• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

NI NAJISKUSNIJI VOZAČI NE ZNAJU SVE LAMPICE U AUTU! Ove NE SMETE nikako zanemariti, hitno kod majstora (FOTO)

Autor Uroš Matejić

Simboli ukazuju na greške do kojih je došlo u vašem automobilu i koje treba na vreme ih otkloniti.

 Šta znače lampice na instrument tabli Izvor: Profimedia

U primeni su 64 različita simbola koja mogu da se pojave pred očima vozača na centralnom panelu. Da se podsetimo malo, a ponešto i naučimo o tome, na šta se odnose, odnosno šta znače. Prva prirodna reakcija na pojavu nekog od svetlećih i uglavnom grafičkih simbola na centralnoj konzoli bi bila, panika.

Prema istraživanjima koje je objavio The Sun, većina ljudi u tom trenutku jednostavno blokira, i naprosto ne zna šta mu automobil poručuje. U upotrebi je mnogo simbola koji šalju vozaču poruku da nešto sa automobilom nije u redu ili savetuju da se izvrši provera određenih sklopova.

Izvor: Screenshot

Istraživanja koje je sproveo poznati proizvođač opreme za dijagnostifikovanje kvarova na automobilima Engie, su otkrila da polovina ispitanika nije umela da da objašnjenje šta simbol niskog pritiska u pneumaticima, u stvari znači. Ovde treba dodati da čak 40% ispitanika nije umelo da pojasni značenje simbola koji prikazuje DPF filter.

Lampica upozorenja u pogledu rada agregata može da indikuje vrlo ozbiljan mehanički problem sa potencijalom da uzrokuje ogromnu štetu, ukoliko reakcija vlasnika izostane, je treći simbol sa najmanjim procentom (38%) prepoznavanja od strane učesnika u istraživanju. Četvrti na listi misterioznih simbola je onaj koji se odnosi na neispravnost kočionog sistema. 36% ispitanika nije pokazalo razumevanje značenja ovog indikatora.

Koje od ovih simbola prepoznajete:

Izvor: Screenshot
  1. Indikator da treba pritisnuti kvačilo
  2. Indikator da treba pritisnuti kočnicu
  3. Zaključan točak upravljača
  4. Aktivirana duga svetla
  5. Nizak pritisak u pneumaticima
  6. Uključena bočna svetla
  7. Problem sa različitim svetlosnim grupama
  8. Problem sa svetlima koja ukazuju na stisak pedale kočnice (stop svetla) Izvor: Screenshot
  9. Zimski uslovi
  10. Informativni indikator
  11. Predgrejači na dizel motoru
  12. Upozorenje na poledicu
  13. Problem u sistemu za startovanje agregata
  14. Kluč nije u vozilu
  15. Baterije u ključu su pri kraju upotrebnog veka
  16. Premalo rastojanje od najbližeg automobila ispred Izvor: Screenshot
  17. Vreme je za posetu servisu
  18. Adaptivne prednje svetlosne grupe su uključene
  19. Korekcija ugla pod kojim put obasjavaju prednje svetlosne grupe
  20. Problem u funkcionisanju zadnjeg pokretnog spojlera
  21. Problem sa funkcionisanjem elektropokretanog krova vozila
  22. Isključeni prednji vazdušni jastuci
  23. Aktivirana ručna kočnica
  24. Uključena prednja svetla za maglu  Izvor: Screenshot
  25. Problem na elektro asistenciji upravljanja
  26. Uključena zadnja svetla za maglu
  27. Tečnost za pranje vetrobrana na izmaku
  28. Istrošene kočione pločice
  29. Aktiviran tempomat
  30. Pokazivači pravca
  31. Problem sa senzorima za farove ili za padavine
  32. Voda u filteru goriva Izvor: Screenshot
  33. Deaktiviran vazdušni jastuk
  34. Mehanički ili elektro problem
  35. Uključena svetla srednjeg dometa
  36. Filter vazduha je potrebno zameniti
  37. Parking senzori uključeni
  38. Problem sa DPF filterom
  39. Dovod električne energije do vučnog vozila u prekidu
  40. Problem sa vazdušnim oslanjanjem Izvor: Screenshot
  41. Aktivan sistem za održavanje saobraćajne trake
  42. Problem sa kataličkim konvertorom (katalizatorom)
  43. Upozorenje na nevezan siguronosni pojas
  44. Upozorenje parkirno svetlo
  45. Malfunkcija alternatora ili akumulatora
  46. ECO mode uključen
  47. Pomoć pri spuštanju aktivirana
  48. Problem na sistemu za hlađenje motora Izvor: Screenshot
  49. Problem sa ABS sistemom
  50. Filter goriva za zamenu
  51. Otvorena vrata
  52. Otvorena hauba
  53. Gorivo na rezervi
  54. Neispravnost automatske transmisije
  55. Ograničenje brzine aktivirano
  56. Problem sa oslanjanjem (amortizerima) Izvor: Screenshot
  57. Odmagljivanje prednjeg vetrobranskog stakla
  58. ESP deaktiviran
  59. Otvoren poklopac prtljažnika
  60. Nizak pritisak ulja
  61. Neispravnost prednjih brisača
  62. Problem sa funkcionisanjem agregata
  63. Senzor padavina
  64. Odmagljivanje zadnjeg stakla

BONUS VIDEO:

Pogledajte

00:20
Automobilom uleteo u baštu kafića
Izvor: Kurir/Nemanja Nikolić
Izvor: Kurir/Nemanja Nikolić

(MONDO)

Možda će vas zanimati

Komentari 9

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

ping pong

Ko je lud da sve ovo pamti. Eventualno neki majstor kome je to posao svaki dan. Uzmes "user manuel" i nadjes sta ti treba ili guglas.

Zola

Kod starija Kola mogao si makar i sam nesto da popraviš a sad kod ove nove kante samo šlep... Haha

Mrcela

Problem i jesu ti simboli/lampice (senzori). Secam se, uvezemo 2005 Astru G 1.7 DTI 2000 god, presla pravih 90 hiljada (imam sve, servisnu, vlasnika, papire, racune), mislim da smo je tada platili 7000-8000 evra, tako nesto. Vozilo skoro novo mehanicki, ali bila je udarana (u to smo se kasnije uverili, ali nista strasno). Posle godinu dana popale se sve moguce lampice, vozilo nece da ide, muci se, gusi se, stuca, katastrofa. Obidjemo jedno 50 majstora, svi predlazu menjaj ovo, menjaj ono, ja (klinac) ipak nisam dao da se menja nista, parkiramo ga ispred zgrade 2-3 meseca (ono, kao ja nesto ljud, e sada neka stoji i trune). Slucajno mi neko rece: batali sve, idi i skini katalizator. Ja reko ajde, nemam sta da izubim, odem u tada izvinikani Opel servis "Calibra", oni mi skinu katalizator, a naravno prevare me, zadrze ga za sebe, nisu mi hteli reci da se to prodaje. I, kada sam skinuo katalizator, ne mogu da prepoznam vozilo, pogasi sve lampice, ide kao metak, ma kakav metak, to je smesno, naprosto nisam mogao da verujem da je to, to vozilo. Posle toga, nikada nista. I, danas ga posedujem, ali ne vozi se cesto, sad ima 220 hiljada, jos mu je fabricki set kvacila, jos mu je prva, fabricka vodena pumpa, ajde lakse je reci sta sam mu menjao: pre 7-8 godina remontovan anlanser. Pre mesec dana stavljen nov alternator i famozni hladnjak ulja. Leva spona zamenjena 2011 poslednji put, imam sve dokumentovano, servisnu i racun. Ne racunam delove za "veliki" servis, ulje, diskove, plocice i taj potrosni materijal, filtere... E, sad na 220 hiljada dosao je problem sa famoznim caurama dizni, (lagano mesa ulje i rashladnu tecnost) (poznat problem, na toj kilometrazi, na tim motorima (novi hladnjak ulja nije resio problem)) ali nije hitno, kazem ne vozi se cesto, vise je tu iz emotivnih razloga, tako da kad budem imao vremena skinem poklopac i kuciste ventila i zamenim te gumice na famoznim caurama dizni i to je to, nema tu nekog velikog odrzavanja i bacanja para, menjas ulje i vozis. Jedino sto me sa tim vozilom "namucilo" je korozija (kazem, bio je udaran, pre uvoza) imam i sad da mu resim malo korozije (oko broja sasije, hoce tu da istrule), ali mrzi me, vrucine su. Da, kompresor klime je jednom dopunjen, davno, a radi kao instant zamrzivac. Sve ovo sam napisao da kazem: ne bacajte pare, ne trcite kod "majstora" odma, za svaku sitnicu/lampicu jer danasnji "majstori" nisu majstori i ne znaju nista, nego monteri delova (znaju samo da zamene, a ne da poprave). Takav "majstor" i ja mogu biti... Iz mog iskustva, danas najvise cete se namuciti dok popravite klimu; svi reklamiraju da rade klime, a blage veze sa zivotom nemaju. Moja preproruka je da ne skolujete "majstore" i da vam ne menjaju freon bez potrebe (svaki kod koga odete), nego lepo izdvojte 300 evra i kupite novi kompresor, jer popravke (skolovanje majstora/sistem eliminacije) ce vas mnogo kostati, a opet ce vam reci da mora novi kompresor (nemojte polovan/"remontovan"). ;-)

special image