- Toyota je treću godinu zaredom zauzela drugo mesto na listi najprodavanijih putničkih automobila u Evropi
- Prodaja vozila iz game Toyota Professional povećana je za 18%, na 140.000 jedinica, s elektrifikovanim opcijama svih modela
- Lexus je zabeležio povećanje od 46% i tako stekao epitet jednog od najbrže rastućih premijum brendova
- Prodaja elektrifikovanih vozila rasla je po stopi od 14%, stigavši do 819.444 plasiranih vozila, što predstavlja 70% ukupnog učešća i potvrđuje strategiju Toyote Motor Europe da ponudi što više različitih rešenja

 To je najbolji prodajni rezultat TME-a ikada i potvrđuje sve veći uspeh strategije TME-a da ponudi što raznovrsnija rešenja. Tokom ovog perioda, prodaja elektrifikovanih vozila porasla je za 14%, tako da sada čini 70% ukupnog obima. Prodaja Lexusa porasla je za 46% na godišnjem nivou, što ovaj brend čini jednim od najbrže rastućih premijum brendova u Evropi, dok je Toyota ostala druga najprodavanija marka putničkih automobila na našem kontinentu.

„Veoma smo zadovoljni još jednim snažnim prodajnim rezultatom koji predstavlja naš najbolji rezultat svih vremena na tržištu u Evropi. Uveli smo nekoliko novih elektrifikovanih vozila s nultom emisijom i niskim emisijama, kao deo naše strategije višestrukog pristupa potrebama kupaca kako bismo im ponudili rešenje koje najbolje odgovara njihovim zahtevima. Među njima su i potpuno nova Toyota C-HR, kao i Lexus LBX, modeli koji će pružiti mogućnost za dalje povećanje prodaje u 2024. godini. Takođe, kao što smo nedavno najavili, očekuje nas još mnogo uzbudljivih novih proizvoda s nultom emisijom štetnih gasova koji će nam pomoći da ispunimo naše ciljeve neutralnosti emisije ugljenika u Evropi”.
Yoshihiro Nakata, predsednik i izvršni direktor Toyote Motor Europe


Brendovi i prodajni rezultati po modelima

Toyota je prodala 1.099.782 putnička i komercijalna vozila u 2023. godini, što je povećanje od 7% u odnosu na prethodnu godinu. Najprodavaniji modeli bili su Yaris gama, Corolla gama, Toyota C-HR, Aygo X i RAV4 koji zajedno čine 76% ukupne prodaje brenda. Ukupna prodaja Toyotinih elektrifikovanih modela dostigla je nivo od 755.005 vozila, što je povećanje od 11% u odnosu na prethodnu godinu. Prodaja modela bZ4X, Toyotinog prvog električnog SUV-a na baterije na evropskom tržištu, napravljenog na namenskoj eTNGA platformi, dostigla je obim od 19.606 isporučenih vozila tokom ovog perioda. Ovakav prodajni zamah brenda će se nastaviti 2024. godine, pošto se očekuje da će se isporuke nove Toyote C-HR povećavati u prvom kvartalu ove godine.

Prodajni program Toyota Professional takođe je ostvario rekordne prodajne rezultate sa 140.062 jedinice u 2023. godini, što je povećanje od 18% u odnosu na prethodnu godinu. Portfolio komercijalnih vozila sada uključuje elektrifikovane verzije svih modela, a električna vozila na baterije čine 14% ukupne prodaje modela iz PROACE i PROACE CITY game koja se proširuje dolaskom velikog modela PROACE MAX. Ove godine očekuje se dalji rast obima prodaje jer se lansiranjem novog Hiluxa Hybrid 48V legendarna porodica vozila Toyota Hilux uvećava. Posvećenost Toyote Professional brizi o kupcima biće pojačana uvođenjem i potpuno novog maloprodajnog koncepta za 250 već postojećih Toyota Professional centara u sklopu prostora kojim raspolaže ovlašćena mreža, s planovima da se mreža proširi na 500 centara kako bi se ubrzala realizacija planova i premašila prodaja od 180.000 vozila do 2025. godine.

Lexus je iskazao ubrzan rast u 2023, prodavši ukupno 73.637 vozila, što je povećanje od 46% u odnosu na prethodnu godinu. Njen elektrifikovani prodajni miks činio je 87% ukupne prodaje, i skoro 100% u zapadnoj Evropi. Lexusov veliki rast prodaje proizilazi iz snažne ofanzive brenda u segmentu D-E premijum SUV vozila, pružajući kupcima izbor hibridnih, plag-in hibridnih i baterijskih električnih pogona u tri modela: NX (47% prodaje u odnosu na prethodnu godinu i 50% za PHEV verziju), RZ (nedavno predstavljen) i RX (rast od 44% na godišnjem nivou). Prodaja nove generacije RX-a porasla je za 45% u odnosu na prethodnu godinu i s njegovom plug-in verzijom čini 33% ukupne prodaje modela. Brend veruje u dalji rast plasmana tokom 2024, zahvaljujući i očekivano velikoj potražnji za potpuno novim, vodećim luksuznim vanom LM, kao i dugo očekivanim lansiranjem Lexusovog prvog urbanog krosover modela LBX koji će se pojaviti početkom 2024.


TME najvažniji rezultati za period januar- decembar 2023:

· Ukupna prodaja: 1.173.419 (+9% u odnosu na prethodnu godinu)
· Ukupna prodaja elektrifikovanih vozila: 819.444 (+14% u odnosu na prethodnu godinu)
· Ukupno učešće elektrifikovanih vozila: Zapadna Evropa 75% - istočna Evropa: 42% - TTL: 70%

Toyota najvažniji rezultati za period januar- decembar 2023:
· Ukupna prodaja:1.099.782 (+7% u odnosu na prethodnu godinu)
· Najprodavaniji modeli: Yaris Cross (195.569); gama Corolla (181.094); Yaris (166.925);
C-HR (117.552); Aygo X (90.582); RAV4 (87.582)
· Ukupna prodaja elektrifikovanih vozila: 755.005 (+11% u odnosu na prethodnu godinu)
· Najprodavaniji elektrifikovani modeli: Yaris Cross Hybrid (186.047); Corolla Hybrid (142.047); Yaris Hybrid (134.898); Toyota C-HR Hybrid (117.137); RAV4 Hybrid/Plug-in Hybrid (80.357)
· Ukupna prodaja game Toyota Professional: 140.062 (+18% u odnosu na prethodnu godinu)
· Ukupno učešće elektrifikovanih vozila: Zapadna Evropa 75% - istočna Evropa: 42% - TTL: 70%

Lexus najvažniji rezultati za period januar- decembar 2023:
· Ukupna prodaja Lexus: 73.637 (+46% u odnosu na prethodnu godinu)
· Najprodavaniji modeli: NX (25.709); UX (18.747); RX (15.529)
· Ukupna prodaja elektrifikovanih vozila: 64.439 (+58% u odnosu na prethodnu godinu)
· Najprodavaniji elektrifikovani modeli: NX Hybrid/Plug-in Hybrid (24.750); UX Hybrid/EV (18.011); RX Hybrid/Plug-in Hybrid (11.869)
· Ukupno učešće elektrifikovanih vozila: Zapadna Evropa 100% - istočna Evropa: 30% - TTL: 87.