednu primenu znanja i iskustva stečenih u višestrukim pobedama Toyote GAZOO Racing, osvajača nekoliko titula u Svetskom reli šampionatu (WRC).
Novi Yaris je već dostupan za onlajn rezervacije na nekim evropskim tržištima.
Napomena: Svi podaci o performansama novog Yarisa podležu homologaciji. Konačne specifikacije će biti potvrđene prilikom konačnog lansiranja proizvoda.
Herojska pobeda Partizana u Berlinu! Karlik Džouns 2 sekunde pre kraja doneo petu u nizu!
Partizan prosuo sve i izgubio u Subotici: Bledi crno-beli nisu mogli protiv Spartaka!
4, 3, 2 - Karlik Džouns za pobedu Partizana! Pogledajte koš kojim je Amerikanac zapalio Grobare u Berlinu
"Da se malo spustimo na zemlju, nije sve med i mleko": Opomena Partizanovog kapitena kako mora u Evroligi
"Uvek sam verovao u Željka Obradovića!": Ostoja Mijailović pričao o timu i otkrio budžet Partizana