Novi model prodaje se isključivo kao Plug-in Hybrid (PHEV)
Dvolitarski pogonski sistem isporučuje maksimalnu snagu od 164 kW (223 KS)
Novitet kreiran u dinamičnom stilu, uz dobijenu subvenciju, može da se nabavi za 44.490 EUR u dinarskoj protivvrednosti (verzija Elegant)
Peta generacija Toyote Prius otvara novo poglavlje ove više nego uspešne priče o tehnološkim inovacijama, koje nudi novu dimenziju i potporu u atraktivnom dizajnu i najuzbudljivijim voznim karakteristama do sada.
Od revolucije izazvane lansiranjem ovog modela 1997. godine, Prius postavlja standarde naprednom tehnologijom elektrifikacije, hrabro kreirajući trendove svetske automobilske industrije svakom novom generacijom ovog legendarnog vozila. Novi Prius, koji je u Evropi dostupan isključivo kao Plug-in Hybrid (PHEV), sledeći je odlučan korak na tom uspešnom putu.
IKONA AUTOMOBILSKE INDUSTRIJE
Toyota je maksimalno posvećena zaštiti životne sredine i neutralnosti ugljenika, a hibridna tehnologija koja je prvobitno uvedena upravo s modelom Prius, nastavlja da pruža značajan doprinos na putu ka nultoj emisiji. Novi Prius Plug-in unapređuje Toyotinu hibridnu tehnologiju, pružajući dodatnu efikasnost i priliku da se kroz uzbudljivu svakodnevnicu napravi novi iskorak u smanjenju štetne emisije.
Kao pokretač razvoja, Prius je uvek inspirisao i usmeravao budućnost drugih modela, pa tako i najnovija generacija u sebi ima taj pionirski duh. Najnoviji Toyotin Plug-in Hybrid sistem predstavlja značajnu evoluciju i obezbeđuje više snage uz pomoć baterije povećanog kapaciteta.
Karakterističan stil po kome je Prius postao jedinstven sada ide korak dalje s novom, znatno dinamičnijom siluetom nalik kupeu, inspirišući snažan emocionalni utisak. Izrađuje se na GA-C platformi druge generacije Toyotine nove globalne arhitekture (Toyota New Global Architecture - TNGA), koja smanjuje masu i povećava krutost karoserije. Niži centar gravitacije postiže se optimalnim izborom pozicije za ugradnju baterije i rezervoara za gorivo, omogućavajući vrhunsko iskustvo u vožnji i bezbrižno putovanje.
IZUZETNEVOZNEKARAKTERISTIKE
Pogonski PHEV sistem nove generacije donosi značajan napredak u iskustvu vožnje, pružajući više snage i veću efikasnost. TNGA motor radne zapremine dva litra i maksimalne snage 111 kW (148 KS), uparen je s novim elektromotorom od 120 kW (160 KS). U sadejstvu isporučuju maksimalnu snagu sistema od 164 kW (223 KS), koji ovoj Toyoti obezbeđuje snažno ubrzanje (0-100 km/h za samo 6,8 sekundi) i znatno unapređene vozne karakteristike u odnosu na prethodnu generaciju Priusa PHEV.
Kako bi se omogućilo da veći deo dnevne vožnje protekne u EV režimu, domet na elektro pogon unapređen je za više od 50% u poređenju sa Priusom PHEV četvrte generacije. Zasluge za to pripadaju novoj litijum-jonskoj bateriji kapaciteta 13,6 kWh. Ćelije veće gustine energije omogućavaju kućište optimalnih dimenzija, pa je baterija dovoljno kompaktna da se može postaviti ispod poda automobila, spuštajući na taj način težište.
U potrazi za maksimalnom efikasnošću, čista energija se takođe može proizvesti preko opcionog solarnog krova s funkcijom punjenja baterije.
Vreme punjenja baterije do 100% kapaciteta na stanici s izmeničnim napajanjem (32A, 22 kW) traje četiri sata, dok se u zavisnosti od tempa može preći od 72 do 86 kilometara isključivo na električni pogon (EV mod, WLTP standard).
ATRAKTIVAN DIZAJN
Jedinstveni klinasti oblik, prepoznatljivo je obeležje Priusa još od druge generacije koje je evoluiralo uvođenjem elegantnih, savremenih linija. Stilizovana, otmena silueta dobijena je smanjenjem ukupne visine za 50 mm, pomeranjem vrha krova unazad i ugradnjom pneumatika većeg prečnika, maksimalno do 19 inča.
Nepotrebne forme i linije su odbačene, čime je stvoren jednostavan i čist dizajn nadahnut prirodnim tokom strujanja vazduha. Karakterističan izgled unapređen je 50 mm dužim međuosovinskim rastojanjem u poređenju s prethodnom generacijom, dok je, istovremeno, ukupna dužina smanjena za 46 mm (na 4599 mm).
Sada 22 mm širi od prethodnika, Priusov karakter je još dinamičniji, dok na prednjoj strani motiv glave čekića elegantno objedinjuje svetla koja naglašavaju njegove prepoznatljive crte. Izgled zadnjeg dela je naglašen trodimenzionalnom, neprekidnom trakom osvetljenja koja nagoveštava progresivan dizajn i skreće pažnju na smeli Priusov logo.
Prostrana kabina spaja zabavu i užitak u vožnji, a pretprostavka za to jeste Priusov novi stilski okvir pod imenom Island Architecture koji obezbeđuje komfornu unutrašnjost čistih formi. Položaj sedenja je niži, što stvara dodatni sportski osećaj, dok su displeji i kontrolni instrumenti postavljeni za idealan pristup i korišćenje.
Za vozača i putnike kreirano je prostrano okruženje izrađeno od savremenih, visoko kvalitetnih materijala, naglašenih skladnim detaljima koji ističu dinamičan osećaj i praktičnost. Modul ispred vozača se zasniva na TFT LCD ekranu od sedam inča koji se nalazi u neposrednom vidnom polju, povećavajući bezbednost tako što zadržava pogled vozača na put.
Pored praktičnosti i izgleda, instrument tabla novog dizajna doprinosi punoj udobnost kabine, ima odličan položaj i minimalno ometa preglednost koja je neophodna vozaču. Objedinjeni su diskretan, niži centralni ekran i tanke kontrole klima uređaja, dok je osvetljenje instrument table povezano s obaveštenjima sistema Toyota Safety Sense koji pruža upozorenja promenom boje.
DOSTUPAN I U SRBIJI
Novi Prius PHEV izazvao je veliko interesovanje na svim tržištima gde je do sada lansiran. Od nedavno dostupan je i u Srbiji, gde uvodna verzija Elegant košta 47.990 EUR, odnosno 44.490 ukoliko kupac podnese zahtev i dobije subvenciju od 3500 EUR za nabavku Plug-in hibrida. Pored paketa opreme Elegant, kupcima su na raspolaganju i verzije Executive i Premium.
Katalog vozila dostupan je na linku: OVDE
Zvezda pokazala Evropi da joj je mesto u plej-ofu: Kad imaš igrača koji može sve, pobede se i najbolji!
Šta čeka Zvezdu i Partizan u Evroligi? Jedan grad može da bude prekretnica sezone, tamo "večiti" idu prvo!
Stručnjak za energetiku o sankcijama NIS-u: Cene goriva bi otišle u nebesa i došlo bi do nestašice
Partizanovog igrača čeka duža pauza: Mijailović otkrio detalje o povredi košarkaša!
Željko učio igrače kako da promaše slobodno bacanje: Uzeo loptu, šutnuo i okrenuo se ka Amerikancu (video)