Po novom pravilniku MUP-a o ponašanju vozača i policije u saobraćaju, policija mora da bude ljubazna, a vozači ne moraju da izlaze na kišu.
Ukoliko vas u automobilu zaustavi saobraćajni policajac, a vi izađete iz vozila da se "raspravite“ sa njim, čeka vas novčana kazna. Isto sledi i vozačima koji bez poziva priđu patrolnom automobilu i kroz prozor "nadziru“ šta policajac piše.
S druge strane, pripadnik MUP Srbije neće smeti da, dok kontroliše vozilo, vozača drži na kiši i snegu.
Ovo su samo neke od odredbi novog Pravilnika o načinu kontrole i regulisanja saobraćaja koji je nedavno stupio na snagu, pišu "Novosti". Njime su definisane dužnosti saobraćajnog policajaca, ali i svih učesnika u saobraćaju.
"Smisao Pravilnika je da se pripadnik saobraćajne policije i učesnik u saobraćaju maksimalno poštuju. Na taj način će se maksimalno smanjiti nesporazumi kojih je do sada bilo mnogo kaže, za "Novosti“ Slaviša Matić, šef Odseka za kontrolu i interventno regulisanje saobraćaja u Upravi saobraćajne policije.
Kada patrola zaustavi vozilo, policajac je u obavezi da prvo rukom pozdravi vozača, saopšti razlog zaustavljanja, a zatim zatraži dokumenta.
"Vozač, a ni ostali putnici nikako ne smeju da napuste vozilo dok im to ne odobri policajac", nastavlja Slaviša Matić.
Ako se i dozvoli izlazak iz automobila, zabranjeno je prilaziti službenom automobilu, gurati glavu kroz prozor i tako se raspravljati sa policajcem. Takođe, vozač ne sme da bude u neprimerenom položaju, kao što je klečanje i naslanjanje na automobil. Za sve ove prekršaje predviđene su novčane kazne.
Dame koje su "navikle“ da saobraćajne prekršaje "anuliraju“ provokativnim ponašanjem i koketiranjem sa policajcem, takođe će "zaraditi“ prekršajnu prijavu.
Pravilnikom je predviđeno da policajac ni u kom slučaju ne sme da naruši dostojanstvo vozača.
"Ne sme da ga vređa, tera u ponižavajući položaj i drži na otvorenom pri vremenskim nepogodama", objašnjava šef Odseka za kontrolu i interno regulisanje.
U slučaju kada je potrebno da se urade alko-test i test na narkotike, vozač će biti pozvan da sedne u patrolno vozilo.
Kada policajac zaustavi automobil, vozaču mora da pokaže mesto gde će se parkirati, a ono mora da bude pored kolovoza, kako se ne bi ometao saobraćaj. U slučaju kada se kontrolišu kamioni ili druga teretna vozila, policajac je dužan da vozaču izda potvrdu, ako pregled traje duže od pola sata.
Ponašanje policajca, ali i vozača i ostalih učesnika u saobraćaju, biće kontrolisano specijalnim kamerama koje će biti instalirane u patrolnim automobilima. Snimak će, tako, utvrditi da li su vozači ili ostali putnici prilazili policijskom vozilu bez odobrenja, pišu "Novosti".
(MONDO)
S druge strane, pripadnik MUP Srbije neće smeti da, dok kontroliše vozilo, vozača drži na kiši i snegu.
Ovo su samo neke od odredbi novog Pravilnika o načinu kontrole i regulisanja saobraćaja koji je nedavno stupio na snagu, pišu "Novosti". Njime su definisane dužnosti saobraćajnog policajaca, ali i svih učesnika u saobraćaju.
"Smisao Pravilnika je da se pripadnik saobraćajne policije i učesnik u saobraćaju maksimalno poštuju. Na taj način će se maksimalno smanjiti nesporazumi kojih je do sada bilo mnogo kaže, za "Novosti“ Slaviša Matić, šef Odseka za kontrolu i interventno regulisanje saobraćaja u Upravi saobraćajne policije.
Kada patrola zaustavi vozilo, policajac je u obavezi da prvo rukom pozdravi vozača, saopšti razlog zaustavljanja, a zatim zatraži dokumenta.
"Vozač, a ni ostali putnici nikako ne smeju da napuste vozilo dok im to ne odobri policajac", nastavlja Slaviša Matić.
Ako se i dozvoli izlazak iz automobila, zabranjeno je prilaziti službenom automobilu, gurati glavu kroz prozor i tako se raspravljati sa policajcem. Takođe, vozač ne sme da bude u neprimerenom položaju, kao što je klečanje i naslanjanje na automobil. Za sve ove prekršaje predviđene su novčane kazne.
Dame koje su "navikle“ da saobraćajne prekršaje "anuliraju“ provokativnim ponašanjem i koketiranjem sa policajcem, takođe će "zaraditi“ prekršajnu prijavu.
Pravilnikom je predviđeno da policajac ni u kom slučaju ne sme da naruši dostojanstvo vozača.
"Ne sme da ga vređa, tera u ponižavajući položaj i drži na otvorenom pri vremenskim nepogodama", objašnjava šef Odseka za kontrolu i interno regulisanje.
U slučaju kada je potrebno da se urade alko-test i test na narkotike, vozač će biti pozvan da sedne u patrolno vozilo.
Kada policajac zaustavi automobil, vozaču mora da pokaže mesto gde će se parkirati, a ono mora da bude pored kolovoza, kako se ne bi ometao saobraćaj. U slučaju kada se kontrolišu kamioni ili druga teretna vozila, policajac je dužan da vozaču izda potvrdu, ako pregled traje duže od pola sata.
Ponašanje policajca, ali i vozača i ostalih učesnika u saobraćaju, biće kontrolisano specijalnim kamerama koje će biti instalirane u patrolnim automobilima. Snimak će, tako, utvrditi da li su vozači ili ostali putnici prilazili policijskom vozilu bez odobrenja, pišu "Novosti".
(MONDO)