Kako je objavljeno na sajtu mešihata Islamske zajednice u Srbiji one su se odazvale pozivu predavača koji je nakon programa zapitao "da li među našim sestrama koje se nisu pokrile postoji neka koja to želi učiniti večeras".

Njihov odziv je, kako se navodi, propraćen gromkim aplauzom.

Saopštenje prati i videozapis u kome devojke Aida Rašljanin i Sedžda Zukorlić pozivaju svoje drugarice da slede Alahovu zapovest i prihvate hidzab (pokrivanje) način oblačenja koji je propisuje Šerijat.

Video zapis je praktično spot sa jasnim Alahovim porukama koje prati istočnjačka muzika.

"Zar nije vreme da razmisliš o hidžabu... Alaha mi, volim te i ne želim te videti uplakanu, umorenu od dunjaluka... od greha. Znaš ko ti je naredio da pokriješ svoje dragoceno telo. Znaš od koga je ta naredba. Alah, tvoj gospodar nebesa i zemlje, gospodar savršenog kosmosa", poručuju devojke.

"Nema blaga za koje bi prodala svoje telo, a tvoje telo sve je više prikazivano. Želim biti čedna čestita... Nećeš biti sretna ako Alaha rasrdiš. Voljena sestro, Alah ti je naredio da se pokriješ da se zašstitiš. Još uvek nisi shvatila propise. Još uvek nisi pokrivena", pozivaju Aida i Sedžda.

One upozoravaju da se Alahovom propisu ne može reći ne, a ukoliko se to, ipak, dogodi poručuju:

"Ostaćeš da živiš u mraku, ostaćeš da živiš u strahu da li ćeš biti napadnuta ili ponižena. Nećemo ti dozvoliti draga sestro. Kažeš da si muslimanka, a ničim to ne pokazuješ, pa kako ću te razlikovati od te muslimanke. Ako tvrdiš da si muslimanka stavi hidžab. Ako stvarno voliš Alaha pokaži mu."

Aida i Sedžda podsećaju da je, kako kažu, uzvišeni Alah naredio da se muslimanke pokriju, a kada Alah i njegov poslanik narede onda to mora da se posluša.

"Ko Alaha ne posluša taj je sigurno skrenuo s pravog puta", poručuju one.



Hidžab je ženska odeća koja pokriva telo u potpunosti osim lica i šaka i svaka žena u islamu koja klanja pet namaza dnevno obavezno je pokrivena.

U Srbiji je u vreme komunizma nošenje feredže ili zara bilo zabranjeno posebnim zakonom koji je usvojen 1950. godine.

Zakon je donet jer se smatralo da takva odeća unižava i potčinjava ženu.

Suprotno tome devedesetih godina prošlog veka, sa demokratskim promenama, došlo je značajno jačeg ispoljavanja verskih osećanja na prostorima tadašnje još uvek Jugoslavije, a ponekde su oni bili irazito radikalni ili izraženo nacionalistički.

Nošenje hidžaba, zara i feredže je veoma česta tema u poslednje vreme, posebno u zemljama Evropske unije. U Srbiji oko toga polemike nema možda i zato što mali broj muslimanki odlučuje da nosi feredžu ili burku.

Muslimani tvrde da islam ne propoveda pokrivanje ženskog lica i ta odluka je isključivo odluka pojedinca.

U Sandžaku, jugozapadoj Srbiji gde, inače, živi najveći procenat muslimana, poslednjih godina je sve više mladih devojaka koje se odlučuju na pokrivanje, što podržavaju obe opcije unutar islamske zajednice.

One to čine, pre svega, iz posvećenosti veri, ali i iz uverenja da će se tako lakše udati.

Muškarci s druge strane, po pravilu veoma ljubomorni, nerado dozvoljavaju da im drugi gledaju žene.

Osim toga, u Svetoj knjizi Kuran je zapisano da je "žena niže biće", rođena da bude pokorna sluškinja muškarcu.

Međutim, poznavaoci prilika tvrde da je, kada su žene u pitanju, poštovanje Šerijata mač sa dve oštrice. U redu je pokriti se radi udaje, ali problemi nadolaze nakon nekog vremena kada muž počne da razmišlja o drugoj ženi... A Šerijat svakom muslimanu dozvoljava da ima četiri.

Muslimanke danas nose odeću finih materijala, veoma vedrih i lepo uklopljenih boja.

Razvijena je čitava jedna kultura odevanja, a nije retko održavanje i modnih revija na kojima se kao kreatori odeće za muslimanke pojavljuju najpoznatija imena iz sveta mode.

U Sandžaku, kao i svuda ima i onih koji smatraju da pokrivanje nije način za vaspitavanje i kažu da je to ništa drugo do zluopotreba pogotovo kada je o deci reč.

Žene pod hidžabom se ne rukuju sa muškarcima, ne ulaze u prostorije u kojima se toči alkohol, u kući je otkrivena samo pred mužem, ocem, bratom, svekrvom, svojim stricem i ujakom.

(Tanjug)