Sezona godišnjih odmora je počela, mnogo ljudi putuje, aerodromi su prepuni, a često se desi da ponekad let kasni ili se otkaže, pogotovo u poslednje dve godine. To je zbog manjka radnika na aerodromima širom Evrope, a šta mi kao putnici u tom trenutku imamo kao naša prava ako let kasni ili se otkaže?
Kako biste dobili naknadu štete koju zaslužujete, važno je poznavati svoja putnička prava i znati kako ih braniti. U skladu s Evropskom Uredbom 261/04, Vi možete imati pravo na naknadu štete u iznosu i do €600 za svoj otkazani let i povrat iznosa karte ili alternativni let do Vašeg krajnjeg odredišta, to potvrđuje i travel influenserka, Isidora Ilić.
"Ako vam let kasni 3 sata, sednemo i plačemo... Bitno je prvo da znamo zbog čega je otkazan let. Ukoliko je let otkazan zbog vremenskih neprilika ili tako nekog spoljnog faktora na koje avio-kompanija nije mogl da utiče, tu nažalost ne možemo mnogo toga. Oni mogu da nam ponude zamenski let, da nam naravno refundiraju novac, ali nemamo nikakvo pravo na dodatnu novčanu nadoknadu štete. Ukoliko avio-kompanija otkaže let zbog svog nekog problema, recimo kvar njihovog aviona, u tom slučaju, pored refundacije novca, zamenskog alternativnog leta, imamo pravo i na novčanu pomoć", kaže travel influenserka Isidora Ilić za Prva TV i dodaje:
"Ta novčana pomoć, odšteta, ne zavisi od cene vaše karte, a vaša karta može da bude 30 evra, ne zavisi ni od toga koliko je kasnio let ili koliko je pomeren let, nego zavisi od dužine leta. Za letove do 1500 kilometara, naknada je 250 evra, sledeća neka kategorija je između 1500 i 3000 kilometara, tu je naknada negde oko 400 evra i ona najveća za duge letove je 600 evra", rekla je ona.
Ukoliko dođe do te situacija, prvo prijava ide avio-kompaniji, ukoliko oni to "iskuliraju", ali ne bi trebalo, onda postoje agencije za pomoć putnicima, koji u tom slučaju uzimaju proviziju, ali se pozovu na neke zakone, evropske uredbe - to je drugi korak, navela je Isidora.
"Prvi korak je da odemo na sajt te avio-kompanije kod koje smo kupili kartu, popunimo formular i oni u najkraćem mogućem roku treba da nam odgovore. Dakle, ukoliko avio-kompanija otkaže let više od dve nedelje pre letam onda ništa vrate nam novac i mi kupimo drugu kartu. Ukoliko dođemo na aerodrom, oni otkažu let, tada oni nama moraju da ponude alternativno rešenje, neki novi let sa presedanjem koji bi stigao na našu destinaciju u krajnjem mogućem roku, a ako to nije moguće, oni su dužni, u slučaju da letimo iz inostranstva ka kući, da nam refundiraju pare za neki hotelski smeštaj. Plus imamo pravo na tu novčanu nadoknadu koja je, ukoliko iskoristimo sve te pogodnosti, manja. Znači nije 250 evra, nego 100-150 evra", rekla je Isidora.
(MONDO)
Bolan poraz Crvene zvezde u Milanu: Radonjićeva bomba nedovoljna, prolaz u Ligi šampiona nemoguća misija!
"Ovo je sramota za Ligu šampiona, nas ovde ne žele": Vladan Milojević prekinuo ćutanje u Milanu i žestoko udario
"Ma ovde nema govora, skočio sam sa stolice kad sam video": Srpski sudija zgranut gledao kako kradu Zvezdu
NOVO NA MONDO PORTALU: Probaj MONDO sudoku, svaki dan u 19h nova igra!
Hrvatski komentator u šoku šta su uradili Zvezdi u Milanu: Vikao kad je video sudijsku nepravdu i gol! (Video)