Mnogi od nas su u detinjstvu maštali da budu vozači Formule 1 i provozaju bolid na nekoj od staza širom sveta ili da u najmanju ruku postanu kao Vin Dizel u "Paklenim ulicama". Ali, jedno je sigurno - nekima je najveća želja bila da se provozaju legendarnom stazom "WeatherTech Raceway" Laguna Seca u Kaliforniji, a meni je ta želja ispunjena!

Kalifornijska kiša. Umor me stiže, trljam oči, ali ne odustajem - došao je taj momenat. Dobijam kacigu, navlačim na glavu nespretno, jer me prsti od uzbuđenja ne slušaju. Porše911 Carrera GTS staje ispred mene, vreme je za tri najbrža minuta u mom životu. Nisam ni trepnuo, a već smo izašli na stazu i dostigli brzinu od 200 km/h i odmah sam pomislio: čoveče koliko je ovo neverovatno. Naravno nisam to izgovorio naglas, ali malo je falilo da se proderem u kolima. Bolid leti po pisti, majstor za volanom ga šalta kao da smo usred trke, a pogotovo što je ispred nas vozio legenda Formule 1 Mark Veber. Iza maske na licu mi je kez, od uveta do uveta, dok me G sila rastura u krivinama i lepi za sedište.

Laguna Seca iz ove perspektive izgleda potpuno drugačije, a ljudi na tribinama i pored staze su za mene sada samo mrlje, pored kojih zujimo. Pri svakoj krivini koju prolazim obuzima me i doza straha jer "200 na sat u krivinu" nije isto kao kada to gledaš na filmu i kada si stvarno na stazi. Sve vreme u nosu mi je miris "mišelinki" koje gore pri svakom skretanju, a iz ušiju ne izlazi dobro poznati zvuk GTS-a. Dečački san se upravo ostvaruje, a ja nemam džojstik u rukama, već samo pojas preko ramena koji mi daje osećaj realnosti da sam tu i da se sa legendama vozim na najpoznatijoj trkačkoj stazi na svetu.

Prvi krug je gotov, vreme je za drugi, onaj u kojem postajem svestan svih detalja vožnje i putanje. Već sam potpuno u ulozi vozača iako nemam volan ispred sebe i znam šta nam sledi. Treba nam ubrzanje, a kiša pojačava. Prva krivina i evo ga - proklizavanje, mislim: čoveče ovo je Gran Turismo uživo, zamalo da sletimo sa klizave staze. Gume škripe, ali preiskusni i prekaljeni vozač uspeva da GTS zadrži na putanji, ali sledi novi, legendarni, spust.

Bolid, doslovno, poleti i čim gume dotaknu stazu Porše uleće u krivinu. Gore, dole, levo, desno, stomak mi se prevrće, a na umu mi je samo gde li je automobil koji je bio ispred nas, kako bi bilo kul da ga stignemo, da idemo još brže, adrenalin je na vrhuncu!

Taman kad sam pomislio da ćemo ići još jedan krug, skrećemo u pitlejn, a u mojoj glavi sve bruji: auh kakvo je ovo "ludilo" bilo. Vozač se okreće ka meni i kaže "Prilično je klizavo na stazi", na šta mu ja odgovaram kao da sam mu kolega "video sam". Dva kruga su bila dovoljna da se ja osetim kao vozač trkačkog automobila i to onaj profesionalni.

privatna arhiva/Uroš Matejić Porše

"Obično ne vozim manuelni automobil ovih dana, ali...", kaže on meni i prasnusmo obojica u smeh. Gospodski sam zatvorio vrata prikrivajući emocije, ali kada sam ugledao kolegu Nevena, koji se vozio sa Markom Veberom, sve je proključalo! Eksplozija!

"AAAAAAA čoveče šta je ovo bilo, alo! Kakva vožnja! A ti?! Ladno si se vozio sa Veberom, ne može bolje od toga". Ili ipak može? "Rennsport Reunion 7" je upravo postao momenat za istoriju, ali svi gledamo u budućnost: vežite se, "Rennsport Reunion 8" je iza krivine.

Pogledajte kakvi su se sve modeli Poršea našli na trkačkoj stazi "WeatherTech Raceway" Laguna Seca:

Privatna arhiva Porše

Ali to nije sve, ima još:

Privatna arhiva Porše

(MONDO)