• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

ISPISUJE ISTORIJU I OBARA KAO DEVOJKA OD MILION DOLARA! Nova Porše ZVERKA "spržila" najpoznatiju stazu na svetu (VIDEO)

Autor Uroš Matejić

Novi Porše 911 GT3 R rennsport, koji je predstavljen na "Rennsport Reunion 7" i trkačkoj stazi "WeatherTech Raceway" Laguna Seca u Kaliforniji, odiše sportskim glamurom i vredi milion dolara.

 Novi Porše 911 GT3 R rennsport Izvor: Privatna arhiva

Poslastica za sve ljubitelje sportskih automobila - upravo je ovo bio komentar posetilaca spektakularnog događaja "Rennsport Reunion 7" na legendarnoj stazi "WeatherTech Raceway" Laguna Seca u Kaliforniji, koji je nedavno održan. Kompanija Porše ekskluzivno je tada predstavila najnoviji model sportskog automobila - 911 GT3 R rennsport. Čast da ovu "zverku" prvi provoza imao je legendarni nemački vozač automobilskih trka Jerg Bergmajster, a javnosti ga je predstavio bivši vozač F1 Mark Veber.

Utisci o novoj verziji automobila su baš onakvi kakvim ih je Porše predstavio, a to potvrđuje i ekipa MONDA koja se ekskluzivno našla na predstavljanju ovog četvorotočkaša - "Izgrađen je od nasleđa! Snovi su nas definisali, ali nas je sport napravio, jer sport je način razmišljanja koji nas gura napred. To je proslava čiste radosti trke i naklon našoj zajednici".

I zaista je tako, spoj romantike i brzine, trkački savršene staze i nadahnutog vozača, a ako biste birali idealan "dejt" sa automobilom, definitivno bi to bio izlazak sa novim Poršeom 911 GT3 R rennsport. Nova sportska mašina kombinuje moćan izgled takmičarskog automobila, visokih performansi sa modernim elementima dizajna i ostavlja sve zaljubljenike bez daha.

Pogledajte

03:04
Porše 911 GT3 R rennsport
Izvor: Privatna arhiva
Izvor: Privatna arhiva

Ovaj izvanredni sportski automobil su dizajnirali Grant Larson i Torsten Klajn iz Style Porše tima. Nova verzija 911 za ljubitelje Poršea predstavlja "ljubav na prvi pogled", ali ovaj automobil neće moći da voze bilo gde. 911 GT3 R rennsport je toliko snažan i ima jaku potisnu silu da je prema pravilima FIA takmičenja nezakonit. To znači da je dizajniran posebno da se takmiči na FIA ili IMSA događajima, kao što su Le Man ili Dejtona 24, gde stroga pravila regulišu "ravnotežu snaga" i koliko automobil može biti lagan, koji stepen prenosa može da koristi i koliko konjskih snaga i aerodinamike poseduje.

Dizajn Poršea 911 GT3 Rennsport odiše sportskom elegancijom, nizak je i dugačak. Sa standardnim GT3 R ima zajednički dizajn haube i krova, ali svi ostali elementi karoserije se razlikuju. Čak su i retrovizori nestali, zamenjeni su sistemom sa tri kamere koji prikazuje saobraćaj, odnosno vozače na stazi, preko monitora u kokpitu. Zadnje krilo rađeno je po ugledu na Brumos Porše 935/77, koji je osvojio trku 24 sata Dejtone 1978. godine. Krila su dodatna ojačana i napravljen im je snažniji oslonac kako bi mogla da podnesu ekstremno jaku potisnu silu.

Izvor: Privatna arhiva

Kao i GT3 R, model Rennsport je jednosed, a veći deo unutrašnjosti zauzima kavez. Na zadnjem delu automobila videli smo i prepoznatljivi znak Poršea koji iznad sebe ima LED traku, a ispod toga, odmah je uočljiv izduvni sistem sa centralno pozicioniranim duplim izduvnim cevima. Automobil se vozi na Mišelin gumama koje su urađene po meri. Vozi se na BBS točkovima od 18 inča.

Poseduje motor sa smanjenom težinom i zvukom koji podseća na 911 RSR. Reč je o 4,2 litarskom šestocilindričnom bokser motoru 911 GT3 R, pogonske jedinice koja se okreće do 9.400 o/min i postiže snagu do 456 kW/620KS. Ovo odgovara izlaznoj snazi od čak 148 KS po litri zapremine - najverovatnije rekorderu za atmosferski motor GT trkačkog automobila. Motor ima četiri ventila i direktno ubrizgavanje. Pogon mu je na zadnjim točkovima sa šestostepenim menjačem koji se nalazi na volanu.

Prednje vešanje ima kontrolne "ruke" nejednake dužine, a zadnje je višestruko. KV amortizeri su podesivi u pet smerova i šasija je već podešena za opšte performanse, a može se i dodatno podesiti. Tu je aluminijumski monoblok trkački kočioni sistem iz AP-a i novi sigurnosni rezervoar FT3.5 sa kapacitetom od 117 litara. Zanimljivo je da automobil nema klimu, već se vozač rashlađuje kroz samo sedište. Cilj je da se dostigne težina od 1.240 kilograma kada je vozilo prazno.

Novi Porše dolazi u sedam različitih boja, standardna mu je siva. Za ovu sportsku zverku potrebno je izdvojiti nešto više od milion dolara, odnosno više od od 951.000 evra bez PDV.

Porše porodica je krajem septembra organizovala veliko okupljanje "Rennsport Reunion 7" u Laguna Seci i predstavila jedinstveno kolekcionarsko vozilo, koje je ograničeno na samo 77 primeraka, te se može reći da ga samo "srećnici" mogu priuštiti.

(MONDO)

Možda će vas zanimati

Komentari 1

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Commando PFC

Ceka se Nürburgring gde Porsche dominira godinama.

special image