Sarajlija Emir i Beograđanka Tanja zavoleli su se devedesetih u nekadašnjoj JugoslavijiNjihov brak od tridesetak i više godina, krunisan sada već odraslim sinom od skoro isto toliko, odoleo je svim iskušenjima, a sudbina ih je zajedno s njim, kao bebom od samo tri meseca, 1994. godine odvela u daleku Kanadu.

Dok iz kancelarije, svoje sada već nadaleko poznate auto-škole, pokazuju ne samo fotografije svojih kamiona, ozbiljnih mašina, nego i porodične na kojima se Emir vidi kao mlad vozač kamiona i mladi tata kog Beograđanka - mama Tanja i sin, ispraćaju na turu i put. Emir se seća početaka, bukvalno ni od čega, i činjenice da je po dolasku u Kanadu prvo otišao da polaže za običan auto. A nešto kasnije i za kamion u Hamiltonu posle čega se zaposlio i neko vreme radio kao instruktor, negde oko dve godine.

Potom je rešio da radi kao kamiondžija, vozio je duge rute, do Vankuvera i tako je radio i živeo oko godinu i po. Potom je prešao na kratke rute jer nije voleo tako duga putovanja niti da dugo odsustvuje od kuće, Tanje i sina. Već 1997. godine sa suprugom Tanjom odlučuje da otvori auto-školu. Početak je bio skroman, prvo su kupili jedan kamion, ali vrednim radom i trudom posao se širio i postao pravi biznis. Došli su drugi, treći kamion… danas njihovi polaznici u školi uče teoriju i praksu na tri ogromna kamiona s prikolicama - dva automatika i jednim s manuelnim menjačem.

Gazdarica škole Tanja objašnjava da kad položiš s manuelnim, takav vozač u Kanadi nema nikakvih ograničenja kad je reč o dozvoli za upravljanje kamionima, za razliku od automatika, i da se sve više ljudi odlučuje za učenje na klasičnom menjaču jer žele da pokriju sve opcije.

Tanja se seća i početaka u njihovoj, posle 25 godina rada, sada uspešnoj auto školi kada su im krajem devedesetih 90 odsto polaznika bili "naši", odnosno ljudi s prostora bivše Jugoslavije, iz svih republika, koji su se tada u velikom broju doseljavali u Kanadu. Međutim, početkom 2000-ih dolazi do preokreta i skoka škole na viši nivo kada od nadležnih ministarstava dobijaju dodatne sertifikate, a uz njih i kandidate iz čitavog sveta, prenosi Serbian Times. 

Tanja i Emir kažu da u drugim školama polaznici odslušaju teoriju, pa tek onda vide kamion, a da oni vole da to bude kombinovano. Kad je reč o nastavi kod njih u školi nema grupnih lekcija, u kamion se seda isključivo jedan na jedan, jedan đak, jedan instruktor. Emir je tokom karijere napredovao i ispolagao za najviše sertifikate koje može da ima instruktor vožnje kad je reč o kamionima.

Youtube/printscreen/Milos Samardzija Autoškola u severnoj Americi

BONUS VIDEO:

MONDO Kamion se prevrnuo na automobile

(MONDO)