• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

RAĐA SE NOVI MOST! Biće pešačko-biciklistički u podnožju tvrđave, na postojećim stubovima “starog mosta”

Izvor Promo

Na radost brojnih sugrađana, pogotovo onih koji uživaju u čarima biciklizma, Novi Sad dobiće novi pešačko-biciklistički most u podnožju Petrovaradinske tvrđave, na postojećim stubovima nekadašnjeg mosta Franca Jozefa.

 Biće pešačko-biciklistički u podnožju tvrđave, na postojećim stubovima “starog mosta”  ns2023 Izvor: Promo

Most će sa sremske strane voditi u tunel ispod nivoa same tvrđave, biće dugačak 450 metara, širok 12 metara, a iz grada će mu se pristupati sa lokacije smeštene na raskršću Bulevara cara Lazara sa Kejom žrtava racije i Sunčanim kejom. Sa Petrovaradinske strane most će preći preko Dunavskog bedema i „ući“ u tunel koji će voditi do lifta. Most i tunel biće u potpunosti prohodni za pešake i bicikliste, dok će u delu tunela biti i promotivno-izložbeni prostor posvećen istoriji Petrovaradinske tvrđave.

Poklonici biciklizma imaće i motiv i rutu više na raspolaganju, sigurniji put preko Dunava, uključujući i najbolju moguću povezanost sa međunarodnim biciklističkim koridorom Euro Velo 6.

Izvor: Promo

 Naime, od prvobitno zamišljenog mosta koji bi služio za drumski saobraćaj, prešlo se na rešenje koje će doprineti smanjenju zagađenja vazduha u Novom Sadu, ali i doprineti povećanju motivacije građana da se rekreiraju. Stoga je usvojeno rešenje da ovaj most bude isključivo pešačko-biciklistički.

Nagrađeno idejno rešenje mosta izgledom najviše podseća na prethodni "stari most", na čijim stubovima će stajati. Iz tunela će Novosađani i njihovi gosti liftom moći da se prevezu do platoa na Petrovaradinskoj tvrđavi, a takođe će im biti dostupno i stepenište.

Pešačke staze biće široke šest metara, a biciklistička tri metra. One će biti odvojene barijerama, kako bi se osiguralo da se staze koriste za svoju namenu, a što se tiče materijala za izgradnju mosta, konstrukcija će biti čelična, a ograde staklene. Pod za pešake biće od drveta, dok će biciklističke staze biti od tartana.

Izvor: Promo

 Podsetimo, na konkursu za idejno rešenje pešačko-biciklističkog mosta na stubovima nekadašnjeg mosta Franca Jozefa organizovanog 2019. godine pobedu je odnelo rešenje koje potpisuju Fedor Jurić, Ivan Šuić i Ognjen Graovac.

Kao obrazloženje za pobedu ovog predloga kaže se da se radi o „elegantnom i transparentnom rešenju mosta koji uspešno podseća na stari most“, kao i da se uklapa u celokupan ambijent i ne narušava vizuru Petrovaradinske tvrđave.

Tagovi

Komentari 1

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Most

Koje godine?

special image