• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

MINISTARSTVO PROSVETE DALO SMERNICE SVIM ŠKOLAMA ZA RAD! Glavni cilj - Razvoj pozitivnih ljudskih vrednosti kod učenika

Autor Ivana Vlajković

Ministarstvo prosvete dalo je smernice kako da se održava nastava 2023/2024.

 Ministarstvo prosvete dalo smernice kako da se održava nastava 2023 2024 Izvor: MONDO/Stefan Stojanović

Ministarstvo prosvete je svim školama danas uputilo Smernice za organizaciju i realizaciju obrazovno-vaspitnog rada u osnovnim i srednjim školama u školskoj 2023/2024. godini čiji je glavni cilj, kako se ističe, razvoj pozitivnih ljudskih vrednosti kod učenika, unapređivanje odnosa zasnovanih na međusobnom poštovanju, saradnji i solidarnosti uz uvažavanje različitosti.

Kako se navodi u saopštenju Ministarstva prosvete, te smernice su uzele u obzir posledice majskih tragedija, a donete su kako bi se obezbedio kontinuitet u obrazovno-vaspitnom radu i dostizanje ciljeva obrazovanja i vaspitanja. Prema tim smernicama, prvog nastavnog dana organizovaće se razgovori sa učenicima kako bi se upoznali sa planom rada, a pokrenuće se zajednički razgovori sa svim akterima školskog života.

Tokom prve nastavne nedelje organizovaće se tematska nastava, sa radionicama i drugim aktivnostima usmerenim ka negovanju empatije, vrednostima međusobnog poštovanja, saradnje i solidarnosti, uz uvažavanje različitosti. Druge nastavne nedelje predviđeno je da nastavnici sprovode inicijalno procenjivanje u okviru pojedinačnih predmeta i u skladu sa njima vrše dalje planiranje obrazovno-vaspitnog rada.

Škole su u obavezi da godišnjim planom rada predvide samovrednovanje u prvom polugodištu rada škole u oblastima kvaliteta – Podrška učenicima i Etos (opšta atmosfera u školi – tolerancija, osećaj zajedništva, dobri međuljudski odnosi, osećaj bezbednosti i slično), kako bi se akcioni plan unapređivanja Podrške učenicima i Etosa realizovao tokom drugog polugodišta.

Smernicama je predviđeno da se tokom septembra sprovedu procene adaptacije za učenike petog razreda osnovne i prvog razreda srednje škole na novu sredinu, kao i mere podrške nastavnicima i učenicima. Predviđena je nova slobodna aktivnost za učenike od petog do osmog razreda osnovnih škola - Vrline i vrednosti kao životni kompas, dok će se u srednjim školama posebna pažnja usmeriti na izborne programe kojima će se podržati razvoj pozitivnih ljudskih vrednosti.

Takođe, do kraja prvog polugodišta, škole će zajedno sa učenicima i roditeljima kreirati identitet i moto škole tako što će definisati zajedničke vrednosti i očekivana ponašanja koje su u skladu sa utvrđenim identitetom.

BONUS VIDEO: 

Pogledajte

02:09
POLICAJCI U ŠKOLAMA DOBIJAJU NOVA OVLAŠĆENJA! Direktorka Orolicki: I nastavnici se već neko vreme NE OSEĆAJU BEZBEDNO
Izvor: kurir televizija
Izvor: kurir televizija

(MONDO)

Možda će vas zanimati

Komentari 4

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Ministarka leci

А шта ако има психички оболеле деце,па их те радионице изиритирају јер необучени наставници могу оманути не познајући материју?На факултету су људи учили своје предмете,а не психијатрију.То је министаркин ресор.

Sladjana

Deca se u skolu uce drugarstvu bontonu . Sta se nosi na rodjendan drugu drugarici kako pomoci drugu koji nije shvatio gradivo otpratiti drugaricu do kuce

Xd

U skoli ce da raste nova generacija humanoidi.Ovi prethodni surviveri mogu u penziju.

special image